Hverdagen

Hovedrengøring


Der er dømt pause i rengøringen – puha det er rart lige at sidde her og få “luft” igen.

Kim fandt på den geniale idé igår – at der skulle isoleres idag ved vinduerne – det var også et fint forslag – men det krævede ligesom at der var ryddet foran vinduerne før der kunne ske noget.

Det har jeg så brugt 3 timer på nu. Og Kim’s far er i fuld sving med at isolere mens jeg lige holder en velfortjent pause.

 Først ordnede vi stuen, så gik turen til kontoret hvor der så også blev ryddet lidt op, samt støvsuget bag computerne. Det var virkelig velfortjent – da der ikke er blevet støvsuget alle de små dumme steder længe.

Mere velfortjent var det dog ta der blev støvsuget bag og under sengen. Der var der vildt beskidt…… Må indrømme at det er desværre ikke lige der jeg kommer hver uge 😦

Og jeg havde faktisk tænkt på det i noget tid nu, at støvsuge under den seng, og det er altså ikke så nemt som det lyder, da der er fyldt med ting og sager under sengen. Så det skulle jo ligesom ryddes væk først. Men nu er der fint derinde. Og tingene skal blot ryddes på plads så snart Kim’s far er færdig med at isolere og det har tørret.

Ud over det fik jeg:
~ Gået ud med pap (der var en hel del fra vores fødselsdage)
~ Sorteret poser der lå i et virvar bag køleskabet
~ Gået ud med storskrald (computerdele og lidt bøger)

Nu vil jeg gå igang med:
~ At ligge ting tilbage under sengen, og sortere ud i det inden jeg ligger på plads
~ Sætte ting tilbage og rydde ud i ved kontoret
~ Få støvsuget resten af stuen
~ Rydde op generelt
~ Vaske gulv i køkkenet

Håber jeg har overskud til at lave det hele idag. Halvdelen er jo gjort – men vil gerne være færdig.

/Henriette

Skriv et svar

