~ Søndag d. 8. Maj 2005 ~ Kl. 12.53 ~


 Efter jeg havde skrevet sidst, blev det kun til lidt tv kikkeri, Kim ville gerne hentes i Vanløse, så det gjorde jeg, og vi fik grillmad på vejen hjem.

 Mandag skulle vi egentligt have været i skole, men pjækkede fra begge fag, fordi vi stadig var i Hedehusene. Bonnie kom hjem til mig, og vi hyggede os gevaldigt, det var skønt at se hende og lille Natali igen 🙂 Hun er stadig lige nuzzer hendes lille baby. Vi gik en tur mens hun var her, og ellers så hygge snakkede vi bare og nød hinandens selskab.

 Om aftenen var vi hjemme hos Jane, fordi hendes hund pjuske havde fået hundehvalpe, og de var bare såååå søde. 3 små hvalpe lå der, og de var bare såååå små…..! Vi blev der en times tid, så kørte vi hjem igen og så ”Gamle mænd i nye biler” den var ganske god, den havde jeg aldrig set, så den nød jeg.

 Tirsdag morgen hørte jeg Maria Hirses bog ”Få lidt stil” færdig, og stod op bagefter 🙂 Så kørte vi ned og handlede lidt ind, så vi havde lidt mad når vi kom hjem til os selv også. Da vi skulle hjem, så havde Bianca bare gemt sig, og vi kunne bare slet ikke finde hende, men da vi tog dåsen med mad frem, så kom hun frem, men jeg havde ringet og vrælet til min far over at hun sku nok var stukket af og det hele!!! Men altså det var hun slet ikke, men vi nåede da ud på gaden og lede efter hende og sådan. Men fundet blev hun, og vi dog hjemad.

 Lige inden vi kørte hjem, kom Bonnies lillebror lige forbi, han havde nemlig en Samsung E700 i sølv som han gerne ville sælge for 400 kr. og den synes jeg var ret fed, så jeg købte den sku. Juuubiihuuu – nu fik jeg endelig sådan en tlf. som jeg så gerne ville have *S* Har ledt efter den utroligt længe, men har ikke kunnet finde den, uden man bandt sig til et nyt nr. og en hulens masse abonnement.

 Onsdag var jeg rigtigt længe på arbejde, der var meget at lave, og nu hvor jeg ikke var der i sidste uge, så var Lena endnu mere bagud, så jeg blev der og hjalp godt til. Jeg var godt stresset da jeg kom hjem, men tog et langt bad og slappede af, og det hjalp, om aftenen så jeg ”Rabatten” & ”Rent Hjem”.

 Torsdag bruge vi hele dagen på at købe og bytte rulleskøjter, det tog næsten hele dagen, fordi vi kom hjem med nogle, som så var for stive i det, så dem byttede vi igen lidt senere, og det endte med at Kim købte nogle et helt andet sted, og så brugte jeg bare mine gamle fra min konfirmationstid, dem kunne jeg skam stadig passe endnu.

 I skolen om fredagen skulle vi se slutningen på ”Den forsvundne fuldmægtig” med Ove Sprogø, den var ret så god synes jeg. Om aftenen så vi ”Scenen er din” semifinale.

 Lørdag slappede jeg af, mens jeg hørte Mads og monopolet. Det elsker jeg jo at høre om lørdagen om formiddagen på P3. Senere var vi ude og prøve de nye rulleskøjter, de var okay mine, og Kim så ud til at hans var rigtig gode også *S*

 Ved 17 tiden tog jeg ind mod hovedbanen, fordi jeg skulle til noget oplæsning på Lauras skole, hvor hun og de andre på hendes hold, skulle læse nogle tekster op som de havde skrevet. Det var rigtigt godt, og det var nogle kanon tekster må jeg sige. Jeg nød at være der, og det var skønt at se Lauras skole, der så rigtigt hyggeligt ud. Og det var slet ikke svært at finde derud selv, fordi Laura var blevet forsinket med generalprøven, så hun kunne ikke hente mig på hovedbanen alligevel. Men jeg fandt derud, og havde alt i alt en god aften *S*

 Søndag læste jeg i ”Frederik og Marys bryllups bog” og nød bare ikke at skulle noget i dag. Kim spurgte så senere om jeg ville med i fælledparken, fordi det var jo 1. maj, og det ville jeg faktisk gerne, så det gjorde vi, vi tog motorcyklen og holdte den inde ved Klub Fontana, og gik resten af vejen, fandt også scenen for talerne, men altså vi var der først kl. 14 ca. så derfor var talerne næsten slut, men vi sad og hyggede os, og hørte også lidt Peter Belli bagefter. Så gik vi lidt rundt og så på de forskellige boder, og snakkede lidt med folk, og så købte vi en pandekage hver, og så kørte vi hjem bagefter, der var kl. også over seks, så vi var ved at være trætte af at gå rundt. Men alt i alt en rigtig god dag.

 Mandag var badminton så aflyst så det tog vi ikke til, og næste gang skal vi så i Nørrebrohallen, fordi Grøndals centeret skal have nyt tag. Bella & Bianca havde 7 års fødselsdag d. 2. Maj, så de fik lækkerier som makrel og torskerogn fordi de var så søde. Jeg læste Mary og Frederiks bog færdig, og lavede boganmeldelse på den og en hulens masse andre bøger, kig forbi siden.

 Tirsdag skulle jeg så til forsamtale på DPC hos deres nye psykolog Dorte. Og det gik faktisk meget godt, jeg fik fortalt hende lidt om de ting jeg godt kunne tænke mig at snakke mere med hende om, og vi aftalte at til næste gang skulle jeg finde nogle af de ting jeg tidl. har arb. med i Opus hos min tidl. psykolog Allan. Og det ville jeg så finde frem, og vise hende, fordi hun ville nemlig gerne se mig igen.

 Onsdag var jeg på arbejde, havde været vågen midt om natten, hvor Kim også var vågen, og så var jeg alligevel faldt i søvn igen, jeg drømmer meget for tiden, og vågner som regel kl. 3-4 stykker og tænker lidt over drømmen, og ligger mig så til at sove igen.

 På arbejdet skulle jeg lave nogle reg. Af nye øremærkninger – men denne gang var de fra Internettet af, så dem havde jeg ikke prøvet før, men det gik fint nok, og jeg fik tjekket dem alle, og bagefter lavede jeg lidt andre ting, og så var det tid til at tage hjem.

 Ringede til min faster Nasida da jeg kom hjem, da hun havde fødselsdag i onsdags d. 4. Maj. STORT TILLYKKE!!!! Om aftenen så jeg ”Anne Franks Dagbog fra 1959” som jeg netop havde købt på DVD over QXL. Men hva skete der så, den kom selvføli i tv´et dagen efter *G* Men altså, jeg ville jo gerne eje den, det var bare et pudsigt sammentræf vil jeg sige. Den var bestemt ikke lige så god som den fra 2001 er, som jeg låner på Biblo somme tider.

 Torsdag kørte vi et smut til Brønshøj og var ude og fodre ænder ved Utterslev Mose, det var ret hyggeligt, bagefter kørte vi hjem, og jeg chattede med CyberRaga om, om de ville med på Bellahøj hvor der var loppemarked, og det ville de gerne, så de cyklede herud, og vi kørte sammen derop, det var rigtigt hyggeligt at være med hende og Michael på kræmmermarked. Vi købte nu ikke alverdens ting, bare lidt småting vi lige faldt for, og så nød vi lidt øl og sodavand deroppe *S*

 Kørte sammen hjem og købte grillmad og det var også ganske hyggeligt, bagefter fik vi the og kaffe, og senere kørte de så på cykel hjem igen. Alt i alt en rigtig god dag, hvor vi også fik en masse frisk luft.

 Fredag skulle jeg så i skole, og vi skulle se og læse noget om Karen Blixen denne gang, og de næste par gange skal vi så se ”Mit Afrika” som jeg glæder mig meget til at se. Men jeg kørte desværre op til skolen i det værste regnvejr, så jeg var sjask våd da jeg skulle sidde deroppe i 2 timer, det var lidt nedtur.

 Handlede på vejen hjem, og det var bare en kanon dag, jeg var i super humør, og det var jo bare skønt.

 Var stadig i godt humør i går lørdag, da vi stod op, og chattede lidt med Laura. Og så tog vi af sted kl. 10.15, vi skulle lige op og købe en blomst til mor, fordi (HUSK DET NU) det er MORS DAG I DAG søndag. Så derfor købte jeg en blomst til hende i går, fordi vi nemlig skulle ses oppe hos min Faster til hendes 35 års fødselsdag. Så hun fik altså sin blomst i går. Og vi var så til fødselsdag alle sammen, og det var bare kanon hyggeligt, det må jeg sige, Nasida er jo fra Bangladesh, og de havde så lavet Bengalsk mad til os, og det smagte bare himmelsk – det gjorde det virkelig, der var flere forskellige slags kød, og lækre ris og salat til, MUMS!!! Bagefter måtte vi altså ud og gå en tur, fordi vi var alle godt mætte *Smiler* Så vi gik en tur alle sammen. Og da vi kom tilbage, trak jeg mig lidt ned i Nasidas soveværelse, for at slappe lidt af, jeg skrev lidt videre på min Novelle ”Stedet” og så kørte vi hjem ved 20.30 tiden, og da vi kom hjem, så skrev jeg et ind som jeg havde skrevet og mailede til Laura, som så ville kigge på den i dag.

 Og det havde hun så også, og havde lige nogle flere kommentarer til, og det er utroligt godt at jeg har hende til at give mig respons på det jeg skriver, fordi jeg må da indrømme at jeg ikke er helt proff til det her *G* Men jeg prøver mig frem, og Laura hjælper mig så lidt *S*

Nå men det var så de sidste 14 dage. Jeg håber alle i andre også nyder det gode vejr *Smiler sødt* Nyd det, og være noget mere ude end i plejer, det er så rart.

Sommerknus Fra Henriette

Skriv et svar

