Lørdag d. 14. April 2007 Kl. 20.26


~ Solskinsdag på Skadestuen ~

I morges vågnede jeg ved 9.3o tiden, tændte for min radio ved sengen, hvor der var mit “allerste bedsteste” radioprogram – nemlig “Mads og monopolet”. Men havde kun hørt et dilemma, da jeg hørte telefonen ringede, det var min veninde og nabo Cowspot {Lene} – hun ville bare høre om jeg havde noget for her til formiddag, eller om jeg ville ud og køre en formidagstur – tjoooo – det ville jeg da gerne, men hvor skal vi hen spurgte jeg? Jooooo – vi skal en tur på skadestuen, sagde hun.

Åhhh nej tænkte jeg, er der sket noget slemt, men det var blot et snitsår i tommefingeren, som “almindelige mennesker” ville sætte et plaster på og så ville det hele, men Lene har svært ved at hele, så derfor blev hun nød til at tage ud og blive syet – så på med tøj, morgenmaden købte jeg nede på tanken, og så af sted.

Det gik fint nok derud, det blødte ikke voldsomt, men alligevel ville hun gerne ud og have det syet, da det ellers aldrig ville hele.

Da vi kom derud – sad vi der ca. en time og ventede før vi kom ind, der var nemlig en del der kom samtidigt med os. Da vi så kom ind, og jeg så hende stå og “glo” lige ned i det åbne sår, som ikke var stort, men jeg er MEGET SART!!!!! Og besvimer med bare det mindste stik jeg evt. selv skulle have taget i armen – anytime. Så det var nok ikke det bedste valg hun havde gjort ved at tage mig med – men hva, jeg overlevede, OG jeg havde jo også været i gode hænder hvis jeg havde slået mig yderligere på et hospital *GGGG*

Anyway. Lene lagde sig op på briksen. Og lægen sagde hun gerne ville sy hende. Jeg gik lidt rundt og mærkede at jeg blev lidt utilpas, og da hun skulle til at sy, sagde Lene at hun gerne ville have jeg kom hen og holdt hende i hånden så hun kunne klemme hvis det gjorde ondt. Og hun skreg ikke engang, men så lidt “sjov” ud i hovedet da nålen stak igennem.  Jeg synes hun tog det utroligt flot *Smiler*

Meeeeen puuuha, den var værre med mig, jeg begyndte at få det som om jeg skulle besvime. Hørelsen forsavndt lidt, og det begyndte at flimre for mine øjne, så satte jeg mig ned på sengekanten, og tænkte puha, jeg skal bare liiiiige sidde her. Pludselig blev lægen rimelig obs på mig også, og ikke kun Lene. Og æhhhh – ja, hun var færdigsyet, men skulle også have plaster på mm. Men så kom lægen over til mig, og holdt mit hoved nede mellem mine knæ, mens jeg sad på en stol, og sagde jeg skulle presse imod hendes hånd. Og det hjalp en del, så drak jeg en hulens masse vand.

OG gæt så hvem der måtte køre hjem fra skadestuen, med tommelfingeren i plaster og syet. LENE !!! De må nok have gloet lidt inde på skadestuen, hvis de så ud af vinduet. *GGGG*  Jeg var nemlig pisse dårlig.

Så kørte vi på Mc. D og fik lidt mad, det havde jeg også svært ved at fordøje, men det gik da, ned skulle det, og ligeså med lidt væske, da jeg stadig havde det skidt.

Lene tog det helt fint, hun havde lidt smerter, og ville bare hjem og have nogle hovedpinepiller. Men på vejen hjem, kom vi i tanke om at der var loppemarked i Damhus Tivoli, så det kørte vi lige forbi på vejen hjem, det er der vi også har tænkt os at stå med en bod her fra næste weekend eller næste weekend igen.

I dag fandt jeg 11 receptkuverter for 20 kr. hos en flink dame dernede, de var til min veninde Tina som lige er begyndt at samle på dem. Hun blev vildt glad da jeg SMSéde og sagde jeg havde fundet nogle til hende.

Lene fandt lidt bøger. Og ellers var vi hurtigt derudefra igen.

Så gik vi ud i haven sammen da vi kom hjem, og sad med kattene lidt, og da Kim kom ud, der spurgte han om vi ikke skulle spise lidt mad sammen. Joooo det kunne vi da godt, men altså, hvor skulle vi tage hen.

Så foreslog Lene Bellaburger, men da vi kom derop var der helt lukket, nok bare her i april, men æv bæv, så måtte vi køre et andet sted hen.

Og valget faldt så på vores yndlingsrestaurant “KRETA” – den er vildt god, og Lene sagde så hun ville give mad, da hun snart fyldet rundt, og gerne ville give en middag i den anledning. Super duper. Vi gik ind, og mad blev serveret hurtigt, Lene og jeg bestilte hvidvin til maden, og blev vidst lidt fjollede, så godt det var Kim der skulle køre hjem.

Lene gik lidt med ind, og vi drak en kop Te, og så gik hun ind for at se “Matador” for et lidt siden.

Alt i alt en god dag, men med en lidt “brat” opvågning. Hehe. Men tak for en skøn dag anyway Lene *Smiler*

Knus fra
Solsikkens-Sang

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

