~ Tirsdag d. 14. Marts 2006 ~ Kl. 17.22 ~ Weekenden & En Hjemløs Mand ~


 Selvom at det er nogle dage siden, vil jeg alligevel lige skrive om denne weekend. Fredag eftermiddag inviterede jeg Kim ind og se filmen ”Gasolin”. Den var vildt god, også selvom at det var en dokumentarfilm, vi lærte så mange nye ting om dem, som vi simpelthen ikke vidste, f.eks. at de havde været ovre og spille i USA. Det vidste vi ikke, og der var også mange andre facetter som vi ikke vidste, så en god og lærerig film, som blev nydt fuldt ud.

 Bagefter var jeg lidt sulten, men Kim kunne ikke spise noget (sagde han). Så vi gik ind i Scala, og jeg bestilte en (ret stor) portion nudler og kylling, men altså, da jeg havde spist halvdelen, kiggede Kim på mig med sultne og bedende øjne, og spurgte pænt om han måtte spise resten, og da jeg også havde spist slik, og nu var godt mæt, overgav jeg resten af min portion til ham. Som han guflede i sig med velbehag🙂

 Bagefter gik vi ind på ”Strickers” (tror jeg nok det staves) som er en bar som ligger i Scala centeret. Der fik vi en øl og en karamelvodka med kakao, som er min yndlingsdrik (den sidste altså) øl er Kims favorit. Hehe. Og på Strickers kunne man endda få Guiness som er hans absolutte yndlings.

 Da vi havde siddet der i en times tid, og nydt det liveband der spillede stille og rolig god musik, gik vi videre. Kim havde nemlig foreslået at vi gik ned i ”Lades Kælder” vor der som regel er live musik hver weekend. Men der var bare et ”problem”?! Vi var taget i biffen Kl. 16.30, og nu var kl. kun 20 eller sådan noget, og musikken kom først kl. 22-22.30.

 Men de havde billige øl, så Kim blev godt beruset inden kl. 22, hvor øllene steg *B* Men altså, jeg nød nogle forskellige drinks, men havde ikke lyst til at blive fuld, da vi skulle op og til fødselsdag næste aften, og jeg har det altid elendigt dagen efter hvis jeg har drukket for meget, så jeg holdt lidt igen.

 Da vi gik derhen til ”Lades Kælder” havde vi set en hjemløs som sad udenfor ”Sams Bar”. Ingen af os havde nogen mønter, så det var lidt træls. Men altså, da vi gik hjem sad han der stadig (måske 4 timer senere, og i stiv kuling og frostgrader) vi fik vildt medlidenhed med ham, og Kim stak ham en tyver. Og så stod vi og talte sammen med ham, han fortalte bla. at han var blevet skilt (han var nok 45-50 år) og hans kone havde taget alle pengene og børnene og ALT fra ham, han havde INTET tilbage, end den sportstaske han gik rundt med på gaden.

Han ville ikke bo på herberger, da der var narkomaner og alkoholikere, og han var ingen af delene. Han så nu også ret sober ud, og han sad der i alm. Tøj, bare en hel del mere end vi andre havde på, fordi han nu havde siddet der en hel dag, og man kunne bare se han FRØS!!!!!

 Vi talte så færdigt, og Kim som var lidt fuld, talte mest med ham, og da vi gik fra ham, bandede og svovlede Kim over vores ”l…. regering” som kan tillade sådanne mennesker der har mistet alt, at bo på gaden. *TSK TSK* 

 Vi gik så lige ind og fik os en kebab på vejen hjem, og bagefter så gik vi ind i 7 Eleven, og Kim købte smøger, og så 2 pizza slices, jeg tænkte så mit, og tænkte, KAN HAN VIRKELIG SPISE MERE *GGGG* Men nej, Kim var betænksom – han gik lige ret modsat mod taxa´en hjem. Han gik over til manden igen og sagde ”Her har du noget varm mad, så du ikke skal sidde og fryse” – jeg blev chokket over hvor sød og betænksom en kæreste jeg har. Jeg er så stolt af ham.

 Og var det ikke fordi man skulle frygte at tage sådan en enlig sjæl med hjem, så havde vi nok gjort det *S* Bare for at hjælpe ham, det var bare SÅÅÅÅÅÅÅÅ koldt i fredags, og han rystede af kulde. Og hold op hvor havde jeg også bare medlidenhed med ham.

 Men vi tog hjem, og faldt snart i søvn (i vores varme senge – hmm). Og næste dag sov vi så længe, og senere tog vi til min fætters fødselsdag, som blev holdt ude ved hans forældre.

 Det var kanon hyggeligt endnu en weekend at være i familiens skød. Jeg nød det i fulde drag, og fra lørdag til søndag, sov vi hos mine forældre. Og søndag kom min mors kusine Anette på besøg. Hun er fra Bornholm, og vi ser ikke så tit den del af familien, men det var rart at se hende igen. Senere blev vi kørt hjem, og så var den weekend bare gået. Utrolig hyggelig.

 Hugz fra
/Risle

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

