Mandag d. 6. August 2007 Kl. 11.53


~ Minder, Loppemarked & Hyggebesøg ~

I fredags var jeg hjemme hos Farmor og Farfar og besøge dem, det var så hyggeligt at være der. Og vi fik rigtigt snakket og strikket ikke mindst.

Jeg var bla. også så heldig at farmor havde en del restegarn jeg gerne måtte få, så jeg slæbte 1 pose med hjem med små rester i, som jeg vil bruge til at strikke for de hjemløse. Dette gør jeg jo via http://www.rokken.dk/ som jeg vidst har nævnt tidligere.

Farmor lavede flæsesteg, og det smagte simpelthen så godt, rigtigt *mums* at spise der.

Jeg blev der helt til kl. 22, så fulgte farmor mig hjem sammen med hunden Tarzan. Og jeg følte jeg havde haft en rigtig hyggelig dag.

Lørdag hyggede vi lidt herhjemme om formiddagen, Kim pudsede MC, og jeg sad på bænken og strikkede lidt.

Senere kørte vi hjem til os selv i lejligheden, og lige fodrede fisk og tømte postkasse og sådan. Bla. var der tebreve til mig, hvilket jeg blev rigtig glad for.

Senere kørte vi ud mod Ishøj, hvor Kim jo er vokset op. Egentligt skulle vi bare ned til havnen og få en is. Men i stedet blev det til en tur “down memory lane” for Kim. Han fik nemlig set en hel del af hans gamle steder han har boet, og hans motorcross-klub, og meget mere. Det var en rigtig hyggelig tur, som så endte på havnen, hvor vi fik en is, og så kørte vi hjemad mod Hedehusene igen.

Søndag ville vi gerne på et loppemarked ved Bellahøj, og kørte så lige hjem forbi, for at se om Lene var hjemme, hun havde nemlig “Alias” serien, som vi mangler at se sidste sæson af. Så det var cool hun lige var der, når vi kørte forbi. Det var rart nok at lige hilse på hende, det er jo snart 1½ uge siden vi var hjemme sidst. Vi fik en lille sludder, og så kørte Kim og jeg videre.

På loppemarkedet købte jeg lidt maskingarn, som jeg mente jeg kunne hækle af til 5 kr. pr. nøgle = 10 kr. Kim købte en gammel “Irma-dåse” til 20 Kr. Og så, så han intenst på en ældre guitar, men sælgeren ville ikke gå længere ned i pris end 150 kr. og vi havde besluttet at den ikke var mere end 100 kr. værd, da den skulle restaureres en del. Så det endte med at vi ikke købte den.

Bagefter kørte vi op til Kims forældre, der fik vi kaffe/the og noget koldt at drikke, i den hede vi holder os i disse dage, var det også rart med noget koldt at drikke.

Kim og hans far rodede lidt med MC. Og hans mor og jeg sad og strikkede lidt og nød det gode vejr.

Senere grillede vi, og det “værste” ved at grille er, at man altid spiser for meget – Thi hi. Jeg var så propmæt at jeg næsten ikke kunne spise is. Men tog alligevel noget🙂

Vi blev der til 21.30 ca. og da vi skulle hjem, der kørte vi lige ned til “udsigtsposten” som er næsten lige for enden af hans forældres vej. Der var den smukkeste solnedgang. Det var helt utroligt. Jeg tog selvfølgelig en masse billeder. Men kan desværre ikke ligge dem ind lige nu, da jeg ikke sidder på min egen computer.

Men himlen var rød og smuk – og det så så fantastisk ud. Vi blev der til den var gået helt ned…. og så drog vi hjemad mod Hedehusene. Og fandt bla. en meget nemmere vej hjem, i stedet for at køre helt over Bellahøj/København. I stedet kørte vi over Ballerup og hjem af motorvejen.

I dag er Kims ferie så slut, og han måtte af sted kl. 7.15 i morges, fordi han ikke vidste hvor lang tid det mon tog at køre til København fra Hedehusene. Og han skulle være der 8.15 til morgenmøde sharp!

Jeg håber han har en god dag derinde, og det ikke er for hårdt for ham at komme tilbage.

Jeg sidder her lidt indenfor og “gemmer” mig for solen, prøver at komme lidt ud, men synes den “bager” lidt for meget. Måske jeg gå ud sidst på eftermiddagen, når den er blevet mere mild.

Men jeg har lukket kattene ud, og de nyder de, de kan både være inde og ude, da deres snore også kan nå indendørs, så de hygger sig. Og det tror jeg også misser (min fars kat) har gjort i nat. Hun havde nemlig fanget en ret stor fugleunge, og smidt en død, udenfor havedøren. Jeg fik en chok da jeg åbnede døren. Og tænkte – Du MÅ mande dig op. Fordi kattene ikke kan komme ud, hvis der ligger en død fugl. Så jeg måtte tage en skovl, og bære den hen til skraldespanden. men den faldt af hele 3 gange. Og vrææææl hvor var det ulækkert. BVAAADR……. Døde dyr, og levende edderkopper er altså bare ikke mig…..!!!

I dag har jeg ellers ingen rigtige planer, bare slappe af, strikke lidt, måske rydde lidt op i huset, og måske se lidt tv, læse i min bog, og senere ud i haven. Lyder det ikke som en plan?

Knus fra Solsikkens-Sang

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

