Knagerækken – Nu med billeder :-)


Flere har spurgt, ikke bare  her, men også over MSN og sådan. Hvordan dælen sådan en knagerække ser ud, så nu fik jeg endelig kameraet til at makke ret, og fik taget nogle billeder af den.

Først et billede af den i fuld størrelse – så man kan se hvad det er, læg mærke til at der er 16 små pinde/piller som man strikker på.

 Knageraekke Fuld Str.

 Men det er jo også rart at se den tætter på – ikk’ ?

  Knagereakke Taet Paa

Mit første projekt var et sjal jeg begyndte på til strikkeaften i tirsdags, jeg gjorde det færdigt onsdag morgen.

Og har allerede haft det på, det kan både bruges som sjal og som halstørklæde.

Knagerække Første Projekt 

Sådan ser den så ud, når der er noget på knagerækken, dette er mit nr. 2 sjal projekt. Samme mønster som det forrige, dog er det noget helt andet slags kunst-pels-agtigt garn, så hullerne bliver meget mindre og ikke nær så aflange.

Knagerække Igangværende01

Hvis du kigger godt efter, kan du se at jeg tager en løkke bagfra, og hiver fremover knagerækken, mens der er en tråd der så bagved danner en ny løkke, på den måde ‘strikker’ man på knageækken. Mønsteret?!? Det er alt for svært at forklare, der vil jeg anbefale man køber en bog om det. Jeg har det i hovedet nu, men vil ikke begi’  mig ud i en længere ‘sø-forklaring’ *Hehe*

 Knagerække Igangværende02

Og så henover træpinden.

Knagerække Igangværende03

 Spørgsmålet er nu, er du blevet klogere nu?!? Og er du også ‘blevet bidt af en gal knagerække’😉

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Strikning & Hækling. Bogmærk permalinket.

2 svar til Knagerækken – Nu med billeder :-)

  1. ~Laura~ siger:

    God morgen,

    Jo det hjalp – altså ikke at jeg forstod meget af det med at flytte løkker, men jeg har en bedre ide om hvordan det fungerer. Så jeg takker for du fik sat billeder ind.

    Ærgeligt at det ikke bliver så stort i det nye garn.

    Men jeg sad og tænkte over noget (før jeg har fået kaffe, så det er måske dumt) Hvordan undgår du at knagerækken forsvinder/flytter sig rundt mens du arbejder på den og sidder du på gulvet og arbejder med det?

    Knus

  2. Hej Laura

    Faktisk er det ret sjovt at mønsteret aldrig bliver det samme. Jeg glæder mig til at se hvordan det bliver i de andre typer garn jeg har købt🙂

    Altså jeg arbejder mest på den siddende i sofaen, hvor man har god støtte i ryggen også. Godt tilbagelænet, og så bare derud af. Knagerækken er jo et fast stykke. Og det ryger ikke så let af de løkker der, fordi de er ret høje træpillerne.

    Men jeg forstår ikke helt det du skriver med “flytter sig rundt”. Men kan forklare det sådan her: Hvis jeg f.eks. er nået til venstre ende – så ligger den helt oppe til højre, på armlænet. Så jeg hele tiden har det jeg er igang med midtfor mig, så jeg ikke også sidder og vrider i ryggen. Fordi jow – den er ret stor, nok omkring 1 meter lang. Så man skal passe på man ikke får ondt i skulder og nakke😦

    Håber det var svar nok, ellers så blot spørg igen søde. Ellers må du jo kigge herud forbi – så jeg kan vise dig det *Smiler sødt*

    Knus fra Henriette

Skriv et svar

