~ Torsdag d. 12. Januar 2006 ~ Kl. 22.54 ~ Om at blive kaster rundt i systemet?!?!


Jeg er nu for jeg ved ikke hvilken gang igen i dag blevet kastet rundt i systemet. Jeg har ventet siden jeg fik afslag på pension for et par mdr. siden, på – at jeg kunne komme over til ”Job for særlige vilkår”, dvs. jeg skulle visiteres til flexjob. Fint nok – jeg ventede – med en umådelig stor tålmodighed – og fik endelig en samtale i hus i dag.

Tog derind, sammen med min kontaktperson på DPC. Og hva siger den ellers rare dame til mig? Jamen, jeg synes ikke du er ”klar” til et flexjob, når du nu har været uden arbejde i 5 år (Kattehjemmet og genbrugsbiksen tæller åbenbart ikke) Hmm – så hun ville foreslå jeg kom i arbejdsprøvning. Fint nok – sig hva jeg skal gøre, og få mig i gang.

Jaaahhhh –jooooh – men altså, så bliver jeg nød til at sende et brev til din tidligere sagsbehandler i Socialcenteret (hende som kaldte mig til samtale kort før jul, bare for at sige ordentligt farvel) Nå men, hej igen kære sagsbehandler – ja, hun ville så sende et brev til hende, om at jeg burde visiteres til en arbejdsprøvning. Fint fint – men hvor længe skal jeg så lige vente på at jeg kan komme til det?

Og ikke mindst, hva skal jeg så der? Ja – prøves hvor mange timer jeg kan klare – men hvad skal jeg lave? Jeg kom med et håb om i dag, at den rare dame kunne sige at hun ville snakke med mit nuværende arb. (kattehjemmet) om at jeg kunne blive der? Men nej, det kastede hun bort lige så snart jeg nævnte det – hmm – fangede aldrig grunden til hvorfor?

Anyways – nu er sagen så sendt TILBAGE til Socialcenteret – og jeg håber på et det går hurtigt denne gang – jeg giiiiiiiider ikke vente flere mdr. igen på at komme i sving – men nu kører sagen – så mon ikke de må rykke lidt på det nu hvor flere mennesker er involveret. Det håber jeg i hvert fald. *Smiler*

Men der kom da nogle forslag på bordet, som alle lød gode, men også igen – jeg har bare INGEN ide om hvad jeg godt kunne tænke mig at lave?!? Jeg havde jo håbet på kattehjemmet, og havde ikke umiddelbart derfor – lagt mit hoved i blød. Så hjæææææææææælp – kom med nogle forslag – jeg er lutter øre.

Kom med noget du synes kunne være noget for mig:
– Enten ud fra mine kreative evner
– Mine interesser
– Mine erfaringer
~ Eller noget helt fjerde

 F.eks. kom disse emner op:
– Kontor gerne med bogføring (da jeg har arb. med det tidl. men det er for klassisk – og giiiider jeg det resten af mit liv?)
– Pædagogmedhjælper (Måske for meget barneSKRIG *G* Men ellers muligheder for kreative evner)
– Arbejde med ældre i et center (Igen kreative evner)
– Portør eller piccoline på et hospital (Motion – inkluderet med arbejde, meget gågang)
– Piccoline agtigt job på kontor (fordi jeg godt kan lide at nusse med kontorting)

 Har du et andet og mere interessant forslag? *Smiler* Så lad mig høre det i min kommentar 🙂

 /Henriette

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

