~ Onsdag d. 23. November 2005 ~ Tillykke med fødselsdagen kære Farmor ~


 I dag er det min farmors fødselsdag, og det vil jeg da lige nævne. Hun holder dog ikke noget i dag, men et stort hurra og tillykke skal hun da have *Smiler sødt*

 I løbet af sidste uge er der da sket lidt ting, og jeg vil lige ridse det op her. Onsdag fik vi vores nye DVD optager, som nu kan indeholde 130 timers optag i stedet for 40 Timers optage tid. Og det er jo både godt og skidt for sådan en tv narkoman som mig *G* 40 kunne jeg fylde ud, og brænde ned for at gemme, lige som du ved, man gør med videobånd, dette er bare nemmere. Men altså – nu må vi se hvor mange dage det tager mig at få ”fyldt den op” denne nye DVD.

 Torsdag var vi nede i Pinta, som er et nyt værested her i Vanløse. Det så ret godt ud, og de havde en del opslag man kunne tilmelde sig – som så ganske udmærket ud. Bla. kunne man tilmelde sig styrketræning igennem dem, og så kunne de muligvis skaffe nogle eftermiddags tider, det ville passe os langt bedre end fra 10-12 som det er nu, det er nemlig lidt hårdt at vågne og skulle op og træne lige med det samme, især når jeg får så meget Truxal. Og så var der andre ting man kunne tilmelde sig også, vi spiste tai frokost deroppe, og kørte så igen, fordi vi havde en vasketid senere.

 Fredag kan jeg ikke lige huske hvad vi lavede, men lørdag var vi til bryllup hos Kims gode ven Aslak, og hans kæreste Miao. De skulle giftes på rådhuset. Og det var tidligt, så derfor tog vi ikke med der. Til gengæld blev vi kørt derud til Vallensbæk Strand af min far, og var der kl. 13.30, vi skulle spise fin frokost kl. 14 nemlig. Kim havde også været ude og købe et fint jakkesæt til anledningen, og jeg fandt en smart kjole jeg kunne passe inde i skabet. Det nye billede ha jeg på MSN – hvis du skulle være nysgerrig *S*

 Det var en kanon fest, der var hovedsageligt unge mennesker, fra hver deres vennekreds. Der var en del Kinesere, da Miao er fra Kina. Og nogle talte ikke dansk, så jeg fik også øvet mig lidt på mit engelske. *S* Det var jo ikke helt galt. Vi blev der til 21, der tog de andre ind mod Rosie Magies i København, fordi det var der ægteparret havde mødt hinanden for et år siden. Men vi tog ikke med, vi havde simpelthen ikke råd. Men det var rigtigt godt at være med til festen, og vi ønsker dem begge lykke fremover *S*

 I går var jeg så oppe hos Karin igen, min nye kontaktperson, vi blev enige om at målet med at se hende nu hver 14 dag, skulle være at koncentrere os om vægten, og hun ville veje mig hver gang. I går havde jeg taget 300g på, og det frygtede hun så at jeg ville gøre til hver gang. Men det tror jeg ikke jeg vil.

 Desuden bad hun mig skrive op ALT hvad jeg spiste til næste gang vi sås, og så kunne vi kigge på den sammen, og vurdere hvad jeg mon spiste forkert. (Det hjælper også lidt at stå til ”regnskab” overfor en anden person”)

 Desuden er jeg blevet helt vild med appelsiner og klementiner, og det er jo ret så sundt, så det gufler jeg når jeg har lyst til søde sager. Og så figen stænger, mums. Bare ikke for mange……

 I dag skete der så noget andet godt, det var nemlig at jeg har fået bevilliget en hjemmevejleder, sådan en som CyberRaga vidst også har. De skal komme hos mig en gang om ugen, i dag var de her til forsamtale, og vi aftalte allerede 3 nye tider inden jul. Så det skal nok blive godt, vi aftalte at de skulle lære mig at gøre ”ordentligt” rent, det har jeg nu aldrig ”lært” hvis man kan sige det, f.eks. hvad man bruger til hvad osv. osv.  Men også vil de hjælpe mig til at lære at lave noget mere alsidigt og let mad, så vi ikke behøver at nøjes med spaghetti med kødsovs, og morgenmadsprodukter til aftensmad. Morgenmad og frokost har jeg helt styr på dog. Jeg glæder mig meget til første gang som er fredag i næste uge…..

 Senere i dag har jeg så haft min faster og kusine med på arbejde, de ville gerne ud og nusse med alle misserne på mit arb. og det var da også lige før de tog 3 med hjem i gave til min farmor. Men jeg fik da heldigvis talt dem fra det *G* Man skal aldrig impulskøbe en kat synes jeg, og det synes de andre ansatte heldigvis også *S* En anden gang må det blive *S*

 I weekenden skal vi til fødselsdag hos kims mor, og måske skal jeg på loppemarked i Forum med min far, der var nemlig nogle frimærker han skulle kigge på *S*

 Ellers skal vi bare slappe af, jeg har netop fået ”Morderisk Bedrag af Dan Brown” hjem fra biblo, så den skal også lige tjekkes ud, og læses lidt i *Hint Hint CyberRaga – Måske den er noget for dig også?*

 Knus fra Henriette

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

