~ Søndag d. 10. Juli 2005 ~ Sommerferie ~


 Så vil jeg starte på denne nye dagbog, som er en blomster dagbog med 12 blomster udenpå. Jeg skriver til dig i hånden, fordi det endnu engang er blevet SOMMERFERIE!

 I år har vi valgt at den billige løsning, nemlig at campere ude i min faster Nasidas baghave, på Storkevej 38A (A står for baghave = campingvogn). Som Farmor har gjort i stand til at vi kom herud. Det er ganske okay her. Men der er kun et ”men” her er stegende hedt i campingvognen. Hehe. Men det skal man vidst ikke klage over, det er SOMMER og SOL. Det nyder vi bare. Vi har taget fri fra arbejdet til og med uge 32. Nu holder vi så en uges ferie i campingvognen, og så tager vi hjem i en uge, og så skal vi måske passe mors og fars hus hvis/når de tager på ferie. Mor har det ikke særligt godt for tiden! ØV! Men hvis de tager af sted på ferie, så tager vi derhjem og passer Misser.

 I dag stod vi op ved 10 tiden, fik pakket det mest af det sidste der skulle med, som ikke kunne blive pakket i går. Så spiste vi frokost, og ringede efter min far, som kom og hentede os, og så kørte vi hjem til mor og far for at aflevere kattene & Emil. Bianca hyperventilerede hele vejen hjem og Bella havde kastet op. Så vi ordnede kasserne, og så kørte vi videre ud mod Nasida.

 Vi kom derud ved 14 tiden ca. og så startede vi med at hygge med noget koldt at drikke, kaffe til dem som trængte, og så en smugle kage røg der også indenbords. Men jeg havde også guflet nogle gulerodsboller og en masse æbler til frokost.

 Nasida skulle jo til Jylland i 5 dage, og Lily og hendes forlovede Jimmy og hendes Datter Rebekka var der også i dag. Og de skal spise med til aften. Det er vildt hyggeligt, at de også er her. Vi har været ude og gå en tur ned til den lille lystbådehavn, og det var rigtigt hygsomt. Så kom Farmor og Farfar herud, og nu er de ved at lave aftensmad.

 Kl. 21.42

Så fik vi spist noget lækkert mad, med masser af hvidløg i. Det smagte himmelsk. Ungerne legede udenfor med cyklerne her til aften. Her var både Nicki og Nadja (Fætter og kusine) Victor (Nickis ven) Rebekka (Lilys Datter) og Fay og Andreas (Naboer).

 Og pludselig råbte de at Nadja havde slået sig, og de bar hende herind, og så kunne hun ikke bevæge sin højre fod, så nu er Farmor og Nasida kørt på skadestuen med hende, og Kim og jeg sidder ude i Campingvognen.

  ~ Mandag d. 11. Juli 2005 ~

 Så blev det mandag, og jeg sov helt til kl. 11 i dag, det var godt nok varmt at sove ude i campingvognen, men aldeles også ganske hyggeligt. Det var nemt nok at falde i søvn i går.

 Nadja kom hjem fra skadestuen i går kl. 23, og  havde altså ”kun” forstuvet foden. Heldigt ikke, så har hun fået strækbind på og plaster på det åbne sår på det andet ben.

Fik Koldskål, et æble og en bolle til morgenmad. Og så har vi lige været med Farfar nede og handle ind, fik købt ind til to dage. Grøntsager til kalkunkødet i dag (rester fra i går) og Spaghetti til i morgen. MUMS!

  ~ Tirsdag d. 12. Juli 2005 ~

 Så blev det tirsdag og det blev ikke meget jeg fik skrevet i går hva? Men altså Nasida havde været til Jobsamtale og havde næsten fået jobbet, men hun ville komme til at tjene for meget og det var jo ikke så godt, så måske kunne de ikke bruge hende alligevel.

 Så pakkede de, de ting de skulle have med, og Lily og Rebekka kom og hentede dem, og vi spiste frokost imens, det smagte rigtigt godt.

 Så tog de af sted, og vi satte os ud i haven og hyggede os sammen med Farmor og Farfar. Jeg gjorde to larvehoveder færdig og så startede jeg på et nyt hoved. Farmor lovede at hun ville tage rester af udstyret med herud, så jeg evt. kunne lave dem færdige mens jeg var herude. Det ville være rart, fordi at jeg vil gerne prøve at sælge dem, nede på loppemarkedet til August.

 Jeg sagde til Farmor at jeg gerne ville lave ting for dem i Terre Des Hommes (Hjælpeorganisation) hvis det var muligt. I stedet for at lave til mig selv. Det lød hun meget glad for, så nu må vi se hvad hun sætter mig til?!

Senere spiste vi rester fra forgårds, der var kalkun tilbage og tsasiki, og så lavede vi grønsager og kartofler til, det smagte rigtigt godt.

 Så hyggede vi lidt med at hækle ude i haven, og så kørte Farfar og Farmor hjem, så satte vi en film på. ”Humørkorts sælgerens søn”, som var meget sjov, det var en dansk film. Men vi så kun den halve, så gik Kim i seng, og jeg satte ”Lady og Vagabonden 2 – Vaks på eventyr” på videoen, den var rigtig god og rigtig sød. Og så faldt jeg i søvn og vaklede ud i seng. Vågnede kl. 4 og Kim var væk, han sad inde i huset og vi gik så ud i seng sammen igen. Og hørte lydbånd, vågnede kl. 11 i dag, og så resten af filmen færdig fra i går, sammen med Kim, og så gik jeg i bad, skønt i denne hede!

 Kl. 17.30

Vi er lige kommet hjem fra vores bytur. Det var ganske rart at komme lidt ud og cykle, vi kørte af ”strandvejen” derop til Jyllinge centeret, og stoppede ved en bænk og fik set lidt vand. Farmor siger at der bare er den flotteste solnedgang deroppe fra. Det vil jeg også gerne tro der er!

Så cyklede vi videre op til centeret, og var i Matas, Apoteket at købe Suncoler, plaster, hovedpinepiller og alverdens andre ting vi pludseligt manglede, plus en masse myggeskræmmer og til når man havde fået bid af myggene.

 Bagefter gik jeg ind i genbrugen for at kigge efter shorts, og jeg fandt også et par, + en ret flippet bruse, som jeg bare synes så sej ud. 65 kr. i alt. Så fik vi noget koldt at drikke, en Ice Tea hver, og satte os og nød den udenfor Kvickly, og spiste også et æble hver.

 På posthuset købte jeg nogle rigtig gode tusser til at skrive dagbog og kalender med, de er dem som Laura også har, bare tynde, fordi jeg havde kommet til at købe dem i tykke ved et uheld. Men nu har jeg de rigtige og dem er jeg rigtig glad for, selvom at de ikke havde den store pakke.

 I Kvickly købte vi bla. ”The Butterfly Effect” for 99 kr. Vi havde lånt den af CyberRaga efter vi havde givet hende den i hendes 30 års fødselsdagsgave. Og den var vildt fed, så da vi så den så billigt, måtte vi bare have den, så den skal vi måske se i aften!

 Om lidt skal vi lave spaghetti med kødsovs, det smager nok super, i sær i denne varme!!! Hehe!

 ~ Onsdag d. 13. Juli 2005 ~

 Så blev det onsdag og vi bor stadig alene ude på Storkevej 38A. Farmor var her i morges for at hente Nicki og hans ven Victor, fordi de skulle hjem til Farmor og lege et par dage, så kommer Farmor og Farfar herud i morgen eftermiddag, og så skal vi ud og spise oppe på Kineseren i centeret. Det skal nok blive godt.

 I går lavede vi spaghetti med kødsovs, og senere skrev jeg nogle breve, og så lidt Sporløs, jeg fik skrevet en de til de nærmeste venner, håber ikke at jeg har glemt nogen. Farmor tog postkortene med i dag, så de er fremme i morgen.

 I dag bager solen ikke lige så meget, det er lidt overskyet, men solen titter frem lidt alligevel engang imellem, og det er faktisk mere til at holde ud i dag.

 Kim er ved at skrive sine postkort i dag, så dem kører vi nok op med senere. Farmor er kørt igen, og de kommer først igen i morgen og bliver her til fredag hvor Nasida kommer hjem.

 I morgen tager Farmor larvefyld og garnet med, så jeg kan lære at lave larverne færdige, jeg er nået halvvejs på de 3. hoved, har nemlig 3 kroppe, så det bliver meget skægt, at se det færdige resultat.

 Nu vil jeg sætte mig og læse lidt i komedien ”God i sengen”. Jeg købte også Sirene hvor der fulgte en bog med ”4 Blondiner” af Candace Bushnelle, som også har skrevet ”Sex and the city”.

 Kl. 17.30

 Jeg vil lige fortælle lidt om den komedie af en roman jeg er i gang med at læse: ”God i sengen” hedder den. Og den handler om en pige der hedder Cannie. Hun har en ekskæreste som omtaler hende som erotisk buttet og mange andre onde skavanker i hans klumme som hedder: god i sengen, under hendes forbogstav C. I månedsbladet Moxie hvor han har en fast klumme. Det er ikke småting han skriver om hende, og sikke ting hun dog skal stå model til. PUHA, godt jeg ikke er hende! Den er simpelthen bare så HYLENDE morsom, og der er så mange sjove ting i den.

 Kl. 18.00

 Jeg sidder ude i haven, har gjort det det meste af dagen. Har læst over 100 sider af min bog, men den er også på over 475 sider, så der er nok at tage af. Mangler 150 sider nu ca. det burde jeg nok kunne nå herude inden søndag.

Det er så stille og fredsfuldt at sidde herude i haven, når der ikke er nogen hjemme. Kim ligger og hviler sig og hører musik, og jeg har siddet lidt i campingvognen og læst og nu 2 timer ude i solen. Sommer kommet frem på en skyfri himmel her til eftermiddag. I formiddags så det mere overskyet ud, og ikke særligt sommerligt, men nu, se bare – kanon flot SOL!!!

 Kl. 21.37

 Vi fik spist aftensmad – WW-lasagne og salat til og bagefter satte vi ”The Butterfly Effect” på DVDén. VI så Directors cut, som var rigtig god.

 Bagefter tog vi cyklerne ned til kiosken og købte en is, og så kørte vi ned til vandet og så solnedgangen, den var rigtig flot, og vi tog en masse billeder. Vi hyggede os rigtigt og nyder bare så meget at være af sted på ferie, vi nyder så meget hinandens selskab, og elsker at være sammen, at ligge så tæt ude i campingvognen, næsten under den åbne himmel, det er bare lykken. Love You Kim – Forever!!!

 ~ Fredag d. 15. Juli 2005 ~ Kl. 11.30 ~

 Jeg nåede slet ikke at få skrevet i går, så det vil jeg gøre nu. Jeg brugte det mest af dagen på at læse ”God i sengen” færdig. Jeg manglede ”kun” 150 sider, og nåede dem inden kl. 16 hvor jeg troede farmor kom?! Den endte godt bogen, men jeg vil ikke skrive om den her, da det kan være at nogle af mine læsere er blevet inspireret til at læse den?!?! Jeg kan i hvert fald varmt anbefale den, hvis nogen kan lide at læse komedier.

Så kørte jeg ned og handlede ind fordi vi lige manglede nogle småting, så kom de herhjem kl. 17 først, og jeg sad lidt ude i haven og bare nød solen lidt sammen med Kim. Da de kom, havde farmor alt udstyret med til at lave laverne! Der fyldte en del, og jeg gik straks i gang med at samle den ene. Men kl. 18 ca. kørte vi ned for at spise på Kineseren nede i Jyllinge centeret. Det smagte bare himmelsk maden, det var et stort ta selv bord, som bare var lækkert, og vi fik alle de, plus der hørte en suppe med til ta selv bordet.

Bagefter kørte vi ned til havnen og gik en tur, og så solnedgangen, og senere kørte vi ned og fik en is, og så kørte vi hjem og de andre fik kaffe, og jeg lavede kroppen til min lave færdig.

 Bagefter gik jeg i seng, og i nat har det haft regnet, men vi har sovet godt alligevel. Har lige spist morgenmad, og nu skal vi til Stenløse Centeret og shoppe med Farmor.

 Kl. 17.55

 Det var kun Kim, Farmor og jeg som kørte til Stenløse Centeret. Vi købte ikke rigtigt noget vildt, bare nogle småting. Hos Tiger købte jeg nogle klistermærker, en nøglesnor i blå der står Tiger på (Så kan folk også se at jeg handler i Tiger, for at spare penge *G*) Nogle kuverter 50 stk. for 10 kr. det tror jeg er billigt og noget Tsasiki krydderi, det smager nemlig godt. 40 kr. i alt, hehe, det er lige til at overkomme.

Så skulle Farmor handle i Kvickly, og jeg osede lidt inde i boghandlen og fandt ud af at Jennifer Weiner som havde skrevet ”God i sengen” kommer med 2 nye bøger til August og September, så det vil jeg glæde mig til. Godt nok tager det så nok længere tid inden biblo har dem. Men jeg venter gerne. Der er jo andre sjove romaner at læse i mellemtiden. Hehe! Bla. kunne jeg godt tænke mig at læse den med ”Shopaholic” serien, kan ikke lige huske forfatteren. Og så også Marian Keys, som også skriver nogle sjove romaner, og så er der Candace Bushnelle, som jeg lige har købt en bog med. Ja, så det kan i godt se – ikke?!? Jeg har nok at læse i *G*

 Men vi fik handlet og der var udsalg i Kvickly, så der fandt jeg en sort firkantet kuglepensholder til 5 kr. og en lille lineal som Kim mangler til at male for 5 kr. også.

Så kørte vi hjem til Jyllinge igen go spiste noget frokost. Bagefter satte vi os ud i haven og jeg gik i gang med at lave alle de små læse dele til larven, som jeg syede sammen i går. Den er faktisk ganske flot, og jeg er blevet færdig med at samle nr. 1 ud af 3 laver. Og den ser rigtig sød ud, det må jeg sige, skal nok sørge for at der kommer billeder online af dem når jeg kommer hjem.

 ~ Lørdag d. 16. Juli 2005 ~ Kl. 19.25 ~

 I dag sov hele huset længe, jeg og Kim var dog vågne i nat, og det regnede i nat, så jeg lå og hørte lidt på mit lydbånd ”Dobbeltliv” som handler om en Jehovas Vidne som bliver udstødt. Meget god indtil videre.

 Kl. 10.30 ca. stod jeg op, og Nasida stod først op senere, og Kim var allerede oppe, vi sad lidt inde i stuen med Nasidas nabo, som er rigtig sød. Jeg hæklede videre på tilbehøret til de to laver jeg manglede.

 Så kørte vi ned i byen, og gik i Kvickly, der skulle Nasida have lidt småting, og Kim købte nogle høretelefoner, så kan jeg få hans igen. Så gik vi i Netto der købte jeg en tegnefilm, som både Ida og CyberRaga har, nemlig ”Chihiro”, den satte vi så på her til eftermiddag, naboens pige Fay og Nadja gad ikke se den, fordi de havde set den. Men Nasida, hendes Nabo, og hendes søn Andreas og Nicki og jeg, så den. Dvs. Nasida sov til den *Hehe* Men hun ville måske se den i aften. Den var kanon god, og jeg er virkelig glad for at CyberRaga anbefalede mig den. Jeg fik lavet den sidste laver krop syet færdig, plus syet hovederne på de sidste 2 laver, nu mangler jeg bare at sætte ansigtet (Øjne, kinder og mund) på dem, og følehorn. Men følehornene driller, så jeg kan vidst ikke komme videre, ØV! Men måske far kan hente mig tidligt i morgen og at jeg så kan køre kort hjem til Farmor, fordi jeg mangler også alle 3 at få sat halerne på, men de skal nok snart blive færdige.

 Ellers har det været en stille og rolig dag, solen har ikke skinnet så meget , det har været overskyet, og en smugle regn. I går lagde torden buldren op til regn hele dagen, men det kom først i nat. Såååå – vi sad ude i går eftermiddags, indtil Nasida og Nadja kom hjem, og så satte vi os ind om aftenen.

 De andre dage i ferien har det nu været sommer og ALT for meget sol hvis man kan sige det?!? Der kan selvfølgelig aldrig blive for meget sol. Men det bagte bare sådan mandag-onsdag,s å faldt temperaturen igen, og det var faktisk helt behageligt.

 Og så sad jeg faktisk bare udendørs i 2 hele dage, da solen forsvandt, og bare læste 300 sider i min bog. Juuubiihuuu…

 ~ Søndag d. 17. Juli 2005 ~ Kl. 10.52 ~

 I dag sov vi også længe, ungerne og Nasida sover stadig. Vi har været inde og spise morgenmad. Og jeg har lige færdiggjort et 14 siders (A5 papir) brev til Larry fra USA. Det skal han nok blive glad for. Vi er begyndt at skrive mere sammen med hinanden, og nu vil han gerne at jeg gør ham en tjeneste og sætter nogle annoncer i nogle blade eller på nettet, hvor han på den måde kan få nogle flere pennevenner. Så hvis i kære læsere enten hvil ha en penneven fra Texas som sidder i fængsel (Ikke livstid og ikke dødsgang) eller hvis i kender et sted ud over Den Blå Avis jeg kan sætte hans annonce i, så hører jeg gerne fra jer *Smiler*

 Jeg vil nemlig mægtigt gerne hjælpe ham med at finde nogle flere at skrive snail mail med. De er jo så underudviklede i fængsler i USA at de indsatte ikke ved hvad en computer og ikke mindst Internet er. Larry kender dårligt til computere, og slet ikke Internettet, da han har siddet inde i 7 år, og mangler vidst også 7 år.

 Han er rigtig sød og venlig, og han tænker meget på andre mennesker, og hader sig selv hvis han ikke lige får tid at skrive tilbage samme dag eller uge. Hmmm… Jeg er nogle gange også lidt tid om det, men så længe vi holder kontakten ved lige.

 Noget andet er at jeg godt kunne tænke mig at sende ham nogle på pocket bøger, hvis jeg får lov af fængslet. Lige nu må jeg kun sende breve, postkort der er skrevet på, og det samme gælder billeder, der skal også være skrevet bag på de. Så bøger er nok udelukket. Men jeg vil prøve alligevel at spørge ham.

Så er mit spørgsmål til jer kære læsere, kender jo en billig måde at sende bøger eller andre ting til USA? Ud over Post Danmark? Eller kan man sende det pr. fragt billigere, og undgå import afgift i hans land? Muligheden er at jeg kan sende bøgerne til hans forældre, og så giver de ham dem, men hans forældre har det ikke super, og derfor kæmper de kun for at få ham ud af ”max security” og har ikke overskud eller råd til sådan noget som bøger og fornøjelser. Lidt ærgerligt, fordi bøger derinde er god underholdning når man er i fængsel. Jeg bruger det i hvert fald meget til tidsfordriv at bare læse noget *S*

 Min far kommer og henter os her over middag, og så skal jeg lige ned til min farmor og lave haler på alle 3 laver. Og så sætte det sidste af ansigtet på de to sidste larver som drillede mig. Nasida og jeg kunne slet ikke få det til at passe nemlig *G*

 Så kan jeg jo nok være hos Farmor og lave det, og så kan Far køre os helt hjem når vi her færdige hos farmor.

 Jeg må sige at jeg glæder mig til at komme hjem og få tjekket mail og chatte lidt i aften. Men altså jeg har sagtens kunne undvære det her i ferien, jeg har kun tjekket min Henriette mail og HP 2 gange kort. Det var jo ikke meget på en uge. Kim har dog siddet en del derinde *G*

Så nu vil jeg gå i gang med at pakke og hoppe ud af mit nattøj, det er det gode ved at være på ferie, at man bare render rundt i nattøj hele dagen. Det eeeeeeeeeelsker jeg jo *G*

 ~ Kl. 22.07  ~ Home Sweet Home ~

 Så kom vi hjem, og nogle få har hørt over MSN lidt om vores ferie, men nu vil jeg lige ligge dagbogen online, og så kan alle se hvad der er sket i ugens løb. Det har du jo nok allerede læst ovenfor.

OG jeg nåede skam at lave larverne færdig, og har også taget billeder af dem, og lagt online, du finder dem under ”Interesser og Udstilling Larver”. I morgen ligger jeg så billederne fra ferien online. Så tjek senere ”Diverse Billeder under Mine…” Er bare blevet for træt nu, og vil hellere chatte resten af aftenen nu *S*

 Efter jeg havde lavet larverne færdige, kørte jeg hjem til Mor og far, og far kørte os hjem til Vanløse, der fik jeg pakket ud, og så fik vi noget aftensmad, og jeg fik chattet lidt. Og nu har jeg siddet og kæmpet med denne dagbog lidt, og nu vil jeg slappe af resten af aftenen *Smiler*

~ TUSIND TAK FOR EN KANON FERIE ~

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

