Hverdagen

~ Tirsdag d. 10. Januar 2006 ~ Kl. 17.55 ~ Anne Frank genfødt i Sverige?


 Citat fra ”Nyt Aspekt Nr. 6 1998:

”Barbro Karlén er overbevist om, at hun i sit tidligere liv var Anne Frank – og hun har adskillige ubehagelige oplevelser at begrunde det med. Men hun har befriet sig fra fortiden ved at skrive en selvbiografi” (Bog: og ulvene hylede – en fragmentarisk selvbiografi)

 Den er svær at finde på biblo, men jeg har fundet den på Engelsk på Saxo.com. Så finder jeg den ikke andre steder, må den altså købes hjem der, fordi læses skal den søreme. Det synes jeg er lidt spændene at læse om, alle der læser min dagbog, er vel nok også snart klar over at det med 2. verdenskrig har fascineret mig meget, jeg har læst en del bøger derfra, overlevendes beretninger, det er skræmmende, men samtidigt også noget der fanger mig 🙂 Så nu fik jeg lånt dette blad, hvor der stod noget om hende – og det synes jeg var ret interessant at læse. Artiklen er på 3 sider, og er okay læsestof, selvom at der ikke står alverdens, men jeg kunne da godt tænke mig at læse hendes bog. Hun har også lavet nogle andre tekster og digtsamlinger, dem vil jeg også prøve at få fat i 🙂

 Bla. har hun skrevet digtsamlingen: Mennesket på Jorden (1966) som jeg dog fandt på biblo. Derudover siger artiklen at der er 9 bøger i alt. Men kan ikke umiddelbart finde flere. Hvis du som læser mener du kan finde de, hører jeg meget gerne fra dig, da jeg er meget interesseret i mere læsning omkring Barbro Karlén.

 /Henriette

Skriv et svar

