Distrikscenteret Lukker


Det er utroligt ærgerligt, men pga. besparelser, så lukker det distriktcenter jeg er tilknyttet. Jeg skal nu flytte til Frederiksberg Distriktscenter + Alm. Sygehus + Psykiatrisk afdeling. Hmmm….!!! Hva tænker jeg så om det.

 Jow altså. Jeg kommer til at savne min kontaktperson og især også min psykiater som jeg nu har haft siden december 2003, hvilket er næsten 4 år. Det er lang tid at have den samme. Kim som har været tilknyttet Vesterbro Distriktscenter inden vi flyttede sammen, har på et tidspunkt været ude for, at hver gang han kom derind, der fik han en ny psykiater. Så jeg er meget taknemmelig for at jeg har haft en god psykiater så lang tid som jeg har nu.

Kontaktpersonerne har været skiftet en del ud, mest pga. at folk holdt op, eller flyttede videre i systemet, nogen gik på barsel osv osv. Men nu er det hele så slut….!! Jeg skal starte på en frisk, og det glæder jeg mig på sin vis til.

 Som min kære moder ville sige – “Henriette – du skal tænke positivt, i stedet for at se det negative altid”. Og hun har så evigt ret. Ingen tvivl om det. Så det vil jeg prøve at gøre nu. Jeg vil tænke på at jeg kan se det som en frisk start. Dvs. at jeg kan få muligheden for at lære nye mennsker at kende. Jeg kan måske blive reduceret yderlige i min medicin, så jeg ikke behøver have så høje doser.

Måske de vil se anderledes på den sygdom jeg har (Paranoid Skizofren), og finde ud af at den måske ikke er så fremtræden længere, eller at jeg måske kun har den i mildere grad end tidligere – osv. osv. Der er mange aspekter i det. Og jeg kan ligesom godt trænge til en frisk start.

Jeg føler faktisk jeg har været groet fast i mit distriktscenter i lang tid nu. Det er de samme vi taler om, de samme problemstillinger. Og det kunne være rart at få nogle nye øjne på sagenerne.

Så jeg prøver at tænke positivt nu🙂

/Henriette

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Psyken og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Distrikscenteret Lukker

  1. Sussi siger:

    *lol* Jeg kan se du morer dig med at skifte design hele tiden *lol* Jeg sad og læste, trykkede på et link og pludselig var der nyt tema *lol* Men begge de to sidste temaer har været rigtig flotte – wow!🙂

Skriv et svar

