Julebod, DPC & Forbrydelsen


De kommende dage byder på et stand i Jyllinge centeret, sammen med min farmor. Dvs. jeg tager afsted her i eftermiddag, for at sove derude til og med lørdag. Kim bliver hjemme og passer katte, fisk og lejlighed. Men det skal nok blive godt at komme derud, selvom at jeg tror jeg kommer til at savne Kim en del. Men det har jeg også hørt ‘nogen’ sige er sundt😉

 Jeg glæder mig rigtigt meget, og håber på at det hele kommer til at gå som planlagt. At jeg ikke også er alt for træt til at komme op om morgenen osv osv. Men de sidste par dage har jeg været tidligt oppe – bare idag har jeg sovet lidt længe, men det var nok mere velfortjent, da jeg vidste jeg skulle tidligt op de næste 3 dage igen!

Hva har jeg ellers lavet de sidste par dage. Jow ser du. Igår var jeg bla. oppe i DPC og sige farvel til min/vores kontaktperson deroppe, hun stopper nemlig her på fredag. Det var altså vores sidste officielle samtale i DPC, nu har vi en midlertidigt kontaktperson indtil 1. Februar, hvor vi kommer over til et andet DPC. Håber det kommer til at gå – prøver som tidl. skrevet, at tænke positivt om det. Men det er altså en lidt tom følelse de efterlader en med. Har også haft sidste samtale med min psykiater. Men han er der altså som backup indtil 1. Feb.

Mandag var jeg nede og vaske – det tog en krig føltes det som, og jeg var godt træt da det hele var overstået.

Søndag blev brugt på at slappe totalt af, ovenpå de sidste 2 dage hvor vi fejrede min farmors 70 års fødselsdag. Jeg husker egentligt ikke jeg lavede noget særligt, andet end at evt. strikke og slappe af foran kuk-kassen.

 Jow, selvfølgelig så jeg ‘Forbrydelsen’ kl. 20-21, så det brugte jeg meget af dagen på at blot vente på at kl. blev. Da jeg glædede mig helt vildt til at få afsløret hvem morderen var bla. Jeg blev lidt skuffet over serien, mest fordi at det var jo også ‘Vagn’ man mistænkte i sidste afsnit, og jeg troede at der ville komme en mere ‘twist’ end der gjorde nu her. Men ak nej. Jeg sidder tilbage med en masse ubesvarede spørgsmål, som jeg prøver at snakke med andre mennesker om der også har set serien. Men igen – jeg synes det var en plat måde de kædede det sammen med politikken i serien, tænkt hvis det er sådan IRL – at man kan blive udsat for sådan en chikane – bare fordi en taxi-chauffør har sat en ung pige af og en anden flyttemand har dræbt hende i en parti-lejlighed. Jamen jame jamen – det kan man da ikke – så tænker jeg – ER politiet sådan IRL også?!? Kolde og kyniske….! Fordi når jeg nu har set slutningen, så tænker jeg, hvor er det syndt for Troels Hartmann, at han blev mistænkt igen og igen, uden nogen reelle grundlag for det. Det viste sig jo, at han intet kendskab havde til pigen !!

Nå – men den kan florere i ens hoved i et godt stykke tid endnu – også indtil alle ubesvarede spørgsmål og tanker falder på plads. Alt i alt en god serie igennem mange afsnit. Men en lidt tam slutningen efter min mening.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Jul og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Julebod, DPC & Forbrydelsen

  1. ~Laura~ siger:

    Jeg var din nr 1000 besøgende *S*

Skriv et svar

