~ Tirsdag d. 11. Juli 2006 ~ 1 uges BORNHOLMER FERIE 2006 ~


 Jeg vil gerne starte denne dagbog i dag, hvor jeg har købt den. Den er lyserød med HJERTER på, hvor der står Love indeni. Den er rigtigt Tøzzet.

Jeg skal bruge den til vores bornholmertur, og vi rejser nu på lørdag, og for første gang skal vi over Ystad alene. Det bliver meget udfordrende, men jeg glæder mig helt vildt. Og vi har ikke spor travlt, vi skal først sejle kl. 18.45 fra Ystad, så eder er god tid i løbet af eftermiddagen til at komme derover i.

 Så Bornholm – HERE WE COME!!!!

 

~ Lørdag d. 15. Juli 2005 ~ Kl. 13.01 ~ Bornholm Here We Come ~

 Så er der kun få timer til at vi rejser til Bornholm, vi skal sejle kl. 18.45 fra Ystad. Og vi har beregnet en del pauser, fordi jeg er, ikke vandt til at køre så længe på MC. Vi skal jo derover på hver vores MC, det bliver utroligt fedt at være derovre.

 Vi skal jo bo hos min Morfar og hans kone Bente, vi glæder os så meget, de er så søde og rare. Meget af min familie er også derovre netop nu, så det bliver skønt at komme derover og være i familiens selskab også.

 Jeg er lidt spændt på om vi finder Ystad, det er første gang nemlig at vi skal over Sverige alene, ellers plejer vi at sejle fra KBH til Rønne. Men i år tager vi ”chancen” og kører over Sverige, og ser hvordan det går😉

 Jeg vil nok ikke skrive særligt meget dagbog derovre fra, men hold alligevel øje med min blog, måske kommer der noget alligevel. 

/Risle

  

~ Lørdag d. 15. Juli 2006 ~ Kl. 19.30 ~

 Så skete det endelig, rejsen mod Bornholm er endelig begyndt, vi klarede turen over Sverige, uden nogen problemer.

Dog stoppede vi 3 gange før broen, da jeg først skulle tjekke min rygsæk for billetterne, og så min mobil (lidt paranoid har man vel lov til at være), og så skulle Kim tjekke sin ene givibag, men så var vi ellers også bare på vej mod Sverige, og først gik det fint over broen, men da vi nåede de høje ”spir” og vinden blev for meget, måtte jeg sætte farten ned til 80 km/t. Men var faktisk skide bange, for at jeg ville vælte, men det gjorde jeg heldigvis ikke.

Så kom vi til betaling, og det klarede Kim med sit visa-kort. Så kørte vi videre, og Mor havde ret, der var kun 10 km præcis så skulle vi dreje af mod Ystad.

Og så var det bare derudaf. Men mig som kun er vandt til at køre korte ture, havde vildt krampe i højre hånd. Så da vi havde kørt 60km, holdt vi en pause. Og hold op hvor var det svært at holde ind til siden, når højre hånd slet ikke fungere *Hehe*

Så kørte vi videre mod Ystad, og holdt inde ved den Statoil tank, som jeg kunne huske. Der fik vi en burger, og kørte så ned til havnen, da vi nåede derned, så var jeg godt forvirret, og kørte lidt forkert.

Men så fik Kim lige en smøg, mens de læssede af borde. Så kørte vi over, go kom ind som nogen af de mellemste. Vi fik en udmærket plads, dog ved siden af en stor familie der larmer en del. Men hurra for bøger (Glaspigen + Nynne I+II+III) og strikketøj.

Når vi er i havn, skal vi ringe til morfar & Bente, og så kommer de hjem fra den fest de er til lige nu. Skriver igen senere eller i morgen.

  

~ Søndag d. 16. Juli 2006 ~ Kl. 17.00 ~

 I dag er vi taget til moster Hannes fødselsdag, som bliver holdt hos Jimmy & Mie. Først kørte vi til Svaneke, og så ringede de og inviterede os, og så kørte vi derud. Line stod og ventede på os ude ved vejen. Både Maibrit, Jane, Danni og hans kammerat, og Tommy og Solveig bor også herovre i denne uge, og alle er med til fødselsdagen.

Vi købte bolcher i glas til moster Hanne, og en pose blandet bolcher til Fie, som fyldte 10 år i fredags.

Lige nu har vi lige grillet, og Line ville kun have agurker og kartofler, men ellers var der masser af ting grillet, kartofler og salat. Vi aftalte med morfar at svi spiser due i aften, og jeg ved ikke hvor længe vi bliver her i dag, men det er også vildt hyggeligt at være i familiens selskab.

Maibrit og Michael havde overrasket Jane og de andre, med at rejse herover, med bussen og så kom de lige på Fies 10 års fødselsdag, go de blev så glade for at se dem. Så det var en god overraskelse. I morgen skal vi nok i Brændegårdshaven, og tirsdag til Hammeren rundt.

 

 ~ Mandag d. 17. Juli 2006 ~ Kl. 19.35 ~

 I dag har vi været i Brændegårdshaven med Jane og resten af familien. Det var vildt hyggeligt, vi var derude kl. 10.30 og gik direkte i vandland, selvom jeg tog også med, det var vildt sjovt, og dejligt i denne varme. Bagefter tog vi op og spiste mad, og så gik vi lidt rundt i haven, og prøvede nogle ting, og jeg tog en masse billeder. Og jeg fik endda set trylleshowet, som er lige godt hvert år.

Vi gik rundt derinde til omkring kl. 17, så havde det ellers også været en hyggelig dag. Bagefter kørte de andre med hjem til morfar og hentede nogle æg, og fik de ellers også en masse guf *Hehe*

Nu har vi lige spist hakkebøf med kartofler og brun sovs. Det smagte godt, som sædvanligt hos Bente.

Nu har Jane lige ringet, hun ville høre om vi ville med rundt og gå hammerknuden rundt. Men vi meldte afbud, da jeg har fået en vabel i dag, og det er jo en lang tur rundt. Hvis vi fortrød, kunne vi bare ringe sagde hun.

Nu vil jeg ligge mig op i sengen og læse ”nynne”. Den er vildt god, as usual.

 

~ Tirsdag d. 18. Juli 2006 ~ Kl. 13.24 ~

 Vi er kørt til Nexø i dag, for at tage på Netcafé, men den var lukket, men hva´ det er jo også 2 år siden vi sidst var her, så hvorfor ikke ja?!?!?

 I stedet for var der en venlig mand, der sagde at vi kunne tage ned på Nexø havn, der havde de Internet i Kiosken, og man kunne komme på nettet der. Så der har vi lige delt en time. Det var rart lige at tjekke mail, MSN og mingler.dk. Rart at følge med i omverden igen *Hehe*

Der er dog ikke rigtigt nogen som havde skrevet desværre. Men 2 søde kommentarer i båden min gæstebog, og kommentar funktion. Fra Rikke/Laura/Natteven/Gizmo, skønt at høre lidt fra vennerne.

 

 ~ Torsdag d. 20. Juli 2006 ~ Kl. 15.35 ~

 I går fik jeg slet ikke skrevet, vi var også bare hjemme hele dagen, vi sov længe, og lå og slappede af resten af eftermiddagen. Jeg havde det ikke så godt, ad Bente, Morfar; Toben, Nete og Kim skulle ud og køre på MC ved 17 tiden. Så jeg blev hjemme, og lå og halvsov lidt, til de anre kom hjem, så stegte Bente skrubber til os alle sammen, og vi spiste ved 21.15 tiden.

I dag blev vi også længe hjemme, da vi ikke ville ud i middagssolen, nu er vi så kørt til Rønne for at kigge lidt på butikker. Det er såmænd ret hyggeligt, men også ganske varmt, vi kan kun holde ud at være i skyggen. Vi har lige fået noget koldt at drikke. Nu er planen at vi skal til Nexø og på Internetcafé, i Kiosken nede på havnen. Bagefter tager vi til Svaneke og spiser på Pak-huset. Jeg vil gerne have plankebøf. Kim vil gerne have noget andet, siger han.

Ellers har vi ingen planer for i morgen, og lørdag skal vi hjem kl. 15.25, så kører nok 14.30. Vi skal jo være der ½ time før. Så er det elelrs bare at finde hjem over Sverige, men det skal nu nok gå. Jeg vil løbe igen, for vi skal videre i teksten.

 

Kl. 19.00

Vi kørte lige forbi 2. Mormors gravsted på vejen til Nexø. Der var nogen som havde sat blomster for nylig, og det var ikke Line og de andre sagde de. Måske det er moster Hanne?!?

I Nexø kunne vi desværre ikke komme på nettet, der var nemlig optaget en hel time frem, så vi kørte videre mod Svaneke, på vejen fik Kim et hosteanfald, og gæt hvem der lige kom forbi, Jane og alle de andre. De stoppede lige, for at høre om vi var gået i stå *Hehe*

Men de skulle grille nede i hjemstavnsbyen i dag, så vi kørte videre mod Svaneke, og fik bla. Købt en trold til Tina, som jeg havde lovet hende. Så gik vi ind og fik et bord, og fordi det var så tidligt. Senere da vi gik, var et svært at få et bord, så vi var heldige.

Det var en rigtig venlig tjener, vi havde s, så det var en god oplevelse.

I dag var der ellers sket noget drastisk hjemme hos Bente. Hun havde været ude også med deres hund Stella, og pludselig faldt han bare om på gaden. Siden vi kom i lørdags, har han haft noget med halsen, og hostet som om der sad noget i vejen. Pludselig faldt han om, og lå helt stille. Bente måtte bære ham hjem, hun fik så fat i morfar som var ude og køre. Og så kørte de til dyrlægen med ham. Heldigvis skete der ikke noget hos dyrlægen, selvom vi frygtede det værste. Bente fik bare nogle piller til ham.

  

~ Fredag d. 21. Juli 2006 ~ Kl. 18.35 ~

 Sidste dag før afrejse. Heldigvis var det ikke helt så varmt i dag, vi blev dog hjemme det meste af dagen. Så kiggede Danni lige forbi, og bagefter kørte vi ud til Nexø og på netcafé. Laura var online, og et var heldigt, fordi jeg har savnet hende sådan hele ugen, og hun var der desværre ikke sidste gang vi var online. Vi fik en hyggesludder, og så var jeg lige inde og tjekke mail og mingler.dk og HPén.

Der var ikke sket det helt store. Nu har vi lige spiste burger, nede på havnen, sammen med Jane og de andre. De var tilfældigvis også i Nexø. Nu er vi så på vej til Snogebæk til havnefest, også sammen med familien.

 Kl. 20.09

 Lige nu sidder vi på Snogebæk havn, go hører Jacob Andersen som var med i ”Stjerne for en aften” i efteråret. Det lyder vildt godt, og der er rigtig feststemning. Vi har været rundt og kigge lidt på butikker, men jeg fandt ikke rigtigt noget, ville ellers godt have fundet noget til morfar og Bente. Men det bliver vidst kun til de fyldte chokolader vi købte til dem på færgen herover. Men vi har i hvert fald været glade for at bo hos dem!!!

I morgen rejser vi jo hjem, og det eneste jeg glæder mig til, er at komme hjem og se Misserne, og Internet og en kølig lejlighed. Der er nemlig pokkers varmt på 1. salen hos morfar.

 

 ~ Lørdag d. 22. Juli 2006 ~ Kl… 15.35 ~

 Nu sidder vi endelig på båden. Vi har fået nogle pladser, men også næsten de sidste der var. Jeg kamp sveder, fordi vi kom til indkvartering af færgen 14.48, og blev læsset ombord kl. 15.30, vi sad ergo bare i den stegende sol, og ventede hele tiden på at vi skulle sejle, og blive læsset ombord. Men de blev ved med at læsse folk om bord (Biler). Men til sidste, undtagen campingvogne blev vi læsset om bord, stegende varme, og godt trætte.

Ingen pladser, eller noget, Ja, som i kan høre er jeg godt muggen, men det er fordi, da vi sejlede københavn-Rønne, var vi altid de første der kom ombord *Smil* men nu sejler den jo fra Køge og ikke fra København. Der skulle vi jo rigtit havde sejlet fra, men Kim ville hellere køre over Sverige, og vi ændrede vores billetter. Jeg håber at det er lige så nemt at køre over Sverige hjem, som det var herover!!! Jeg må indrømme at jeg er lidt nervøs, men jeg tror det går nemt.

 Kl. 16.48

 Har siddet og læst Nynne 2. Den er endnu sjovere end 1éren, som jeg læste færdig på Bornholm. Kim læser stadig ”En kort historie om næsten alt” af Bill Bryson. Han har nået 72 sider af 659 sider. Har på fornemmelsen at det bliver til en han må købe i stedet for at låne på biblo, da den jo er så tyk at han ikke når den. ÆV ÆV.

Jeg glæder mig bare til Nynne3, kommer til efteråret, jeg skal bare have den lige når den udkommer. Jeg har godt nok gemt den inde fra Politikkens hjemmeside. Så jeg kunne have læst den på ferien, vi havde nemlig den bærbare med, men nåede ikke at læse i den, er først lige startet på nr. 2 nemlig.

Der er ikke andet end pommes-fritter pølser i kantinen, og vi ville ikke købe buffeten, da ingen af os var særlig sultne. Så vi fik en lille milkshake (som blev ekstra rystet, da jeg tabte den ned af trapperne *Hehe*) og en træstamme til hver.

Nu er der en time til vi er der, og nok kun 45 min til vi bliver kaldt ned.

Så jeg vil slutte herfra, og sige, god ferie til alle som har ferie til gode. Kim har næste uge endnu, jeg skal i skole. Æv Æv.

 ..oo00 ~ TAK FOR EN GOD SOMMERFERIE ~ 00oo..

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

