‘Dagen igår bragte ikke møjt’


Nok mest fordi vi havde planer om at skulle have været ude og aflevere den ene af gaverne igår. Men Kim stod sent op og skulle ordne noget med MC’en som snart skal stilles væk for vinteren. Og han var først hjemme kl. 17, og der var det for sent at køre nogen steder. Plus han var død-træt, og hvilede sig helt tindtil der kom ‘Forbrydelsen’.

 Og hva lavede jeg så hele dagen – jow ser du, jeg veeeeeeeentede……. sad lidt i en position hvor jeg ikke rigtigt ‘gad’ noget fordi jeg hele tiden troede han kom hjem, og vi skulle ud af døren.

 Men om formiddagen mens han lå og sov, og jeg var tidligt oppe – der så jeg ‘Danielle Steel’s – Familiealbum’. Har jo alle boxsæt’ne og de er vildt fede. Super gode film, de kan helt klart anbefales at købe. Især hvis man kan lide romantik som jeg godt kan.

Danielle Steel Box

‘Familiealbum’ som jeg så idag, fulgte man hovedpersonen fra hendes ungdom til hendes død i en sen alder. Hvordan hendes medgang og modgang følger hende igennem årene. Og hvordan hun kæmper sig op i sin karriere – mens hun prøver så godt hun kan at opforstre sine børn – med eller uden hendes mand. Filmen var i 2 dele, og den var super god.

 Idag har jeg så været utroligt tidligt oppe (kl. 7) – normalt sover jeg længe, men idag vågnede jeg utroligt tidligt, og tænkte – jeg lige så godt kunne stå op og nå noget her til morgen.

Fik sendt Kim afsted ved 7.30 tiden. Så satte mig foran computeren og fik en kort snak med Laura da hun endelig kom online. Bagefter gik jeg ud og tog opvasken, og fik ryddet lidt op på bordene i stuen. Bagefter satte jeg mig og så ‘Anne fra Grønnebakken’ som jeg også har alle afsnit af på DVD. (Nogen der mener jeg ELSKER serier?!?)

 Anne Fra Groennebakken Box

 Det er en af det bedste ungdomsserier der er lavet nogensinde. Også selvom at Anne er ung når man først møder hende, så kan man altså stadig sætte sig ind i sin situation – også selvom at man snart runder et skarpt hjørne som jeg gør om kun 1 år. Jeg glæder mig helt til at gense resten af serien også. Så kan næsten ikke vente til det bliver imorgen, hvor jeg kan se videre mens Kim er på job. Han er nemlig ikke til alt det ‘tøse-fnidder-film’ som jeg godt kan lide at se. Så prøver at se det mens han er på job.

Og når nu jeg har set ‘Anne fra Grønnebakken’ færdig, så må jeg altså også eje denne:

Sara fra Avenlea Box

 Den skulle minde om den tidl. omtalte serie. Er der nogen der kender denne, og ved om den er god? Har set alle 4 DVD’er til omkring 200-300 kr. ialt. Hvilket jeg ikke synes er vildt dyrt det kostede ‘Anne fra Grønnebakken’ også.

 Men jeg nåede ikke så langt i dag med serien, fordi min far kiggede forbi, og vi skulle ud og kigge på de gaver jeg ikke nåede at købe med Kim i lørdags.

Vi fandt også hvad vi skulle – og nu glæder jeg mig endnu engang til at få givet dem ud i løbet af ugen.

Her til aften har den stået på:
~ Robinson (TV3)
~ Brothers & Sisters (Kanal 4)

Sidste er pt. min yndlingsserie, det er et vildt familie-drama – hvilket jeg virkelig elsker.

Så gik dagen igen idag.

Imorgen skal jeg op i DPC og ligge behandlingsplan for det næste år, med min psykiater og kontaktperson. Ikke at jeg glæder mig, det plejer at være ret kedeligt og ensformigt. Men er spændt på hvad de har at sige i år, da jeg jo snart stopper i mit nuværende DPC (distriktscenter). Desuden skal jeg reguleres yderlige i min medicin tror jeg. Det glæder jeg mig også til, da jeg skal trappe ned i medicin, og håber jeg kan klare det. Men mon ikke det går, da jeg nu får laveste dosis anti-depressivt medicin – og psykiateren vil gerne have mig helt ud af det. *Weee* Jeg håber min krop kan klare det uden for mange abstinenser, da jeg ved jeg kan mærke når jeg ikke har fået den i over 1 døgn ca. så bliver jeg helt underlig i hovedet, hvilket ikke er spor rart. Men nu må vi se hvordan hans nedtrapning bliver? Jeg er i hvert fald åben for forslag.

 Dette skulle egentligt have været et kort indlæg, om en kedelig søndag, gaveshopping idag – og så som udviklede sig til en længere film anmeldelse mm. (!)

Kan i sove godt alle derude – eller vågne godt, jer som læser dette først i morgen tidlig (nævner ingen navne Laura).

/Henriette

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Bøger & Film og tagget , , . Bogmærk permalinket.

5 svar til ‘Dagen igår bragte ikke møjt’

  1. ~Laura~ siger:

    Kan du finde ud af det….”da Laura endeligt stod op” og nu en særlig besked i slutningen med hentydning til at jeg er den der læser det tidligst?!?!? *Stort grin*

    Jeg elskede “Anne fra Grønnebakken” som barn, så det kunne være jeg skulle låne den ved lejlighed og gense den igen. Jeg husker den som vildt god, lidt sørgelig, men med en lykkelig slutning.

    Desuden glæder det mig meget du skal trappes lidt ud, og selvfølgeligt kan du klare det. Du er jo en stærk pige og du skal bare tro lidt på dig selv, ganske som vi andre tror på det *S*

    Stort morgen knus fra før klokken 6 om morgen… *S*

  2. Hehe – det jeg skrev var “da laura endelig kom online” – vidste at du nok sad og skrev dagbog rent eller noget *Smiler*

    Du er hjertens velkommen til at låne dem, de er super søde at se, også selvom at den er lidt sørgerlig.

    Og tak for opmuntringen ang. min medicin, jeg er også sikker på at jeg godt kan klare det – må bare gøre det langsomt.

    Knus fra Henriette

  3. cyberraga siger:

    Mon Laura tisser i sengen, siden hun står så tidligt op? *thihi-fniZ*😉

    Uhhh-ha, jeg er også helt vild med Anne fra Grønnebakken… men Michael gider heller ikke det tøse-fnidder… men her for en del år siden, hvor Michael lå og var meget syg – han brokkede sig slet ikke over hvad der var i TV, så satte jeg Anne fra Grønnebakken på *gnæk* Og han kan lige så godt bryde sammen og tilstå, at han TUDEDE (altså fordi han blev rørt over den barske dame hun bor hos, som slet ikke er så barsk endda, da Anne skal rejse første gang) *fniZ* ;-P

    Men jeg vil også meget meget gerne låne den engang, hvis jeg måååå…? *hundeøjne* Har du også de sidste afsnit, som … jeg mener det var TV2 der viste den sidste gang, og der kom de sidste afsnit en del senere, fordi de først skulle opkøbes… det var vist første gang de sidste afsnit blev vist på TV …

    Jeg kender ikke den anden serie, men tror ikke jeg gider se samme serie med en ny hovedperson😉

    Jeg håber meget for dig, at nedtrapningen går godt, men det lyder da ikke for positivt, hvis du får det underligt i hovedet, når du ikke får pillerne…? Men jeg ved selvfølgelig ikke hvad du mener med underligt…?

    Nåh men *knuZ*

  4. ~Laura~ siger:

    Nej, Cyberraga – jeg tisser ikke i sengen – jeg er bare A-menneske *G*

    Og Henriette, der skulle egentligt havde stået “Du er jo en stærk pige og du skal bare tro lidt på dig selv, ganske som vi andre tror på DIG *S*

    Morgen knus

  5. For lige at følge op på dette indlæg. Glemte at skrive om det i næste indlæg. Men jeg fik ikke reguleret medicinen, da min psykiater ikke ville have jeg fik en skidt jul, hvis det skulle gå galt, og han havde ikke tid til at følge op på mig – så jeg skal tale med det nye psykiater i det nye DPC. Så ingen ud-ned-trapning pt.

    Til CyberRaga:
    Du må gerne låne dem også. Laura spurgte først, så hun kan låne dem når jeg er færdig, så kan du låne dem bagefter. Om jeg har de ekstra afsnit vil tiden vise, er kun nået til DVD 2. Men håber de er der.

    Jeg vil nu ønske mig den anden serie også, håber jeg kan blive positivt overrasket. Kan nemlig godt lide der hvor den foregår – Anne fra Grønnebakken, så mon ikke den anden også kunne være god😉

    /Henriette

Skriv et svar

