Onsdag d. 6. juni 2007 Kl. 21.25


~ Familie-Hygge ~ Loppemarked ~ Og Orø-Tur ~

Sikke meget jeg har oplevet denne weekend. Først tog jeg ud til Hedehusene med min far og alle mine loppeting fredag eftermiddag. Hyggede os om aftenen, og så tidligt op lørdag for at komme på loppemarked.

Jeg skulle stå i bod i Hedehusene, som jeg gør 2 gange om året, og sælger alle mine ting og sager. Det er rigtigt hyggeligt – selvfølgelig tæller pengene, men jeg gør det ligeså meget fordi jeg nyder at være kræmmer, og hyggen med familien og veninde når jeg er dernede.

Salget gik også udmærket, og vejret holdt til dels også. Lige da vi stod op ringede Lene fra Vanløse og spurgte om det regnede i Hedehusene, hvilket jeg kunne svare nej til. Men så da jeg havde lagt på og vidste at hun var kørt hjemmefra, så begyndte det at regne helt vildt.

Nå men jeg gjorde mig klar, og undrede mig faktisk lidt over at de andre ikke ringede (min moster og min onkel) og spurgte om vi aflyste at tage derned. Men hmm – så tænkte jeg og min far, at vi bare kørte derned kl. 8 og prøvede at se om regnen holdt op. Jeg klædte mig bla. på med regntøj fra top til tå, og det havde Lene også på, så det kan godt være at det var det som gjorde at regnen holdt op, vi turde i hvert fald ikke smide det igen.

Men da vi kom ned til hovedgaden, så holdt regnen stort set op. Vi stillede op. Og Lene havde bla. købt en meget smart ny pavillon, som var utrolig nem at slå ud.

Vi fik stillet op, og kunderne begyndte at strømme ind. Det blev en rigtig god dag, og vi var alle – i de 5 boder vi havde. Min moster, min onkel, min mormors veninde, Lene og jeg.  Så en kanon god og hyggelig dag. Tak for det alle sammen.

Søndag holdt min kære moder fødselsdag. Det var også en så hyggelig dag. Hun havde inviteret til Bruch, og det gik rigtigt godt synes jeg. Der var SÅ meget at vælge imellem, at man slet ikke kunne nå at smage det hele. Men det smagte så godt alt sammen….. Far, Kim og jeg gav hende et havebord som var 8 -kantet, men hun synes det var liiiige lidt for stort så derfor byttede Far det mandag til et 4-kantet som passede bedre i størrelsen, jeg glæder mig nu til at komme ud og se det på hendes nye altan.

Mandag tog jeg op til mor fra morgenstunden, det var nemlig hendes rigtige fødselsdag. Og vi hyggede og rigtigt, og slappede lidt af til afstresningsmusik. Senere kørte vi ud og handlede ind til dagen efter. Og så fik jeg faktisk brugt næsten alle loppepengene, fordi jeg havde aftalt med mig selv, at jeg ville købe tøj og sko for dem, det manglede jeg nemlig. Og jeg fandt præcist det jeg gerne ville have.

Da vi kom hjem mandag eftermiddag, lavede vi så alt det mad klar som vi skulle bruge til om tirsdagen. Og om aftenen var vi ud og spise på Kineser Restauranten som vi så godt kan lide i Greve.

Tirsdag skulle vi så på Familieudflugt fra kl. 10 af, og det ØS pjask REGNEDE!!! Ja det kunne faktisk ikke være meget værre, da vi kørte mod Holbæk. Målet var at finde færgen til Orø – hvor vi så skulle tilbringe hele dagen.

Men som vi kom og holdt ved færgen, og der var ca. en ½ time til den sejlede. Så kom solen lidt frem. Og det holdt op med at regne. HVOR heldig kan man lige være. Og ingen havde jo tænkt på at tage solcreme med når det regnede, så resultatet var at jeg i hvert fald blev totalt solskoldet på skuldrene. Men det går nok, det er ikke såååå slemt igen. Men ondt gør det dog lidt.

Men vi have så alle medbragt noget mad, som vi delte, og det var som altid en hyggelig dag. Vi så bla. museummet og Orø Kro, hvor vi havde bestilt bord til os alle.

Senere var der nogen der gik en tur, men Mor og jeg blev i bilen og senere lagde vi os ud på et tæppe. Da de andre kom tilbage, sad vi lidt der og hyggede os alle sammen. Og ved 19 tiden vendte vi bilerne og kørte mod en trækfærge, som jeg slet ikke nåede at opdage sejlede os over, da det gik så stærkt – pludselig var vi bare i land igen. Det tog måske under 10 min i alt…..

Så kørte mor mig hjem til Vanløse. Og holdt op hvor var jeg bare træt efter alt det friske luft. Men igen – vi havde også været ude fra 10-19 – såååå…… Tak for en kanon hyggelig dag alle sammen. Glæder mig til at vi ses næste år.

I dag har jeg bare trisset rundt herhjemme og slappet lidt af. Så kom min far ved 15.30 tiden med alle loppetingene retur. Ja det fylder kun 4-5 kasser mindre nu, men alligevel….. Det er da også noget jeg har fået solgt.

Han kørte mig så op til Fysioterapeuten, som afsluttede mig i dag. Men jeg kunne komme igen indenfor 2 mdr. hvis der stadig skulle være noget galt. Men det håber jeg ikke jeg får brug for.

Bagefter gik jeg ind i værestedet Pinta, som ligger lige bagved Fysioterapeuten. Og der kom Kim også op, og så spiste vi sund aftensmad deroppe. Og senere kom der en Diætist og fortalte lidt om sund mad og hvad man skulle holde øje med mm. Det er 3 gange endnu, og det vil vi da nok tage op til igen.

De andre oppe i Pinta, holdt 1 mdr´s sund mad, og motion hele tiden og sådan. Det kunne da godt være man skulle benytte sig af det, nu hvor jeg går hjemme igen. Det skader jo ikke spor at tabe sig lidt. Og Kim er jo også i gang, så det kunne godt være jeg skulle “hoppe med på vognen”…….

Men det har i hvert fald været en god weekend, omend jeg har savnet Kim rigtigt meget, så ham kun til min mors fødselsdag søndag i et par timer. Ellers har jeg været hos mine forældre alene.

Så det var rart nok at komme hjem igen.

Knus fra Solsikkens-Sang

Skriv et svar

