~ Tirsdag d. 26. Juli 2005 ~ Jeg føjede ikke min engelsklærer ~


 *En Drøm*

 Han var så grov, som han aldrig før i min tid som skoleelev havde været. Han var fremmed, væmmelig og ubehøvlet rent ud sagt.

 Havde det foregået for bare nogle årtier tilbage, havde vi fået tæsk for ikke at kunne huske vores lektier. Og jeg havde skrevet lektierne ned, men havde bare glemt sedlen derhjemme, og havde derfor ikke kunnet lave dem.

 En dreng fra klassen var mønstereleven, han kunne svarene på alle mine Engelsklærers spørgsmål. Det var så åndsvagt, så dumt, hvordan kunne jeg pludselig ikke huske titlerne på alle de dumme bøger?

 Han kørte på mig, jeg mumlede, jeg undgik, jeg ville huske, husk det nu sagde stemmen inde i mit hoved. Men ingen ord eller titler på de flotte og antikke bøger vi skulle huske kom frem. Jeg var i vildrede, ville han slå mig? Ville jeg verbalt få bank, overfor resten af klassen?!?

 Jeg var angst indvendigt, og udvendigt kamp-svedte jeg. Jeg anede ikke hvad hans næste træk ville være. Men bange det vidste jeg at jeg burde være…

 Pludselig huskede jeg en statue, et objekt som gjorde ham glad for at jeg huskede netop det. Det satte han pris på, og igen var jeg inde i varmen. Han roste mig, gav mig min egen notesblok, så jeg nu kunne skrive næste dags lektie ned, så jeg ikke stod i samme situation som i dag, hvor jeg åbenbart havde smidt lektiesedlen ”pist væk”…

*Min Engelsk lærer i folkeskolen har nu ellers altid været vældig flink, skal det ildes og sige, men hvorfor netop denne drøm dukkede op, aner jeg virkelig ikke?!*

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Drømme og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

