Bidt af en gal knagerække


Via min rigtig gode veninde Laura – blev jeg foreslået igår at tage ud til en KÆMPE garn og stof butik her i København.  Nemlig:

Stofresten
Frederikssundsvej 88
2400 København NV

Som netop er åbnet, de har nogle knaldgode åbningstilbud. Desværre har jeg ikke den annonce som Laura havde med derud. Men jeg kan varmt anbefale at tage derud og kigge hvis du skulle bo i nærheden af Nørrebro i København.

 Hvis du ikke kan finde det, så ligger det lidt inde i en baggård. Du skal ind imellem to bygninger for at kunne finde derind. Og du vil blive overrasket når du kommer ind, det er nemligt et vildt stort “lager-agtig”, hvor der er garn og stoffer fra gulv til loft, til utrolig billige penge.

Laura og jeg, blev vidst begge positivt overrasket…. Og da det var Laura der havde lokket mig derud, så tænkte jeg at hun nok havde den store pengepung med, og hun skulle have nogle af de gode åbningstilbud…. hehe. Men nej nej nej, det blev mig der måtte punge ud med 250 kr. for hele 9 nøgler effekt garn.

 Grunden til at jeg skulle bruge alt det effekt-garn. Er at ‘jeg er blevet bidt af en gal knagerække’ – og nu tænker du nok? Kan en knagerække bide?!?! Svaret er NEJ!! *G*

Men altså  jeg prøvede jo knagerække-strik (som foregår på et brædt med små træ-piller på, som godt kunne forveksles med en knagerække, deraf navnet) ude hos Linda for 1 mdr.’s tid siden. Og har været hooket på at prøve det igen lige siden.

Linda var så, så flink at købe 2 knagerækker til mig til i tirsdags i strikkeklubben. Og jeg lavede en sjal på 2 dage – dvs. over 4-6 timer. Det er blevet vildt flot, men billeder må vente, da mit kamera driller mig, skal nok se at få det lavet snart *Smiler*

Det er vildt sjovt at lave, og det minder lidt om fingerstrik hvis nogen kan huske det som barn, man har bare 16 træpiller at strikke over, i stedet for sine egne fingre, dvs. det bliver en del større end den lange snor agtige man kan lave med finger-strik.

Jeg har pt. lavet et laaaangt sjal, som også kan bruges som halstørklæde. Det er vildt lækkert, og jeg knus-elsker det allerede. Det er lavet af det garn jeg fik i fødselsdagsgave af en af ‘Rokkerne‘.

Nu er jeg i fuld sving med at lave mere og mere knage-række-strik. Hvilket er super fedt. Fordi det vokser vildt hurtigt, og det er skønt at lave. Så der kommer nok snart billeder. Så i andre kan se det med jeres egne øjne.

Efter Laura og jeg havde været i garnbutikken igår, der gik vi på Café og fik noget at spise og drikke. Senere ‘lokkede’ Laura mig på en bus, og vupti, så røg der lige 5 nøgler effektgarn mere ned i kurven. UPS!!! Nu havde jeg så brugt 275 kr. ialt. Men altså det ER altså også noget super fedt garn jeg har fået fat i. Ingen tvivl om det 😉

Men jeg vil ikke anbefale folk med ‘svage-dankort-tendenser’ til at kigge forbi garnbutikken på Frederikdssundsvej, fordi det vil IKKE blive i pungen. Det vil op og betale for garn i hele butikken……. så bliv hjemme *Thi hi*

 Tak for en super hyggelig dag Laura

Knus fra Henriette

2 thoughts on “Bidt af en gal knagerække

  1. Kære søde veninde,

    Ja, jeg beklager jeg ikke var den store shopper igår – men jeg havde jo i starten af ugen købt 12 nøgler garn og da jeg har ca. 52 nøgler bomuld i øjeblikket, så mangler jeg ikke så meget. Du ved jo at jeg har et større projekt igang og med mere garn – mere kreativitet og det dur jo ikke lige før jul *G*

    Men jeg havde en super hyggelig dag – også selv om jeg lokkede dig ud i en garnbutik og du blev småfattig – men du fik nogle lækre ting.

    Når du kan, vil du så ikke også tage billeder af din knagrække med strikketøjet på, så jeg lige kan “fatte” det helt *S* Jeg er nemlig stadigt ikke sikker på jeg forstår så meget af det *G*

    Stort varmt knus og tak for igår

  2. Jep jeg ved du netop har købt de mange nøgler bomuldsgarn. Men 52 nøgler?!? Det var godt nok en del. Især hvis det kun skal dække de 5 gaver du talte om til jul. Men tænker ud har en større plan med de bomuldsnøgler – er det mon stadig tæppet fra i sommers *SSSS*

    Jeg har tjekket at det var ok at jeg blev lidt fattig, skal nok få mad på bordet resten af mdr. alligevel, du skal ikke føle dig skyldig – jeg er SUPER glad for at du viste mig garnbutikken. Tror bare ikke vi skal tage ham på ordet og komme igen om 1 uge kun *G* Fordi dét har jeg ikke råd til…..hehe……

    Jeg skal nok se at få taget nogle billeder, skal bare have uploadet alle billeder fra kameraet til den stationære, da det er fyldt kortet pt.

    Knus fra Henriette

Skriv et svar

