~ Tirsdag d. 17. Maj 2005 ~


 I dag kan jeg faktisk huske hvilken dato det er, uden at kigge nede ved uret – det gør jeg nemlig hver gang jeg skal skrive dagbog. Jeg kan bar aldrig datoen.

 Men i dag, skulle jeg aflevere mappe 2 af ”Nordkraft” og har bare frygtet den dag, fordi jeg ikke havde fået mappe 1+3 endnu, og derfor ikke har kunnet høre historien!?!? Lyder måske lidt ånsvagt at huske sådan en dato ud fra dette? Men altså, jeg har bare gået og gloet på min mail om ventet på at jeg kunne hente mappe 1 i det mindste?! Og hvornår var det så lige mailen om at den var klar kom med ”posten”? (E-mail) Det var lørdag 5 min. Før lukketid på biblo, og det nåede jeg jo selvføli ikke, og hvad så? Så kunne de hentes i dag!!! Men ak, jeg har indset at jeg blot vælger at høre den på en uge, og betale de skaldede 12 kr. det koster i bøde, for noget JEG IKKE er skyld i?! Nå men biblioteker… de er ikke altid lige kloge, jeg kan hilse Laura og sige at jeg har klaget over lydbøger eller generelt bøger i serier, at de burde hæftes sammen så de kun kan leveres SAMLET!!!! Og ikke i forkert rækkefølge. Eller også burde man lave en prioriteringsliste når man låner? Men hende der var der i dag, var vidst kun afløser for frokostpausen (var der også omkring kl. 13) Men altså, hun var skide sur og ubehøvlet, så det fik jeg ikke meget ud af og klage over, og når jeg så fortalte hende, at jeg agtede skam at tage min mappe 2 med mig igen, for at modtage en bøde (så de kunne blive lidt rigere) så var det pludseligt også galt, og så vendte jeg mig om og gik!!!! Hmfr…….!!!!

 Nå men det var dagens sure opstød, der er også sket gode ting i dag, men det når vi nok til.

 Efter jeg havde skrevet dagbog i lørdags, så Kim og jeg noget fra 60 års befrielsesdagen, det der omkring ”Hitlers vej til magten del 1+2” tror jeg nok det hed, det var ret godt må jeg ærligt sige, men resten som jeg havde optaget fra Tema tirsdag, det synes jeg til gengæld ikke sådan om? Men altså, det var skræmmende at se hvordan han kom til magten, og jeg lærte mange nye ting, så det var godt jeg fik set det program. Bagefter så jeg en film, og så gik jeg ud i haven og læste lidt, senere lidt mere tv, noget om DR´s Gave til Kronprinseparret og dyreprogram. Og så skrev jeg en del Virkelighedens Verden bøger ind, hvor Lene havde skrevet mange af teksterne, så jeg bare skulle ligge dem ind.

 Søndag var det så brandgodt vejr, og jeg valgte at tage ud til Laura der, og vi gik en rigtig lang tur på lidt over 6 km, rundt om Utterslev Mose, og det var bare en rigtig god tur, vi gik ikke vildt stærkt men heller ikke vildt langsomt. Men altså alt i alt fik jeg gået 10.000 skridt den dag, og det er det som Dr. Phil skriver at der er sundt for en, men det er altså også 7 km i alt, det er jo en hel del!!!! Men jeg vil stadig gå med min skridttæller, og se hvor meget jeg kan nå op på hver dag. Tror dog ikke jeg hver dag kan slå Lauras og min rekord, men jeg håber da hun er frisk på turen en dag i fremtiden igen 🙂

 Da vi kom hjem fik vi så pandekager, det ville Laura gerne lave, og dem nød vi, vi havde jo også lige forbrændt en masse, så det gik jo nok, anyways, bagefter hyggede vi lidt med håndarbejde, lidt fletning og sådan, og det var ganske hyggeligt, og så kørte jeg hjem senere, efter at have haft en kanon dag sammen med Laura 🙂 Da jeg kom hjem ringede Australiafan, og senere så jeg noget om kongehuset i TVét 🙂

 Mandag havde jeg så lyst til at komme ud igen, men regnen stod og skulede til mig, lidt regn og ikke regn og så regn igen, og da det endeligt blev godt vejr om eftermiddagen, opgav jeg 😦 Men jeg har intentioner om at komme ud igen, nu har jeg lånt en masse lydbøger, og dem kunne jeg godt tænke mig at høre mens jeg går rundt omkring ude i det gode vejr 🙂

 I stedet for i går, stenede jeg en hel del TV, først noget om skizofreni, og senere en film der hedder ”Stegte Grønne Tomater” som faktisk er vildt god. Om aftenen kørte vi ned på ”Kreta” og spiste, det var skøn mad som sædvanlig, og vi havde intet i huset, så det var rart at komme ned og få noget lækkert 🙂 Der var bare så mange mennesker og ventetiden var lang, men vi havde ikke spor travlt, så det gjorde ikke spor.

 I dag har jeg så været på skrivehold oppe på Lilleskolen, først var jeg en tur på biblo og så kørte jeg direkte op i skolen. Vi skulle hver især komme med et ord eller en sætning, og så kunne man vælge at skrive ud fra den, eller også kunne man skrive ud fra 6 punkter hun også havde med. Jeg valgte så at skrive en mindre novelle på kun 2 sider håndskrevet om Dyrehavsbakken, den blev ret sød synes jeg selv. Så alt i alt en god dag, og i aften tror jeg bare jeg vil slappe af og nyde at jeg skal noget, måske hører jeg lidt lydbånd, for at blive færdig med den 🙂

 Knuzzer fra Henriette

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

