Fredag d. 16. marts 2007 Kl. 20.51


Så er jeg her igen, ved godt det er over 14 dage siden jeg har skrevet sidst, men der har været så meget. Og ja, har bare haft brug for at slappe af og sådan.

Men for at opsummere fra sidst. Det gik fint med blodprøverne, og vi har også fået svar. Jeg var totalt rask, ingen forhøjede kolesteroltal, eller diabetes eller andre sygdomme.

Kims Kolesteroltal var dog steget en smugle, så han fik nogle piller han kunne ta´ og så skulle det få det til at falde igen. Dog skulle han også spise sundt og sådan. Så nu får vi se om der er faldet i løbet af den næste mdr. han skal ind og have taget blodprøver her om 3 ugers tid ca.

Ang. den store portion larver, katte og pingviner vi (min farmor og jeg) havde lavet for http://www.hedehusene-arbejdsgruppe.dk/ er sendt af sted. Jeg skal have skrevet eller ringet til hende der bestilte det, for at høre om det er nået godt frem.

Jeg hækler stadig på den taske jeg skrev om sidst, det er ligesom blevet mit tog-projekt, da det ikke fylder mere end et nøgle garn ad gangen, og så kan man nemt have det med i tasken – smart ikke? Jeg har nået næsten hele for stykket á 60 masker i bredden, og lige så højt. Så det går jo fremad.

Men men men,  jeg har sat min lid til at lave Håndledsvarmere. Jeg har nemlig lært noget nyt af Maria fra strikkeklubben.

Ret/vrang – dvs. rib-strik. Så jeg laver 2 ret og 2 vrang, og hun lærte mig også hvordan jeg så om det var en vrang maske jeg var nået til, så jeg ikke behøvede at tælle hele tiden. Og det er en stor hjælp. Tusind tak søde Maria.

Jeg kunne altså godt strikke vrang før, men vidste ikke helt hvad jeg skulle bruge det il. Såååå nu er der gået helt “sport” i det.

Jeg har lavet:
2 x Olivengrønne
1 x Beige/Hvid stribet (en række af hver farve)
1 x Olivengrøn/Hvid (10 rækker af hver farve)

De mangler kun at blive samlet, og så skal de have noget kunstpels hæklet i toppen, så de bliver rigtigt lækre at have på.

Jeg glæder mig så meget til at vise dem frem. Skal nok love at ligge billede ind af dem når de er helt færdige. Lige nu strikker jeg bare derud af, jeg kan næsten lave et sæt pr. dag *Smiler*

Ud over det, så har jeg fået løn, eller det vil sige. Ja – altså min første løn på mit nye arbejde. Men men men, jeg lå jo syg med ondt i ryggen da jeg skulle afleveret mit skattekort, og ja, så trak de mig 60% i skat. Æv bæv. Så jeg fik udbetalt 400 kr. mere end hvis jeg ikke havde gået på job. Det var lidt nedtur.

Så humøret var ikke sååååå højt ved d.1 i denne måned, da jeg følte jo virkelig, jeg havde givet mig selv fuldt ud i 1 hel måned. Og dette var så “belønningen” for dette…. Hmm…. tænkte jeg så, og spurgte en på mit job, hvad man så gjorde. Og hun sagde, at hvis jeg skyndte mig at give personalekontoret mit nye skattekort, ja, så ville de regulere min løn så jeg fik en udbetaling omkring d. 15. marts.

Og jooooo da. Der stod en del flere penge på min konto i går da jeg stod op. Så dette skulle fejres.

Så da jeg kørte på job, der ringede jeg til min gode veninde Laura (som altid er frisk på en shoppingtur *G*), om hun ville med ud og bruge lidt penge. Og hun bed på med det samme, da jeg fremsagde mit forslag.

Det jeg fik købt er følgende:

Panduro:
Nogle sæbestøbere til min ven fra Mingler
2 nøgler garn (Turkis og Sort)
5 stk. beslag til at sætte på hjemmelavede brocher
1 Æske til at have mine små perler i

Kræmmerhuset / Tiger:
1 Nøgleskab
3 Nøgler Garn (Lys + Mørk Lilla & Sort) (½ pris end Panduro)
1 Deciliter mål (Ja – kvikt – men vi manglede et)
1 Stor Solsikke-Kalender (Den måtte jeg bare eje sagde Laura)
1 DVD Film
1 Broche med en blå sommerfugl med perler på
2 x 5 stk. beslag til at sætte på brocher (totalt meget billigere end Panduro)

TP-Musik:
DVD (World Trade Center – Extented Version)
DVD (Bag Facaden)
3 x Æsker til at have CDér i

Tiger:
3 Ruller Gavepapir (Til sølle 10 Kr.)

Så det var nogle gode ting, og ting jeg manglede. Det eneste jeg ikke fik var de “Pokemon-Lommer” som de så fint hedder. Det er dem jeg bruger til at have mine Tebreve i. Dvs. plasticlommer ala fotolommer, her er der blot 9 pladser til Tebreve i, hvor der er 4 i normale fotolommer. Men vi var nok i de første 6-7 butikker uden held.

Så nu vil jeg gerne høre fra andre, hvis de ved hvor man kan købe dem. Fordi jeg har kun fundet dem langt væk herfra hvor jeg bor, og kommer ikke lige forbi der foreløbig. Så hvis nogen i Københavnsområdet, ved hvor man kan købe dem, så hører jeg gerne fra jer.

Min tebrevssamling er også udvidet helt vildt, og jeg har droppet at have den på min private hjemmeside.

I stedet kan du se den her:
http://www.risle.dk <—- Bytte <—- Tebreve

Den er fuldt opdateret, og med byttere og det hele. Jeg har lige for nyligt byttet med Basuna. Og dem mangler jeg at ligge ind. Men ellers er den totalt opdateret. Så nu vil jeg slette dem på http://www.solsikkens-sang.dk/ og linke til min samling på risle siden. Som ligeledes jo er min SHOP. Der hører den også bedre hjemme.

Og det er langt nemmere at redigere i det og mere overskueligt for folk at se hvilke jeg har, plus hvilke jeg har som byttere osv. Så håber nogen finder min side, og har lyst til at bytte med mig *Smiler*

Nå men det må vidst være nok for i dag. Jeg pludrer bare derud af.

Det går godt, og jeg har det fint med jobbet. Så alt kan ikke være bedre lige nu.

Knus fra
Solsikkens-Sang

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen, Kreativ, Strikning & Hækling og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

