~ Mandag d. 9. Januar 2006 ~ Kl. 17.08 ~ Halv ryddet stue ~


I dag har Vibeke været her, og vi har ryddet halvdelen af stuen, da min far og jeg fik den fikse ide, at nu hvor vi har ordnet stuen (gjort rent sidste uge) og nu skulle vi så i dag have den kæmpe reol med dvd/video/bøger ned for at støve den af, så blev vi enige om at det ville være smart at male stuen i samme moment….

Vi købte malingen November FORRIGE år – bemærk venligst – ikke den vi lige har haft *LOL* Men vi handler ikke så hurtigt *G* Ej, men vi har villet længe, men lysten har bare ikke været der, og så var der alt den snak med at flytte i noget større, men vi har nu besluttet at det nok er bedst at vi bliver boende her, og så har lidt penge tilovers, i stedet for at bo større, og skulle spare hele tiden :-/

Så nu skal det være. Reolen blev tømt, med hjælp fra Lenes og mine foldekasser. Det kunne lige være der, i Lenes 5-6 stykker plus flyttekasse, og mine 8 foldekasser. Men så står min sofa også er og er overarbejde, med alle de kasser der står ovenpå den, håber den holder. Men der er IKKE plads til at have dem andre steder, så nu står der en tom reol, tomt spisebord + stole. Og reolen hvor tvet står på, og så er der en lille plads til mig i 2 personeren.

Tidligere i dag, har jeg været oppe i DPC til ”kost og motions gruppe” det var faktisk okay godt. Vi lærte lidt om at kigge på en varedeklaration.

F.eks.  hvis man:
Ikke vil tabe sig, bør man max indtage: 2000 Kcal
Hvis man vil tabe sig: 1200 kcal.

 Dvs. hvis man vil tabe sig, kan man gå efter en tommelfingerregel på det sunde man køber ind, at pr. 100g, må det max indeholde 200 kcal.

Dvs. at en Mayonnaise indeholder f.eks. 700 kcal pr. 100g.
En let Mayonnaise indeholder 400 kcal pr. 100g.
Og smør indeholder 740 kcal pr. 100g.
Men f.eks. en Mirakel Wip (16%) i netto, indeholder kun 180 kcal pr. 100g

 Det sætter jo tingene i perspektiv, så nu vil jeg lure alle de vare igennem jeg har i køkkenet. Og ikke spise dem alle som ”SUNDE ting” men være lidt skeptisk *S* Stadig vil jeg dog følge Lene Hansson, men derfor kan man jo godt tjekke om de ting hun anbefaler overholder det her med kcal. Eller om man skal finde et alternativ.

 Oversættelse: Kcal = Kalorier

 Fra en sundere Henriette

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

