Hverdagen

~ Onsdag d. 8. November 2006 ~ Kl. 19.00 ~ Rask Igen & Nu med ny lejlighed ~


Som jeg har fået af vide af flere, savner de en update på min blog, så det kommer der hermed. Jeg er nogenlunde blevet rask igen, min mave har det langt bedre end den havde det på min fødselsdag, som ellers faktisk blev ret god, vi kom ud og spise, og dog fik jeg ikke stegt flæsk men noget pasta med flødesovs, som min mavse lige kunne tåle. Jeg fik Nynnes Dagbog 3 af både min mor og far, og af Lene, men Lene byttede den fra hende, til en Paulo Coelho bog (Pilgrimsrejsen), som jeg så har fået leveret til døren i dag. Tusind tak Lene. Og ud over det, fik jeg penge, af Farmor & Farfar, og Mormor, og min mor og far. Så alt i alt, råd til en ordentlig shoppetur, som jeg så har taget i dag sammen med min veninde Laura. Der fadt jeg en rygsæk som jeg længe har ønsket mig, og 2 par fede bukser, et par afslapning og en par fine. Og 3 toppe som jeg synes var ret fede (Læs: Billige også), og noget hårpynt, og nogle rigtig fede vanter. Alt i alt nogle ret fede ting, OG jeg mangler stadig at få noget af Kims gave, dog gav han mig en rigtig fed Parfume i går, som jeg blev rigtig glad for den hedder ”Spring Fever” og dufter også derefter, så man bliver helt i forårshumør. (Også selvom at det er hundekoldt udenfor).

Vi er jo også flyttet imens jeg ikke har fået skrevet blog, og det er til en ny og MEGET større lejlighed (Læs: 10 kvm større, dvs. nu 63 kvm), men nu har vi fået 3 værelser, og når man sidder i ned på kontoret, som nu er adskilt fra soveværelset, så kan man stort set ikke høre hvad der foregår inde i stuen, og heller ikke høre om det banker på, eller om tlf. ringer derinde, eller omvendt hvis man sidder i stuen, kan man heller ikke længere ”råbe” til hinanden som vi kunne i den gamle lejlighed. Hehe. Et ”luksusproblem” kan jeg godt se. Men puha, man kan blive forpustet når man løber fra den ene ende til den anden, for at fange tlf. inden den ikke ringer mere *GGG*

Men vi er kommet godt i stand, og har købt en del nye møbler, bla, nye skriveborde, og et reolsystem inde i stuen, dog mangler vi stadig nogle få ting, men vi kan bo her, og det er det vigtigste. De store ting er samlet, og det er fedt. Så nu ser her efterhånden ret fedt ud, det må jeg sige.

Ud over det har jeg oplevet en masse, bla, har jeg haft sidste dag på mit praktiksted (Biblioteket), og det er med sørgmodelig stemme, jeg holdt op, fordi jeg var godt nok blevet glad for at være der, og nu var jeg syg de sidste 14 dage jeg var der, og havde så sidste dag d. 30/10, og der var ikke andet end mig og 3 andre på arbejde, så de bad mig komme til morgenmad fredagen efter, og det gjorde jeg så, og der fik jeg en rigtig lækker body lotion af dem, og et sødt kort, og nogle rigtig søde ord med på vejen. Senere skulle jeg så til afsluttende møde med de 2 chefer, og der var virksomhedskonsulenten fra skolen også med, og det gik godt, og de roste mig, og sagde de havde været rigtig glade for mig, og hvis de bare kunne beholde mig, havde de gjort det, men det krævede jo en stilling for at de kunne gøre det, og det var der ikke lige pt. Men de ville tænke på mig, hvis der kom en stilling ledig i fremtiden, fordi det jeg har lært, glemmer jeg jo ikke bare sådan lige igen. Alt i alt så har jeg været rigtig glad for at være hos dem, og de har alle været så søde ved mig, og taget godt imod mig, så det har været 2 gode måneder jeg har været i praktik på biblioteket.

Men det som skal ske nu, er så at virksomhedskonsulenten fra skolen skal anbefale mig til noget nyt skole, hvor jeg skal gå i ca. 1 mdr. hvor man intensivt søger flex-job, og der kan man få hjælp til at skrive ansøgninger mm. Og det glæder jeg mig meget til, fordi nu er jeg skam snart parat til at komme ud i den store hvide verden og tjene mine egne penge. Nu har jeg gået hjemme i snart 6 år, på nær skoleforløbet og praktikperioden, og jeg er godt træt af det.

Dog har det været skønt med en uforudset uges ferie, her hvor jeg holdt op sidste mandag, også fordi jeg stadig føler mig som en vreden karklud, fordi jeg nok stadig ikke er helt på toppen ovenpå min maveinfluenza, men altså det skal nok blive godt igen. Og jeg er glad for at det i det mindste går den rigtige vej *S* Jeg er optimist, og det kan KUN gå fremad nu, både helbredsmæssigt, og jobmæssigt. Hvilket glæder mig.

Jeg vil løbe igen, ponk mig bare hvis jeg nu skulle være for længe om at opdatere igen, jeg skal ”bare have et spark bagi” hehe. Så skal jeg nok skrive.

Knus fra Henriette

Skriv et svar

