Hverdagen

~ Fredag d. 22. Juli 2005 ~ Kl. 19.50 ~ Sergio Kommer Til Danmark Fra Mexico/Sverige ~


Juuuubiihuuu, jeg har lige fået et opkald om at Sergio fra Mexico (som nu bor i Sverige) kommer til DK i morgen ved 10 tiden. Der skal jeg ind på hovedbanen og hente ham, juubiihuuu hvor jeg glæder mig *S* Han bliver her i nogle dage, og det bliver sikkert enormt hyggeligt 🙂

Jeg har lovet at vise ham lidt rundt her i Kbh. Ved dog ikke helt endnu HVAD han bare MÅ se? Så hvis du kære læser sidder derude og tænker ”DÈT” skal han bare se, så skriv lige en kommentar, helst kun i Københavnsområdet *S* Takker på forhånd…..!

Noget andet som jeg lige må følge op på fra sidste gang, er Larverne (De hæklede you know) de er alle 3 afsat. Egentligt havde jeg lyst til at beholde en selv, men altså jeg kan jo altid lave nogle senere.

Nr. Et er afsat til Ida / Kawaii
Nr. To er afsat til Trine Bagger
Nr. 3 er afsat til Tina Pedersen

 Mit næste projekt er katte, som jeg nok vil lave og sælge for min farmor som har en hjælpeorganisation Terre Des Hommes, som tidl. har stået for adoptioner i Indien og Bangladesh. Men nu kun er en hjælpeorganisation, hvor de sælger nisser og andre syede og hæklede ting i den arb. gruppe hvor hun er med i (Hedehusene Gruppen).

 Jeg har overvejet om jeg ikke bare skulle give min farmor pengene for disse larver, fordi det ville være så fedt hvis jeg kunne gøre en forskel for små børn i Indien og Bangladesh. Synes du ikke også det?

 En gang om året har Farmor julemarked på Hedehusene skole, hvor de har åbent i 6 timer, hvor de sælger alle de nisser, og syede ting og hæklede/Strikkede ting som de alle sammen har lavet hele året. Normalt tjener de omkring 20.000 kr. på sådan en eftermiddag – VILDT IKKE? Og de sender hver en krone til de fattige lande…. Terre Des Hommes har den mindste udgift til administration – nemlig kun 4 %. Det synes jeg er meget lidt. Derfor jeg gerne vil hjælpe dem.

Senere vil jeg ligge alt det andet ud jeg har lavet (Hæklet/Strikket) Også for at se om nogle af jer kære læsere, kunne være interesseret i at købe noget. Måske også til Jul især.

 Fordi noget andet er – at jeg har lovet farmor at jeg vil prøve at sælge nogle af hendes julenisser på QXL.dk for at se om der måske var salg i søde hjemmelavede ting *S*

 Nå men tilbage til dagbogen. Der var skønt at være på ferie, men lige så skønt var det at komme hjem igen, især til vores computer, og alle de andre ting vi holder af herhjemme *S*

 Mandag vågnede jeg først sent, da jeg var gået sent i seng, da jeg ikke skulle noget dagen efter. Jeg kørte ned for at handle, stillede cyklen ved Netto, og begyndte at gå, ville gerne gå en halv time inden jeg handlede ind nemlig *S* Det var en god gåtur, dog havde alle de spændende butikker sommerferie lukket – så jeg vil gå ruten ad Jernbane Alle, Jyllingevej, Ålekistevej & Jydeholmen, en gang til, og den passede fint med en halv time, så det var bare skønt *S*

 Senere chattede jeg længe med Laura, det var hyggeligt at få en god snak 🙂 Så satte jeg mig ud i haven, og pakkede de 3D kort som farmor skulle have, de skulle leveres i plasticposer, pakket ind – så dem sad jeg ude i solen og pakkede, det var rigtigt hyggeligt *S*

 Tirsdag havde jeg svært ved at komme op, og skulle op til Dorte – og det gik rigtigt god, god og konstruktiv snak.

 Onsdag var vi inde og Træne, og det gik rigtigt godt derinde, det er rart med noget motion igen, det glæder mig meget, også fordi jeg taber mig af det *S* Bagefter gik vi ind i en rigtig hyggelig lille Guitar butik, hvor man kunne f.eks. købe en håndlavet Guitar i mahogni til ”kun” 23.000 kr. VILDT – den og så en anden med perler over det hele, forelskede jeg mig i, men ”Heldigvis” kan jeg ikke spille guitar, og så var de penge jo sparet *G* Kim købte nogle strenge og nogle skruer.

 Resten af dagen brugte jeg på at skrive bøger ind, som du nu kan se er min shop åbnet igen. Og der er bøger og videofilm/DVDér til salg derinde, senere følger mine strikkede / Hæklede ting også.

 Til sidst nåede jeg at sætte alle 99 varer til salg inde på QXL.dk – præcis til midnat, det var lidt vildt. Det gik også bare stærkt til sidst *G* Men jeg nåede det, håber på en masse bud derinde så *S*

 Torsdag sov jeg så mega længe, fordi jeg først kom i seng kl. 1 om natten, så Kim havde både været til tandlægen og alt muligt da jeg vågnede. Han havde igen problemer med en visdomstand, men fik dog ikke revet noget ud….!

 Jeg brugte hele dagen i går på at se TV, først 4-5 afsnit af ”Vi bliver i familien” som jeg elsker at se. Det er og bliver min yndlingsserie, lige efter FRIENDS….! Den kan ingen dog slå *G* Så fik jeg set, Taxa, Dyre program og noget om en dame der hedder ”Anne Meineche” som jeg har læst en bog med, det handlede om en ulykke. Og så havde jeg altså også bare firkantede øjne bagefter.

 I dag sov jeg igen længe, det kan man vel godt nyde og være magelig når man har ferie – ikke? Vi kunne ikke nå til træning i dag, da Kim skulle op til Søren i DPC, og jeg var for doven til selv at tage af sted *G* Men i stedet har jeg vasket tøj, og gjort hovedrent, dog inden jeg vidste Sergio kom, så det var fint nok – så var det gjort også *S* Glæder mig meget til at han kommer i morgen.

 Vi har været pennevenner siden 1998, så det er alligevel 7 år, hvor vi kun har talt lidt i tlf. sammen, og skrevet Snail mail til hinanden, og så chattet over MSN *S*

 Så måske jeg ikke er så meget online de næste par dage, men så ved i nu hvorfor – okay? *Smiler*

 Hilsner fra en ferieglad Henriette

Skriv et svar

