~ Søndag d. 24. April 2005 ~ Kl. 16.00 ~ En Slags Ferie Hos Mine Forældre ~


 Så bor vi ude hos mine forældre i en uges tid, det er skønt at have det store hus for os selv, og bare kunne boltre sig på. Det er vidunderligt.

 Jeg er som altid bagud, men hva, det går nok…. Jeg vil forsætte fra d. 12 af. og det var en tirsdag, og der skulle jeg op til Jakob senere på dagen. Det gik godt deroppe, jeg trappede 20mg ned i Zeldox, og så steg jeg ikke i Truxal, men gik bare ned, for at se om jeg kunne klare mig med mindre dosis, og går det, så går jeg yderligere ned næste gang vi ses om ca. 2 mdr. Det var en god samtale med Jakob, og vi talte også lidt om det han skulle skrive til min sagsbehandler, fordi de havde vidst bedt ham om en udtagelse, men altså, jeg forklarede lidt hvordan jeg arb. 4 timer om ugen, og blev stresset bare hvis de spurgte om jeg kunne være der to dage, så et alm. job er jo helt udelukket. Men altså det noterede han ned alt sammen, plus en masse mere, alt i alt en udmærket samtale.

 Onsdag skulle jeg på arbejde, og jeg var tidligt oppe, fordi jeg jo sover så godt efter min nye tid at tage sovemedicin på (kl. 20.00) Så jeg mødte derude allerede kl. 10, og de gloede lidt, fordi jeg normalt møder til direktør tid kl. 11.00 – 11.30 ca. Men altså så kunne jeg jo også gå det tidligere, og det var jo fedt nok, kørte hjemad allerede kl. 14.

 Så ringede vi til min mors Moster Hanne, og spurgte om vi måtte kigge ud forbi, fordi hun skulle bruge et konfirmations kort til Sørine som hele familien skulle til konfirmations hos, her st. bededag. Og hun valgte et, og så fik vi også lige set hendes malerier, det var kim meget interesseret i nemlig. Og de var altså ganske flotte, helt anderledes end Kims, men altså stadig utroligt flotte *S*

 Torsdag kørte jeg ned i byen, fordi jeg skulle handle ind til #dep.dk komsammen om lørdagen, og på apoteket og sådan, og så stod min cykel bare helt af, den kunne slet ikke køre rundt på baghjulet længere, så altså, jeg slæbte den ned til cykel handleren, og Kim og jeg kom op og skændes over at jeg gerne ville have lavet den hos cykel handleren, og ikke af Kim, men det var fordi han troede at han bare kunne skrue hjulet ordentligt fast, men det han ikke vidste var, at jeg havde været hos cykelhandleren nogle gange selv, og han havde sagt at når han fik bedre tid, skulle jeg lige kigge forbi og få det lavet. Men altså Kim gik en tur, og jeg fik hans cykel til at handle på, og så senere da jeg havde handlet, stod han udenfor Netto og sagde undskyld, og jeg undskyldte også, og så var alt godt igen. Men altså, jeg fik handlet ind, og det var jo det vigtigste.

 Da jeg kom hjem læste jeg alt hvad jeg kunne nå af ”Da Vinci Mysteriet” som stadig bare var så vildt spændende, jeg opgav at nå at læse den færdig inden de andre kom om lørdagen, selvom at jeg brændte for at få slutningen af vide, men altså det var urealistisk at nå at læse 150 sider, selvom at det var med store bogstaver jeg havde lånt den.

 Afløbet stoppede for resten til igen, efter at Kim havde været i bad, og det ville bare ikke ud, så det var med uro i kroppen jeg tog og til skolen fredag, fordi jeg fik gæster om lørdagen, og mit badeværelse havde 5cm vand over det hele, det kunne man jo ikke tilbyde dem.

 Så jeg tog i skole, og vi så ”Åndernes Hus” færdig, og diskuterede den, og så begyndte vi på ”Den forsvundne fuldmægtig” som var rigtig god, men vi så kun 20 min, så var tiden gået, synes selv 2 timer er for lidt, men altså sådan er det bare.

 Da jeg kom hjem, var det første jeg gjorde at ringe til formanden, og høre om Dalhskov kunne rykke ud og lave mit afløb, og det kunne de godt, der kom en ganske venlig mand, som brugte et eller andet kraftigt apparat og bare kørte rundt i mit afløb, og han kæmpede virkelig, og til sidst var der også hul igennem, det var vidunderligt, og han lavede så også lige min vandhane til håndvasken, som der ikke kom særligt meget ud af. Så nu er det hele bare super. Og jeg var glad igen, og parat til at have gæster dagen efter.

 Lørdag var så en dag jeg havde ventet længe på, der kom CamillaWP, Australiafan, CyberRaga, Kawaii på besøg, og Kim var der selvføli også, det var bare super at se dem, der var lidt problemer med dem fra jylland (2 førstnævnte) med at der var sporarbejde på S-toget, men CyberRaga og Kawaii kom allerede kl. 14, og vi smug spiste lidt kage og fik kaffe og the inden de kom kl. 15.30 – der hentede jeg dem med metroen, og det var fint nok, og vi hyggede os så gevaldigt, når jeg kommer hjem herfra mine forældre, vil jeg lægge billeder ud på #dep.dk siden så i kan se billeder af vores komsammen. Australiafan skulle sove hos CyberRaga, så de tog en taxi hjem ved 20 tiden, og Kawaii gik lidt før, hun blev hentet af sin søster, og CamillaWP skulle så sove hos Kim og jeg, og jeg var nok en dårlig vært, fordi jeg gik i seng allerede kl. 23, fordi jeg jo er kommet ind i denne ”gode” søvnrytme, men så ikke god når man har gæster som er længe oppe. Så SORRY CamillaWP, men altså hun nåede at læse 1½ bog mens hun var hos mig, hun deler også min passion for Virkelighedens Verden bøgerne, så det er jo bare skønt *S*

 Søndag sov vi længe, og stod så op og lavede kryddere til morgenmad, der skal jo guffes når man har gæster, og så fulgte jeg Camilla ned til metroen, og hun skulle så ind og have toget tilbage til Jylland kl. 13 ca. Da jeg kom hjem igen, så ringede jeg til mor for at høre om hun stadig ville med til loppemarked oppe nord på, og det ville hun gerne, så Kim og jeg kørte ud til mine forældre, og Kim blev så hjemme hos min far, mens min mor og jeg drog på loppemarked, det var et godt et, fordi var kom der ret sent, så vi lavede nogle rigtigt gode kup *S*

 Mandag skulle vi til Badminton kl. 10-12, og det gik fint, jeg var dog lidt trist og ked af det, fordi jeg stadig ikke følte jeg var super god til det, men Yes trøstede mig og sagde at jeg nok skulle lære det med tiden, synes bare de andre var bedre til at smache og det var jeg ikke selv, jeg spiler MED dem og de andre spiller MOD mig, og det er altså svært for mig at omstille mig, efter vi har øvet en hel time med at spille TIL hinanden og så skulle spille en kamp MOD hinanden! Men altså jeg overlevede, og jeg øvede mig bare, og var ret ligeglad med hvad stillingen stod og hvem der vandt, og det tror jeg bare må være min indstilling fremover. *S*

 Til ”Livsmod og Livsglæde” havde vi om kognitiv terapi, og det var faktisk ret godt, vi skulle hver især analysere en situation sammen med læren, som skrev det oppe på tavlen, og det var godt at lære om de andres emner også, det er jo bare med at suge til sig fra dem også *S*

 Tirsdag var sidste dag vi var hjemme, og QXL varerne udløb, så dem skulle jeg pakke og skrive nogle fakturaer på, det gik også fint nok, og så valgte jeg at bare sende dem der var små nok til at komme i postkassen derhjemme fra, og så sende resten ude fra mine forældre af.

 Onsdag skulle jeg havde været på arbejde, men meldte afbud, da Kim og jeg havde fået en tid i banken, for at høre om vi kunne låne 35.000 kr. til en større lejlighed da der netop var blevet slået en op derude. Og det kunne vi godt, så jeg valgte at tage tidligt ud til de gamle, i stedet for arb. de blev vidst kede af det derude, fordi Lena var på ferie, men altså jeg kunne ikke komme i banken inden mandag ellers, så jeg måtte tage onsdag.

 Anyway, det gik godt i banken, og vi var deroppe i god tid, så jeg fik også købte et par sko, det har jeg også bare været 2 år om, så det var rart at endelig finde nogen som kunne passe *S*

 Om aftenen så vi ”Brødre” på DVD som vi havde lånt af Kims forældre, og den har jeg lavet anmeldelse på, den kommer op når jeg kommer hjem, og så fik jeg også lavet på Da Vinci Mysteriet, og Susannes Dagbog til Nicholas, som heller ikke er på siden endnu.

 Torsdag skulle jeg så til frisøren, og havde klippet og farvet håret, det gik godt, hun ville dog helst ha jeg fik lavet lyse striber, og det troede jeg Kim var imod, fordi han har lyse striber, og vi skulle jo helst ikke ligne hinanden, men altså det viste sig senere at han ville have været ligeglad *MÆND!!!* Nå, men i stedet fik jeg lave kobberfarvede striber (læs: rød) og så blev der klippet gevaldigt meget af, og det ser faktisk ret godt ud, hvis jeg selv må sige det, godt nok har jeg ikke vist det til så mange, men altså min farmor, farfar og nasida synes det så godt ud, de opdagede det bare ikke med det samme, jeg måtte selv sige det *Hehe* Men jeg er glad og tilfreds, og det var mor som betalte, 600 bobs, men er også bare super glad for det *Tak Mor*

 Fredag tog vi ud til Nasida og var der hele dagen, vi kom ved 14 tiden, men der var hun ved at få havehjælp fra alle naboerne, så vi satte os bare alene ude i baghaven og nød det super gode ”sommer”-vejr, solskin var det i hvert fald. Og jeg fik hæklet 3 børnehuer mens jeg var derude, og Kim og jeg sad bare og hyggesnakkede, så kom Nasida ind kl. 17 ca. og vi hyggede os med at brænde alt maden på, og kalde os selv ”Det muntre køkken” fordi vi bare fjollede, der var fem børn ud over os der skulle spise med, (2 af dem er Nasidas) Og de sagde ikke noget til at sovsen og kødet var brændt på *G* Hvad man dog ikke kan byde børn *Fnis* Men de var ikke spor sarte. Så sendte vi alle ungerne udenfor og hyggede os selv over rødvin og saftevand (til mig) og så kørte vi hjem ved 22 tiden, det var en lang tur hjem, men vi skrååååålede med på Kim Larsen sange hele vejen, og det var sjovt….!

 Lørdag sov vi længe, og så hyggede vi os om formiddagen, jeg chattede med Laura, og hun skrev nogle notater til mig til at komme i gang med at skrive lidt, så jeg digtede en novelle ud fra ordet ”Stedet” og fandt på lidt ala en kærlighedshistorie, så den vil jeg nok udvide lidt (efter Lauras opfordring) og skrive lidt ekstra en af dagene. Måske i dag, hvem ved?!?

 Så kørte vi ned til Farmor ved 14 tiden, og Farmor skulle hjælpe mig med at lave hovedet til de larvekroppe jeg har hæklet, og det gik også fint nok, det tog bare en hulens masse tid at hækle det, men nu fik jeg nogle ekstra nøgler med hjem, og så kan jeg hækle videre der. Så spiste vi aftensmad sammen, de havde haft gæster dagen før, så de havde rigeligt med rester. Og bagefter spurgte jeg om vi kunne lave en stamtræ over mine bedsteforældres bedsteforældre, og forældre, og vi nåede på min farmors side helt op til mine Tip-Tip-Oldeforældre, dog uden datoer og sådan, men navne og fødeby, og vidst nok erhverv. Det synes jeg nu er ret vildt at min farmor har det, nu vil jeg så høre min mormor når hun  komme hjem fra konfirmationen. Og så høre min morfar når vi skal derover til August, der tager vi nok over og besøger ham på Bornholm. Så må vi se hvor langt tilbage de to kan huske?!?

 I dag er det så søndag, og tjah, vi har ikke lavet det helt vilde, vil bare holde en afslapperdag. Vi har set ”Indiana Jones – Jagten på den forsvundne Skat” og så vil vi måske nå at se de andre herude mens vi er her. Og så har jeg hørt lidt lydbånd og siddet ude i haven.

 Jeg har desværre ikke kunne læse, mine øjne klør i dag, ad helvedes til, så jeg lukker dem så meget jeg kan. Bare at have siddet her, det anstrenger dem meget *ØV* Men håber det går over snart igen, savner min bog, er i gang med endnu en om Mary *S*

 Kim er taget op til sin ven Janusz som er hjemme på weekend fra Sønderjylland af, og han skulle have lavet bremsevæske beholderen, den var gået af led, en skrue ville ikke ud, så kim havde hamret den op, og den ville de så fikse, så jeg håber at han kan køre hjem, fordi jeg kan sku ikke finde til Lyngby *G* ellers må han sove deroppe sku. Jeg gav ham hans medicin med for en sikkerheds skyld *S*

 Jeg vil løbe igen, og takke dem som udholder mine monster lange indlæg for tiden.

 Knus og Sommerkramz fra Henriette

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

