Fredag d. 6. juli 2007 Kl. 22.21


~ Hyggelig Strikkeaften & Bytur ~

Det var en kanon hyggelig strikkeaften jeg var til i tirsdags. Vi var 4 i alt, og der blev rigtigt strikket og pludret løs.

Jeg havde bla. haft svært ved et strikketøj siden jeg begyndte for snart over et par måneder siden eller sådan.

Jeg havde det fint med at lave bagstykket til den sjælevarmer – men i stedet for at bare komme videre, gik jeg i stå. Men nu er jeg stort set færdig, mangler kun at hæfte ender, takket være en venlig sjæl fra strikkeklubben.

Nu har jeg strikket på det i 2 dage, og jeg manglede kun 20 cm rib i noget utroligt lækkert sort garn, med sølvtråd i. Og nu har jeg faktisk prøvet den, og den passer faktisk fint.

Men billedet må vente. Nu er det sent aften, og jeg har ikke fået hæftet ender endnu… *æv bæv*

Men alt i alt endnu en hyggelig strikkeaften – næste gang er det hos mig. Og det glæder jeg mig til – især at se de andre igen. Det er noget jeg sætter stor pris på, at have nogen at strikke sammen med…

Onsdag ringede min kære mor, og spurgte om jeg ville med ud og gå en tur. Og jeg havde siddet hele dagen, og ikke rigtigt kunnet komme ud af døren. Så jeg sagde fluks ja. Jeg havde nemlig haft store planer om at tage rundt i byen, og komme i nogle af de små specialforretninger – som jeg ikke kommer i så tit. Fordi jeg tit bare kører ned for at handle dagligvarer.

Anyway, vi valgte at gå derned, da vi skulle nå hver sin ende af byen. Først gik vi ned i “nørkleriet” som er garnbutikken i byen. Elsker den butik, skønt at have en sådan butik lige rundt om hjørnet. Jeg skulle bruge en hæklepind nr. 15 i træ. Da jeg jo havde købt en masse “stof/garn” til at hækle af. Så nu må vi se om den er bedre end den 10´er pind jeg købte for noget tid siden. Den fik nemlig arbejdet til at være for stramt, så nu vil jeg prøve med en pind 15 i stedet🙂

Derefter gik vi en tur ned til boghandleren, jeg ville nemlig gerne have en fødselsdagskalender. Dog havde de kun en for 2008. Men det må jeg leve med, så må jeg skrive et år + og trække et fra hele 2007. Men til gengæld så holder den 1½ år *weeee*

Så var vi en tur på apoteket. I Super Brugsen, Føtex og så hjem. Hjemme hos mig, der så vi lidt tv, og hyggede os. Og derefter kørte min mor hjem.

I går slappede jeg af hele dagen. Senere på eftermiddagen, midt i dagens silende regnvejr, kørte vi ud til Laura (i bil heldigvis), og fodrede hendes Fisk. Det gik fint, og jeg er ret sikker på at alle sammen var der, så det er jo rigtigt godt🙂

Om aftenen var Kim til musik, og jeg ordnede Tebreve, og fik byttet lidt.

I dag fik jeg færdigbyttet en deal – og det var meget rart. 36 tebreve er snart på vej, og 36 den anden vej til en glad en i den anden ende. Jeg er nu oppe på 711 forskellige tebreve, uden de 36 jeg har byttet i dag. Så det er jo meget fedt. Mit mål er min at nå 1.000 inden året er omme, men det burde også være nemt nok håber jeg. På bare få måneder i år, har jeg jo skaffet et par hundrede, via byttehandler.

Så i dag har jeg byttet lidt tebreve, været nede i byen og handle lidt. Og så nu sidder Kim og jeg og ser lidt film. “Breakdown” hedder den, og det er en thriller, og den er ret god. Så det har været lidt svært at skrive blog i dag.

I weekenden har vi ikke rigtigt nogen planer. Så nu får vi se, hvad vi finder på. Oprydning og lidt afslapning står den vel altid på🙂

Jo, jeg har også fået skrevet endnu et brev til Laura i dag. Vi er nemlig blevet enige om at skrive håndskrevne breve til hinanden mens hun er væk. Og jeg savner hende rigtigt meget, det må jeg sige. Men det er nemmere når vi holder kontakt via Snail-mail. Så det er jo bare vidunderligt …

/Solsikkens-Sang

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen, Kreativ, Strikning & Hækling og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

