Psyken

Onsdag d. 23. Maj 2007 Kl. 19.31


Sikke meget som er sket siden I alle har hørt fra mig sidst. Jeg faktisk har jeg opgivet helt at opdatere fuldt ud siden jeg skrev sidst. Men lidt kan jeg da huske fra de sidste par uger.

Det som er sket i dag er nok det som jeg har mest brug for at skrive om, jeg er nemlig stoppet på jobbet i dag. Jeg har længe gået og haft det skidt, og ikke følt jeg kunne magte det flex-job jeg var blevet “kastet” ud i. Men alligevel har det været utroligt svært at indse dette. Jeg har vendt og drejet det med familie og venner og tak til alle jer som har lyttet og givet gode råd.

Faktum er at jeg har været sygemeldt de sidste 3 ugers tid ca. Og ikke har, kunne overskue / magte jobbet. Og desto længere tid der gik før jeg kom tilbage, desto sværere følte jeg også det blev.

Jeg var bla. oppe hos min psykiater forrige mandag, og han sagde at det var ok at melde sig syg 1½ uge endnu. Hvilket jeg så gjorde, efter at have gået hjemme og ikke vidste helt hvad jeg skulle stille op med at jeg havde det skidt og ikke følte at jeg helt slog til og overskuddet var der mm.

I dag var jeg så til møde med mine to kontaktpersoner, og det gik som jeg forventede, de støttede mig begge to (ligesom min psykiater gjorde) i at jeg ikke burde tilbage til jobbet. Og at jeg burde søge pension igen, hvilket gav mig en hvis ro i sjælen.

Så jeg gik hjem fra mødet og ringede direkte til min kontaktperson på jobbet. Og sagde det som det var, at jeg desværre ikke kunne komme tilbage, og at det bestemt ikke havde noget med jobbet som sådan at gøre, altså hverken det jeg lavede eller arbejdskollegaerne, men blot det faktum at jeg ikke kunne komme af sted om morgenen, ikke følte jeg nåede noget som helst herhjemme, og var dødtræt i det øjeblik jeg så HAVDE været af sted. Så derfor blev jeg nød til at melde “pas”.

Hvilket hun også godt forstod, og jeg fik en varm hilsen fra mine arbejdskollegaer, og hun sagde hun godt ville hilse dem alle sammen fra mig. Og det blev jeg utrolig glad for.

Så nu er der kun alt det papirarbejde tilbage, og så skal jeg finde ud af hvad der så skal ske, og hvornår jeg kan komme til at søge pension igen. Men hende fra “Job på særlige vilkår” ville hjælpe mig med det, og ellers ved jeg at Distriktscenteret også gerne vil.

Så det er ligesom der hvor jeg står lige nu. Ro i krop, sind og sjæl, efter jeg fik det afklaret, det kan jeg mærke allerede nu.

Det er også gjorde mig en stor forskel, var da jeg opdagede at jeg faktisk “kunne slappe af” hvis jeg bare kom lidt væk fra det hele. Laura og jeg “flygtede nemlig fra hele omverdenen”, og tog over i hendes og hendes mands sommerhus, og det var så skønt at være af sted.

Både at vi kunne nyde hinandens selskab, og så det at vi kunne totalt koble af for det der foregår i vores hoved i hverdagen, det var så skønt at det ikke kan beskrives.

Vi havde ellers taget både bøger og en hulens masse strikketøj med derover, men det var ligesom om at vi mere havde brug for at slappe af, nyde vejret (når det tillod det), snakke om alt og intet, og bare være os selv, som man nu bedst gør når man er to…….

Alt i alt en skøn forlænget weekend, det må jeg sige. *Tusind tak Laura*

Ellers har jeg mest vimset rundt herhjemme, prøve at slappe af så godt som muligt, og prøve ikke at tænke over jobbet, hvilket har været utroligt svært.

Så jeg beder og håber på en nemmere hverdag nu, hvor der er kommet en afklaring på det hele.

Jeg har også begyndt på en masse nye strikkeprojekter, da jeg føler at det er noget der virkelig kan afstresse mig. Jeg ved ikke helt hvad det er med det, men det afleder mine tanker utroligt godt, det må jeg sige.

Puha, det var en lang smøre, jeg vil se om jeg kan opdatere lidt tigere nu hvor jeg ligesom har fået skrevet lidt nu igen. Ved at en “hvis person” har savnet det et stykke tid, ingen hint *Blink*

Knus fra
Solsikkens-Sang

Skriv et svar

