Onsdag d. 27. Juni 2007 Kl. 13.45


~ Strik Til De Hjemløse ~

De sidste par dage har jeg rigtigt fået strikket til de hjemløse. Det er via http://www.rokken.dk/ jeg gør dette. Og i morges var jeg så heldig at der kom en fin pakke til mig med garn fra Rokken, hvor jeg nu kan strikke endnu mere til de hjemløse i hele Danmark.

Jeg har indtil nu brugt mit eget garn, men nu har jeg en ide om at jeg vil bruge deres – da mit eget er næsten sluppet op – i hvert fald alle mine rester. Så det var rart med en pakke i dag 🙂

Eneste ulempe – posten kom kl. 7.30 – der lå jeg altså og SOV!!! *G*  Men fløj op af sengen, og få noget tøj på – og ud og åbne døren – ihhh nåede det lige inden posten smuttede igen. Fordi jeg gad IKKE på posthuset og hente det – det kan jo først hentes 1 dag efter posten har været på bopælen.

Men jeg synes det er rart at være flittig – dog strikker jeg også til mig selv – men lige nu ville jeg bare strikke noget nemt og noget der tjener andre. Og det gør det strik til de hjemløse.

Hva strikker jeg så? Jo ser du – halstørklæder, men på den lange led.  Dvs. jeg slår f.eks. 120-150 masker alt efter garnets tykkelse. Og så strikker jeg derud af – som regel er det så meget restegarn at jeg kun når en række, og derfor klipper jeg tråden over for hver ende, og når jeg starten i den anden ende, så binder jeg de to tråde sammen så der ligesom bliver frynser på halstørklædet i hver ende. Det ser vildt god ud, og ideen både til at strikke på langs og med frynser fik jeg af Linda fra Strikkeklubben jeg er med i.

De bliver ret flotte hvis jeg selv skal sige det – og jeg nyder jo at lave noget velgørenheds-arbejde. Savner bare noget her i Vanløse, hvor man kan strikke sammen med nogen på min alder, også gerne i dagtimerne, da jeg jo går hjemme for tiden.

Jeg holder jo meget af strikkeklubben jeg er med i, men det er jo kun hver 14 dag, og jeg glæder mig helt vildt til at mødes med de søde tøser der er med i strikkeklubben. Men der er ALT for længe imellem *Hehe*

Så derfor, bor du i nærheden af Vanløse, eller i Vanløse, og kender du en kirke eller et sted hvor yngre mennesker sidder og strikker (er selv 28 år), så hører jeg gerne fra dig/jer.

Jeg har undersøgt nogle af kirkerne her i omegnen har strikke-formiddage, men forestiller mig det er pensionister der sidder der? Ikke at der er noget galt i det. Men alligevel vil gerne møde nogen på ca. min egen alder +/-

Det kunne også være DU nu sad og tænkte, hvordan kommer jeg til at strikke for de hjemløse? Og det er meget simpelt, gå ind på http://www.rokken.dk/ og tilmeld dig, og kig inde i forummet, der er hjemløsestrik delt op i landsdele, så alle kan være med. Man fremviser f.eks. via billeder hvad man har lavet, og kan også kommenterer andres projekter.

Folk strikker mest:
~ Huer
~ Fingerløse Vanter
~ Halstørklæder

Så kig forbi – hvis det skulle have din interesse.

Mvh.
Solsikkens-Sang

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Strikning & Hækling og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

