Hverdagen

~ Tirsdag d. 27. Juni 2006 ~ Kl. 10.36 ~ Strikkeklub, Fødselsdage & Praktik ~


 I tirsdags der holdt jeg så strikkeklub hjemme hos mig, og det var Maria, Helle og jeg der var der. Linda er nemlig på pilgrimsferie, og Amalie var i Finland. Men håber på at vi kommer flere næste gang 😉 Andre der har lyst til at deltage, er stadig velkomne, næste gang er det i Tåstrup hos Maria.

 Onsdag var jeg til sidste omgang i “Kost & Motion”, og jeg havde kun taget 400g på, på en hel måned. Det synes jeg ikke var så galt, da min egen vægt derhjemme sagde meget mere ;-(

Sandra tog så med hjem, og jeg lavede lasagne til hende, Asger, Kim og jeg. Det smagte som sædvanlig vildt godt. Og Sandra VIL ikke have andet når vi er sammen. Hehe. Så ja, jeg behøver ikke udvide mit kendskab til mad, fordi hun kan så godt lide min hjemmelavede lasagne.

Torsdag var jeg hjemme fra skole, og sov lidt længere end jeg havde fået sovet om natten. Kim snorker stadig, men har dog fået noget næsespray for det, som gerne skulle virke indenfor en måned. Men ak, når jeg sover på sofaen, sover jeg så elendigt, at jeg bare ikke kan komme op næste morgen. ÆV ÆV!!!!! Men jeg fik sovet lidt da han gik, og så stod jeg op og lå lidt og hørte lydbånd. Og strikkede lidt. Var lidt groggy hele dagen.

 Fredag var jeg i skole, og oppe og snakke med virksomhedskonsulenten, og det gik fint, vi aftalte at jeg skulle spørge på biblioteket når jeg kom derop, om de havde brug for en ekstra hjælper, til ulønnet praktik i 3 mdr.

 Og det spurgte jeg så om, og fik af vide at jeg kunne ringe mandag, da hun var gået for i dag. Senere tog vi op i Pinta. Og der spiste vi mad sammen, og senere gik vi ned på Engen, men altså, det var næsten brændt ned bålet, da ingen af os, havde tænkt på at undersøge, hvad tid det blev tændt, i avisen. Men vi fik set lidt bål, og det var rigtigt hyggeligt.

Lørdag var vi til min kusines første runde fødselsdag nemlig 10 år. Hun blev fejret med kaffe, kage og grillet flæskesteg. Det hele var vidunderligt, og jeg fik taget en hulens masse billeder, det var ret hyggeligt at se familien igen 😉

 Så sov vi hos min far, og kørte hjem om formiddagen, og så tog vi ud til Laura, som fejrede sin 25 års fødselsdag (for 3. gang *Blink*). Der kom en masse vi ikke kendte, og nogle få vi kendte, og Laura havde bagt både boller og 3-4 forskellige slags muffins, og det smagte bare MumZ det hele. Tak for en god føsda søde. Håber du kunne bruge alle gaverne.

 I går var jeg så syg igen, (pga. søvnen igen). Men jeg fik da ringet til virksomhedskonsulenten og sige tlf. numret til hende fra Biblioteket. Hun ringede så og fik en aftale i hus, hvor jeg skal til samtale d. 24. Juli (dagen efter vi kommer hjem fra sommerferie). Og det bliver super, hvis de vil ha mig, men det er kun en for samtale, ikke noget forpligtende.

 CyberRaga spurgte i min kommentar i sidste uge, hvad det er for noget skole jeg går på, og det vil jeg da lige forklare lidt om.

 Jeg fik jo afslag på pension, og fik bevilliget flex-job. Og for at gøre mig klar til det (efter 6 års arbejdsløshed) har de sat mig på et Reva-center og en kursus der hedder Revanche. Det går ud på, at have EDB og motion og relevante foredrag. Det er 20 timer om ugen, og vi har så fri hver onsdag, hvor jeg så nu heller ikke går til “Kost og motion” så nu har jeg en rigtig fri dag, hvor jeg kan se veninder og den slags.

 Revanche er så 3 mdr. skole, og 3 mdr. praktik. Og derefter kan det være at jeg får lov at blive, og komme i flex-job. Planen er i hvert fald at jeg skal i flex-job hvor man f.eks. arb. 16 timer om ugen, men arbejdsgiveren betaler kun for de timer man er der, resten af lønnen op til 37 timer (mindstelønnen indenfor faget) supplere kommunen op med. Så man får en bedre løn, end hvis man bare havde et deltidsarbejde. Så på den måde er flex-job et meget godt koncept.

Blev du klogere CyberRaga (og jer andre)? Ellers må i spørge igen.

 /Risle

Skriv et svar

