Drøm ~ Folkeskole-Mareridt


DRØMMEN:
Den drøm jeg vil fortælle om nu, er lidt af en klassiker i mine drømme. Jeg drømmer den ret tit, og det plager mig meget at jeg ikke kan finde ud af hvad den mon betyder. 

 F.eks. så er mit store problem, at jeg er tilbage i folkeskolen. Tit er jeg derhjemme i mine forældres hus, jeg er på vej i skole, og jeg kan ikke huske hvilke fag jeg skal have idag, plus om jeg skal have gymnastiktøj med. Så jeg kan ikke hitte ud af hvilke bøger jeg bør pakke i min taske, og jeg kan ikke finde ud af OM der er gymnastik eller ej. Hvilket når jeg tænker over det når jeg vågner, kunne være fuldstændig irellevant – da jeg er ret sikker på at mine gymnastiktimer jeg rent faktisk har deltaget i, kan tælles på 1 hånd, siden 7. klasse – af ren og skær teenage-dovenskab.

 Dog er der variationer af drømme, her kommer en af variationerne.

I nat der gik jeg så i 10. klasse, samme klasselokale som vi faktisk havde 10. klasse i, dog var alle 3 klasser slået sammen, og da jeg kommer ind om onsdagen – hvor skolen var startet efter sommerferien om mandagen (men jeg havde været ude og få rettet min bøjle, og ligget syg 1 dag også – så typisk mig for 10. klasse), så er lokalet helt fyldt, og der er kun 1 plads tilbage, men der mangler en stol. Jeg kæmper rundt, og er ret forlegen – men finder faktisk en stol til sidst.

Men da jeg ikke har været der de 2 første dage, så kender jeg ikke skemaet, som man altså kun kunne printe ud via computeren, og man skulle bruge login og kode og det hele for det. Jeg panikker – men opdager at vi måske bare har et fag, jeg nok kan klare – nemlig dansk. Det er dog ikke min normale dansklærer der står ved tavlen, men min fransklærer, som læser en meget kedeligt børnefortælling op.

Da jeg også tit har det sådan i mine drømme, at mine øjne er så tunge, at de ikke kan åbnes, ja – så sker dette også for mig i denne drøm. Jeg ligger hovedet forsigtigt på bordet, og øjnenen er lukkede og meget tunge, og jeg prøver ihærdigt at lytte til hvad læreren siger, men pludselig stiller hun mig et spørgsmål, og jeg er ikke forberedt. Igen panikker jeg – og svarer noget der slet ikke har relation til den børnehistorie hun er ved at fortælle.

Hun bliver dog ikke vred som sådan på mig, men da timen er slut, går hun hen til mig, og siger at det er ok, hvis jeg vil hjem, og ikke orker de 2 sidste timer, som bare er hygge og madlavning på skolen.

Det gør jeg så, altså går hjem, for at hvile mig. Men stadig godt frustreret over, at jeg aldrig fik fat i det dumme skoleskema.

NUTIDEN:
Spøgsmålet er så bare:
Hvad betyder det at jeg ikke kan finde mit skoleskema?
Hvad betyder det at jeg ikke kan huske om jeg skal have gymnastiktøj med?
Og hvorfor drømmer jeg min. 1 gang om måneden, at jeg er tilbage i de sidste klasser af folkeskolen?

Nogen der har ideér til hvad det kan skyldes, så kom gerne med respons. Er selv meget i tvivl om hvad det mon kan betyde.

/Henriette

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Drømme og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Drøm ~ Folkeskole-Mareridt

  1. cyberraga siger:

    Jeg drømmer også i perioder meget om folkeskolen, men det er mest om mine klassekammerater og så at jeg vender tilbage til folkeskolen som voksen og går i skole sammen med mine klassekammerater… men de er almindelige elever (børn/teenagere) og jeg er voksen… eller også andre almindelige elever, mine gamle lærerer og så mig som voksenelev… lidt pinligt *lol*

    Men det jeg drømmer mest om er transport… bil, bus, tog, panik for at nå toget, kæmpe togstationer, kaos i bussen, mig der kører bil osv.

    Jeg kan ikke lige svare på alle dine spørgsmål, men et skema er jo en plan over hvad man skal, så man har noget overblik.

    Jeg tror du føler at du mangler noget stabilitet og en struktureret hverdag.

    Det er i hvert fald hvad jeg får ud af det skema… det andet ved jeg ikke lige… mangler du at få vasket tøj…? *g*😉

    *knuZ*

  2. Sig mig engang – kan du læse tanker *GGGG* Jeg “glemte” faktisk – helt ubevdist min vasketid idag. Hmm….. havde ellers husket det, og hvilet mig så jeg var klar, og så satte jeg mig her ved puteren, og så glemte jeg alt om den igen.

    Må ned og bestille en ny igen imorgen – 3. gang er vel lykkens gang – hehe – har udsat den 1 gang før.

    Anyway – det kan godt være det har noget med struktur i hverdagen at gøre. Jeg ved det ikke helt. Det er jo noget jeg helt klart mangler.

    Men jeg har haft drømmer i utroligt mange år, kan ikke huske om den også var der før jeg blev psykisk syg, og dermed ikke havde en hverdag at stå op til. Men blot skulle nusse rundt herhjemme?!?

    Flere der har gode råd? Så kom endelig frem med dem😉

    /Henriette

Skriv et svar

