Hverdagen

~ Mandag d. 19. Juni 2006 ~ Kl. 11.14 ~ Skoledag Igen Efter Øjenbetændelse ~


 Efter nu næsten en hel uges sygdom, er jeg tilbage på skolebænken igen. Jeg var i skole i mandags hvor jeg skrev dagbog. Men så tirsdag skulle vi have været på tur, eller jeg skulle have været med, men det kom jeg ikke, selvom at jeg havde glædet mig meget til at gå tur på Christianshavn, og spise frokost i det fri.

 Men ak nej, jeg fik øjenbetændelse om tirsdagen, vågnede simpelthen med at flød i vand og højre øje og næsebord løb konstant hele dagen. Og øjet var utroligt irriteret. Kim kom med et råd, som jeg benyttede mig af hvert kvarter, hele dagen, indtil jeg havde en tid hos lægen kl. 14.45.

Jeg skulle koge noget Kamiille-the, og så gøre det koldt, og så skylle øjet i det med et snapseglas. Det hjalp helt vildt godt, men kun for 15 min. Ad gangen, så det var en tro løben frem og tilbage mellem stuen, og køkkenet.

 Alt hvad jeg kunne lave var at høre lydbånd, og ligge med øjet lukket, da jeg ellers kom til at klø i det.

 Jeg kom så op til lægen, og hun gav mig en recept mod øjenbetændelse. Jeg kørte så på apoteket for at få mit “dope” med hjem, men nej – da jeg kom hjem, og først havde været på biblo, og nede og handle, var apoteket lukket igen, og jeg kunne bare IKKE finde de skide øjendråber.

Jeg var ved at gå ud af mit gode skind. Men altså, jeg kørte så derned dagen efter da de åbnede, og der lå de dernede, de var simpelthen røget ud af posen mens jeg tog den, og de havde så ikke kunnet nå at ringe til mig og sige det, før jeg opdagede at jeg ikke havde dem. Hmm…..

Men altså, så dryppede Kim mig ellers flere gange om dagen, og det hjalp faktisk fantastisk, og nu i dag, har jeg ingenting med øjet, faktisk hjalp det efter kun 1 dag med dråber. Men jeg blev hjemme torsdag/fredag også bare for at være sikker.

 Tirsdag måtte jeg så aflyse mit sidste møde med Vibeke (min hjemmevejleder) og Terredeshommes aften ude hos Farmor.

 Onsdag blev jeg nød til at tage til hudlæge, selvom at moder ikke lige var til det. Men jeg har haft tiden i 2 mdr. og kunne ikke lige få en ny, så jeg tog tiden. Jeg skulle derud, fordi jeg har haft noget eksem på min venstre arm siden januar, og det ville bare ikke gå væk. Men hun sagde jeg skulle tage en intensiv behandling med det “Binyrebarkomol” i 10 dage hver dag og 10 dage hver anden dag. Og så skulle det være væk. Så jeg skal heldigvis ikke derud igen. Det glæder mig, jeg var der jo 3 gange om ugen, sidste år da jeg fik de der knopper over hele kroppen. Æv Æv.

Torsdag/fredag, slappede jeg bare af derhjemme, og hørte en del lydbånd, og så lidt film. Orkede ikke at være ude i solen, da øjet så blev klemt sammen, og det gjorde ondt. Men det blev bedre hen ad fredagen.

 Lørdag skulle jeg tidligt op, og på loppemarked, det var en bod jeg skulle dele med en veninde, og vi overtog den for en anden. 50 kr. pr. halv bod, så det var jo fint nok. Jeg havde kun Terredeshommes varer (garnting) og 3D kort. Så hobbyting, og alt hvad jeg solgte af Garnting går til fattige børn i Indien. Jeg fik da solgte en 4-5 ting til ære for Terredeshommes, så det var jo fint nok, farmor blev i hvert fald glad og overrasket over at jeg sådan kunne sælge noget.

 Søndag var vi til Brunch oppe i Pinta værestedet. Senere kørte vi ud til Sankt Hans og hentede noget af Kims tøj, som han havde glemt deroppe. Og så smuttede vi lige forbi min far på vejen hjem. Mor var også dernede og smøre sit bord ind, så vi kørte en tur på havnen i Roskilde og købte en is, og gik en tur.

 I dag er jeg så i skole igen, og vi har haft motion, hvor jeg rigtigt gik til den, og så skal vi have EDB resten af dagen. Og det skal vi også have i morgen.

Tirsdag er der også strikkeklub hos mig i Vanløse, hvis nogen har lyst til at deltage, så skriv mig en besked.

 Knus fra Risle

Skriv et svar

