Strikning & Hækling

Fremvisning af håndarbejde


Jeg vil gerne vise noget af mit håndarbejde frem her på siden.  Jeg både strikker og hækler meget – og jeg holder utroligt meget af det.  Jeg har strikket siden jeg var 15 år ca. dvs. omkring halvdelen af mit liv.

 Bla. har jeg lavet mange tæpper, det var sådan jeg startede med at lære at strikke, nemlig firkanter som kunne blive til et tæppe når jeg syede dem alle sammen.

Senere blev det til hæklede grydelapper til hele familien. Som jeg kan se stadig bliver brugt den dag idag. Jeg hæklede og strikkede meget til familien i starten. Men nu er jeg så begyndt at lave håndarbejde, til fordel for velgørenhed. Jeg både strikker halstørklæder til de hjemløse via www.rokken.dk og så til min farmors håndarbejdsgruppe www.hedehusene-arbejdsgruppe.dk

larve02-buet.jpg

Jeg nyder meget at lave larver som vi så sælger via hjemmesiden. Dem tror jeg snart jeg har lavet en 15 stykker af. De er virkelig sjove at lave, fordi der er ikke 2 der er ens.  

Selvfølgelig strikker jeg også ting til mig selv. Og dem vil jeg også gerne vise frem her i min blog. Jeg har så meget jeg gerne vil vise jer.

Brunt Halstørklæde

Dette er et halstørklæde som jeg købte garn til i Netto, vidst nok til 10 kr. pr. nøgle. Jeg fik både et sjal og et halstørklæde af det. Og det er sindsygt blødt – lige noget for mig. Lige nu hvor det er koldt udenfor, bruger jeg det hvergang jeg gå ud, det varmer godt – og ja fik jeg nævnt det var blødt *Smiler*

6 thoughts on “Fremvisning af håndarbejde

  1. Hej Anja

    Desværre kan jeg ikke hjælpe dig, har ledt efter opskrifter på et strikket lys, men forgæves. Ærgerligt. Håber du finder en anden der kan hjælpe dig.

    Mvh. Henriette

Skriv et svar

