Hverdagen

~ Tirsdag d. 1. August 2006 ~ Kl. 12.59 ~ Kørekort Fornyelse ~


I dag sidder jeg tilbage her i skolen, fordi de andre er taget på en lille gåtur, jeg blev hjemme på skolen, fordi jeg skal af sted her kl. 13.20, da jeg skal til doktormanden (som nu er en dame). Fordi jeg skal have fornyet mit kørekort.

Pga. jeg er på medicin, så fornyer de kun mit kørekort for 2 år ad gangen, æv æv. Og tænk, der er allerede gået 2 år siden jeg tog MC kørerkortet, ja tiden går stærkt. Den 19. oktober er det præcis to år siden. Men man kan ansøge om at få det fornyet allerede 3 mdr. forinden.

Så jeg var hos min psykiater i fredags, og fik en udtalelse fra ham, omkring at jeg ikke er på noget sløvende medicin om dagen, dog er der advarselstrekant på, men altså. Jeg tager det jo kun til at sove på. Så ingen påvirkning i dagtimerne.

I dag skal jeg så op til min alm. Læge, for at få lavet en synstest og motorik test. Om end jeg ikke er fyldt 70 år endnu, og har dårligt syn?!?!? Men det skal man altså, og det koster altså 325 BOBS!!!! Det synes jeg er dyrt!!! Bare pga. jeg er psykisk syg, så skal jeg af med der hver 2. år. Frækt af dem at jeg også skal have lavet en fysisk test, der fejler jeg jo ingenting!!!

Nå, men må bide i det sure æble, og betale, fordi jeg vil jo gerne have et kørekort, ikke sandt?

Nu til noget andet, ang. Lejligheden, så har jeg regnet lidt på det, og det var faktisk lidt over 350.000 kr. vi skulle låne (inkl. Kims MC lån) og det var lidt meget vi skulle sidde for i ydelse, og hvis jeg regnede det hele med, og HVIS vi begge havde flex-job, så JA, så kunne det godt se realistisk ud. Men altså hvis bare en af os kom på kontanthjælp igen eller noget, andet drastisk skete, ville vi ikke have råd til at bo der, og det ville jo være surt.

Så mit forslag til Kim var, at vi blev boende, og så han fik betalt så meget af på det MC lån som han kunne de næste år eller næste 2 år. Og så fik vi ellers sparet nogle penge sammen, så vi ikke skulle låne NÆR så mange penge.

Det kan godt være jeg er lidt af en “kylling” hvad lån og ny lejlighed angår, MEN jeg vil hellere være på den sikre side end at lige pludselig ikke have råd, og skulle flytte igen. Så ingen lejlighed til os i denne omgang.

Det var alt for nu, kan i alle holde jer muntre til vi “skrives ved” igen 😉

/Risle

Skriv et svar

