Hverdagen

~ Mandag d. 21. August 2006 ~ Kl. 17.36 ~ 1. Filmdag Ang. Kims Flex-Job ~


I dag var så første filmdag for optagelserne angående Kims Flex-Job. Det bliver sendt på DR2 omkring uge 37 og 8 uger frem, hvornår vi skal være med vides ikke endnu, men måske i et af de sidste programmer.

 De laver en række optagelser omkring folk med ”handicaps” i forhold til arbejdsmarkedet. Og vidst hovedsageligt folk der er i en form for flex-job, sådan som jeg har forstået det.

 Kim skal deltage i 1 af programmerne, hvor det omhandler Psykisk syge, og der er 2 i programmet, og de får 14 minutters sendetid hver.

 Det skal tage 4 dage at optage dette her, men igen ”kun 14 min” sendetid.

 Lidt om hvad vi har optaget i dag.

 Kim spiller Guitar – det tog en del optagelser, for at få lyd korrekt, og fingerspil og det hele.

 Så optog vi hvor Kim talte lidt om hans billeder, om hvordan han var syg engang da han malede et af malerierne. Hvordan de grå toner spillede i en stor del af maleriet. Og så viste han de 2 malerier frem som han rent faktisk har solgt.

 Senere optog vi noget hvor jeg læser op fra min dagbog inde ved computeren, og det er den første dag jeg skriver siden Kim blev indlagt her i August 2005, bagefter fortæller jeg lidt om det, hvordan det var og sådan.

 Og så en lille – men relevant indlæg i min dagbog – omkring den dag vi blev forlovet på vores 1 års dag. Som nu på onsdag her er 3 år siden.

 De kommer så Tirsdag/Onsdag/Torsdag og filmer, og en af dagene SKAL vi udendørs og optage, så kryds lige fingre for godt vejr *Smiler*

 Jeg glæder mig meget, og i morgen skal jeg interviews og det bliver hårdt at skulle opleve Kims psykose igen som han havde i efteråret. Fortælle om hvordan det var at være pårørende, og stå der hjælpeløs og se til, mens det hele sker.

 Men det bliver spændende, og jeg vender tilbage, måske allerede i morgen med mere ”Tv-Nyt”.

 /Risle

Skriv et svar

