Torsdag d. 25. Januar 2007 Kl. 20.06


1 god og 1 “dårlig” nyhed *S*

Den dårlige først, fordi så har i noget at glæde jer til længere nede.

Jeg havde en rigtig alternativ eftermiddag/aften i går. Hva gør man nemlig når der ikke er Internet i huset?

Kim var taget ud til nogle og lave computer, og så havde han taget vores Router med, og glemt at sætte alle stik tilbage på plads, så jeg kunne komme på nettet, og det opdager jeg først da han var taget af sted ved 14 tiden, og han var først hjemme kl. 21 om aftenen. Puha, det var godt nok svært at være mig.

Jeg er total internet-narkoman, og minglo-man.

Flere gange “glemte” jeg det, og gik ind for at tjekke e-mail mm. og så husker jeg det – nå ja, det er der jo ikke.

Så hentede jeg den bærbare, fordi jeg tænkte, så kan jeg da hygge mig med det, imens jeg ser tv, blot for at tænde den, og igen opdage – INGEN INTERNET!!!

Hvor er man dog afhængig, og et vanedyr. Faktisk gad jeg slet ikke sidde ved min computer, fordi hva kunne jeg lave. Jeg skulle jo bruge nettet hele tiden tænkte jeg.

Men jeg kunne have:
~ Skrevet kladde til min dagbog
~ Skrevet ting til min HP
~ Lyttet til CDér
~ Ryddet op (Hvilket der godt kunne trænge til på PCén)

Ja, man kan faktisk gøre mange ting, men hva gider man – hvis der ikke er NET! *G*

Nå, men nu til noget bedre, og langt mere opmuntrende.

Jeg har jo her i morgen overstået 14 dages praktik på mit nye arbejde, og uden at vide om det blev i dag, eller i morgen, skulle jeg så til samtale omkring hvordan det gik og sådan. Og ikke mindst om de ville beholde mig et ½ år ud i fremtiden.

Og jeg kom til samtale omkring kl. 13, og jeg fik bare af vide at de var utrolig glade for at have mig, og de ville rigtigt gerne beholde mig. Og så spurgte hun om hvordan jeg synes det gik, og det sagde jeg bare – at det synes jeg også, altså at det gik godt og sådan.

Jamen så ville de ansætte mig fast. Så jeg er bare ovenud glad nu, det er helt vildt. Kan slet ikke få armene ned igen.

Dette er mit første “rigtige job” siden jeg blev syg for 7 år siden. Det er en stor ting, også selvom at det “kun” er 20 timer om ugen, og ikke fuldtid, så er det “mange” timer for sådan en som mig, som har været vant til at gå hjemme og underholde mig selv.

Jeg er så stolt af mig selv at jeg har klaret den de første 14 dage, og med mødetid kl. 9 hver dag, undtagen onsdag hvor jeg har fri.

Dog sagde jeg at jeg havde det lidt svært ved det med at komme op om morgenen, og jeg fik så lavet min mødetid om fra 9-14 til 9.30-.14.30, og det starter jeg så med på torsdag.

Jeg har nemlig fået lov at holde fri mandag-tirsdag i næste uge, fordi ansættelsen lyder først fra d. 1. og det er en torsdag, og onsdag har jeg jo fri. Så jow jow. 1 dag i morgen og så 5 dage fri, puha, der skal slappes af og hviles ud. Men der skal også ryddes totalt op herhjemme, det har jeg slet ikke nået den sidste mdr.

Så alt i alt, en lidt “sjov skidt nyhed” og en rigtig GOD NYHED!!!!

Knus fra Henriette

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

