~ Torsdag d. 5. Januar 2006 ~ Kl. 19.36 ~


Mit køleskab sulter, men til gengæld er jeg mæt 🙂 Det lyder tosset, men det er det ikke. Men i bug-buster på TV3 har jeg lært at grøntsager ikke skal befinde sig i køleskabet, men i stuetemperatur, og faktisk har jeg lagt mærke til at både tomat, agurk, bananer og andre grøntsager og frugt, faktisk holder op til flere dage længere. Så der er sørendme noget om snakken 🙂

Men vi har så en hulens masse liggende udenfor køleskabet, og det fylder så hele mit bord, men må rokere rundt på det i morgen og få det hen på det bord ved vindueskarmen. Hehe. Ellers får jeg ”fnidder” *G*

Men i dag har jeg haft en halvt ”ordentligt” dag. Jeg spiste frugt hele formiddagen, som forskriften lyder.

Fra 8-12 – Frugt
Fra 12-20 – Middagsmad og aftensmad
Fra 20-08 ingen mad overhovedet da kroppen forbrænder meget i dette tidsrum.

 Og det sidste bliver nok det sværeste for mig. Da jeg bliver så ufattelig sulten af min medicin. Men nu må vi se.

 I aften har vi fået wok ret, lidt selvinspireret men med lidt skulen til opskriftsbogen. Jeg havde købt noget kylling, og så fik vi kun grøntsager til. Dog ser jeg at vi må have gjort en fejl, da jeg nu opdager at kogte majs (vores var frosne, men tror det er det hun mener) må man ikke blande med kød. Hehe. Men man lærer jo kun så længe man lever. Det var også lidt impuls at der kom majs i, synes bare ”farven” passede til: Broccoli, rød peber, hvidløg, og gulerødder. Men altså, jeg er godt stop mæt, fordi det gode ved denne kostomlægning er, at man må spise til man revner. Bare så længe man ikke spiser ”kun kød” i sidste portion, man skal altid have max 1/3 kød eller stivelse og så resten grøntsager.

 I dag har jeg ellers været ude og være med til et ”netværksmøde” på Sankt Hans, hvor Kim var hovedpersonen. Derudover var en af hans kontaktpersoner derude fra. Hans kontaktperson fra DPC + han havde en sygeplejestuderende med, og så hans læge, og en ergoterapeut. Det gik udmærket til mødet. Bla. blev det besluttet at han skal være der en del mdr. endnu, fordi de vil gerne følge ham, når han til februar starter stille op på riget, og så skal han starte rigtigt op i marts. Så indtil marts med i hvert fald.

 I dag tog han så med hjem, og bliver her helt til på søndag. Juuuubiiihuuu 🙂

 Undskylder for dette halvlange indlæg, havde bare så meget at fortælle i dag 🙂

 /Henriette

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

