Hverdagen

~ Tirsdag d. 25. Juli 2006 ~ Drømmepraktik Plads i Hus ~


Jeg har fået lov at komme i praktik på Vanløse Bibliotek fra d. 1. September til d. 31. Oktober. Jeg havde været oppe og høre dem ad for snart 4 uger siden, fik nummeret til personalechefen, og så fik jeg Hanne (virksomhedskonsulenten her på Reva Centeret) til at ringe til hende mandagen efter. Vi aftalte så et møde her i går, dagen efter hendes og min ferie.

Desværre kan de ikke tage mig pr. 1/8, som er det tidspunkt jeg skulle have været startet, da jeg nu har været 3 mdr. på skolen, og så skal 3 mdr. i praktik. Så nu skal jeg i stedet for kun 2 mdr. i praktik, og starte 1/9. Og så være her på skolen indtil der. Det bliver fint nok, jeg har ikke noget imod at blive på skolen så længe. Det er hyggeligt, og jeg skal nok finde på noget at lave her.

Men hold da op hvor jeg glæder mig til at skulle starte på biblioteket. Det bliver så skønt. Det var jo lige mit drømme praktiksted. Der hvor jeg aller helst ville hen, og så fik jeg det.

De beskrev nogle af mine arb. opgaver, som jeg vil komme til at lave.

F.eks.
~ Sortere tidsskrifter, sætte dem i orden en gang om dagen.
~ Hjælpe med at ordne de 400 bøger de skal igennem hver dag, som er reserveringer der kommer ind og ud af huset dagligt.
~ Sætte bøger på plads.
~ Samt samle bøger der hører til andre biblioteker sammen, og lægge dem i de rette kasser.
~ Sætte bøger i orden, som står og “halter” og ikke står ordentligt på bogreolerne, rundt omkring i biblioteket.

 Det var lidt om hvad jeg f.eks skal lave 🙂

 Jeg glæder mig til at starte derude. Jeg håber ikke de fortryder at de har taget mig *Smiler* Fordi det er så fedt at få et job, og ikke mindst så tæt på hvor jeg bor, jeg har vel 500 meter derned.

 Men den ene af de to jeg var til samtale hos, sagde at det nok desværre var helt sikkert, at de ikke kunne tage mig i flex-job, men nok mest fordi, at pengene ikke var til det, fra det offentlige.

 Mine mødetider er som følger 10-14 Mandag, Tirsdag, Torsdag, Fredag. (Onsdag fri). Det synes jeg er helt okay, det er ligesom jeg møder i skolen lige pt. og så 16 timer i alt.

 Muligvis skal jeg stige til 20 timer, med en time ekstra om dagen efter en måned, men dette er ikke fastlagt endnu. Måske jeg bare får lov til at blive på 16 timer, som jeg føler, er lige tilpas til mig.

 /Henriette

 PS. Husk også at læse dagbogen omkring Bornholm, i et tidligere indlæg.

Skriv et svar

