~ Lørdag d. 15. April 2006 ~ Kl. 16.35 ~ Mor & Far Skal Skilles ~


Nogen ved det, andre ved det ikke, nu ligger jeg det altså ud på nettet, med godkendelse fra mine forældre.

De fortalte mig d. 8. marts at nu havde de besluttet at det var bedst at de gik hver til sig, altså med andre ord, de skulle skilles. Det kom som et kæmpe chok for mig, og så alligevel ikke, jeg vidste godt de ikke altid havde det lige godt sammen, talte meget forbi hinanden, og gik også til hver deres interesser.

Derfor vil de nu prøve at bo lidt hver for sig, og min mor har allerede på 1½ måned, skaffet sig en god lejlighed oppe i Ejerlejlighedskvarteret i byen hvor de bor. Hun faldt pladask for den lejlighed som hun så først. Og bød på den, og efter nogle overvejelser så fik hun den også.

Så har min far og hende været ude og kigge på møbler sammen til hende, og tv, anlæg og alt hvad der ellers hører sig til en ny lejlighed.

Det skal nemlig lige siges at de skilles som bedste venner, de skulle jo immervæk havde haft sølvbryllup næste år, og har kendt hinanden i 34 år. Så skulle man også være at skarn hvis man ikke kunne skilles som venner.

Vi hjælper også alle til med at male den nye når hun overtager den her d. 1. Maj. Også min far. Og det er heller ikke sådan at vi stadig ikke kan ses familierne iblandt, altså min mors og fars familie på kryds og tværs. Der er ingen ”Hard Feelings” der.

Igen skilsmisser er lykkelige, men denne er noget der ligner meget godt. De bor stadig sammen, og i dag da jeg hørte min mor tale til min far kom hun da til at kalde ham skat. Hehe. Så de gamle vaner er ikke helt skiftet ud endnu *Blink*

Men altså, det korte af det lange er, min far beholder huset, og så betaler han min mor ud, så hun har råd til en lejlighed. Og hvor ville det altså også være hårdt at skulle af med huset, de har jo selv bygget det i 1994, og selv anlagt haven osv. Det ville være en hård ting at skulle gå af med.

Og så er der min søskende ”Misser”. Hende beholder min far også, da hun hører med huset, det er min mor ked af, men som hun siger, så køber hun måske en ny sød mis-kat ude på Inges Kattehjem. Hvem ved, det vil tiden vise.

Men jeg synes det går godt, det er kun 14 dage til mor får lejligheden, og så skal der males og sættes i stand, og så flytter hun endeligt, herhjemme fra deres fælles hus.

Ja, det bliver vemodigt for mig og for dem, men jeg ser så positivt på det som muligt.

 OG – noget jeg har tænkt på. Jeg er jo enebarn, og én eller flere evt. kærester til mine forældre, kunne jo måske have børn, og tænk om jeg så fik nogle halvsøskende?!? Who knows?!? Hehe. Men lige nu drømmer jeg ikke om det, jeg vil bare have mine forældre skal finde sig selv igen, efter de er flyttet fra hinanden.

 Fordi jeg ønsker kun det bedste for dem. De er mine forældre lige gyldigt hvad, og jeg ELSKER dem mere end alt andet her i verden. Men det ved de godt, men derfor skader det jo ikke at skrive det.

 /Risle

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

