~ Tirsdag d. 12. April 2005 ~ Kl. 10.58 ~


 2 Uger bagud, det er ikke godt, det ligner mig ikke, men lysten til at skrive her har bare ikke været til stede, har mere nydt tiden væk fra computeren, har heller ikke chattet særligt meget i den tid, det har folk nok også lagt mærke til, at jeg ikke har svaret over MSN eller noget. Folk går jo som regel offline inden jeg når at se beskeden dagen efter, det er noget jeg hader ved MSN, på ICQ kan man i det mindste svare folk tilbage. Men anywhow, jeg lever og har det godt. Jeg nyder bare min frihed til at læse og nyde det gode vejr 🙂 Ved godt det har været lidt gråvejr de sidste par dage, men jeg har altså prøvet at være lidt ude og gå alligevel 🙂

 Jeg vil starte hvor jeg sluttede, tirsdag for 14 dage siden. Efter jeg havde skrevet dagbog, lavede jeg aftensmad, og læste i min ”Anne Franks Liv” som var ret så god og ganske nem at læse også 🙂

 Onsdag skulle jeg så have været på arbejde, men jeg aflyste da jeg ikke havde sovet særligt godt om natten, så jeg lagde mig ned og sov lidt videre. Over middag spurgte jeg så CyberRaga om hun kunne tænke sig at komme med i Frederiksberg centeret, og det ville hun gerne, så vi tog derind og supershoppede et par timer, da jeg var udhvilet. Jeg købte bla. en bog ”Da Vinci Mysteriet” til 150 kr. som Laura havde anbefalet mig. ”Bridget Jones boxset” som jeg bare måtte eje, efter at 2éren var udkommet til 300 kr. I Føtex købte jeg Undertøj og en strikbluse som skal bindes foran, til omkring 200 kr. i alt. Og så købte jeg 3 DVD film, som jeg har som optage film, som jeg gerne ville eje på DVD, så dem købte jeg i Axel Music til 200 kr. Så havde jeg også spenderet nok penge, så vi kørte hjem igen hver fro sig, efter at havde haft en rigtig hyggeligt eftermiddag sammen – Love you Sweetheart CyberRaga.

 Om aftenen så jeg ”Rabatten” og noget dokumentar der hed ”Den sorte enke” om en kvinde der slog sine mænd ihjel, det var ret skræmmende at se.

 Torsdag skulle jeg så ud til hudlægen og have plasteret fra ryggen af, og der var selvfølgelig ingenting at se, heller ikke på det de havde sat på med det der bedøvelses middel. Så jeg tog hjem igen, uden at få mere af vide. Om eftermiddagen var jeg sammen med CyberRaga igen, der lavede vi 3D kort, det var ret så hyggeligt, og det var skønt at være sammen med hende igen 🙂 Om aftenen så vi en film CyberRaga havde haft med til os som hun købte dagen forinden ”Drengene fra Sct. Judes” som var god, men også ganske barsk. Og senere så jeg så ”Hjælp vi har børn” som var ret godt.

 Fredag skulle jeg så til hudlægen igen og have lavet de der prikprøver, jeg ventede utroligt længe derude i dag, fordi der var kø og ikke så mange på arbejde, så derfor måtte jeg vente længe. Men altså da jeg kom ind, lagde hun så 12 prøver af dråber på min underarm, og der skulle hun så tage et barberbladslignende ting og skære mig der hvor dråberne var, for at se om jeg slog ud i løbet af en 10 min. Og det gjorde jeg selvfølgelig heller ikke, så derfor sagde lægen så at jeg kun havde en mulighed tilbage, og det var at jeg kom igen ugen efter, og fik sprøjtet meget lidt af det bedøvelsesmiddel direkte ind i armen, ikke bare en dråbe på ryggen eller skåret med et lille snit på armen, men altså sprøjtet ind i armen, og det sagde jeg så at jeg gerne ville være med til, som det aller sidste inden jeg altså opgav dette mysterium, og nok ikke fandt ud af hvad det var kommet af, alle de underlige knopper. Så jeg aftalte tid tirsdagen i ugen efter.

 Om aftenen tog vi i biffen og så ”Nordkraft” det var super godt at være i biffen igen med Kim vi hyggede os så meget, og slappede af inden biffen på café og bagefter på vejen hjem, og filmen var kanon god, så den kan jeg godt anbefale andre at se 🙂

 Lørdag lå jeg og hørte ”Mads og monopolet” til morgen, det var ret godt om sædvanligt. Så kørte jeg på biblo med alle de bøger der skulle afleveres, og det var ikke så lidt. Og så kørte jeg på cykel ud til Laura bagefter, og det var ret så hyggeligt at være derude.

 Søndag inviterede Mor os på katte udstilling i Greve. Og der tog vi motorcyklen derud, og så mødtes vi der ved motorvejsafkørslen, og så kiggede vi på alle de søde missere der var derude, og altså der var ikke så mange, så vi ville gerne noget mere og jeg vidste at Lene stod sammen med hendes bror og svigerinde på et loppemarked i Roskilde, og det ville vi mægtigt gerne ud og se 🙂 Så der kørte vi ud, og fandt også nogle småting derude, men altså mest sådan noget nostalgisk noget, nogle bøger og sådan. Jeg fandt bla. også 2 walkman, så jeg har nogle i reserve hvis den jeg har nu krakelere helt, den har det nemlig ikke så godt, og de skulle kun have 30 kr. hver for dem, så det synes jeg var billigt nok 🙂

 Mandag skulle vi så starte på skole, oppe på ”Lilleskolen for voksne” hvor vi skal have 3 fag, Kim kun 2 dog. Vi går begge til” Badminton” og ”Livsmod og Livsglæde” om mandagen, og jeg går til ”Fra litteratur til film” om fredagen. Og mandag startede vi så dagen med en ordentlig omgang badminton, og det var ret så hyggeligt, der var 2 andre på holdet, og så læreren Yes, som var ganske sød og nem til at lære os det, Kim viste sig dog at være en ret så proff, hvor jeg derimod var HÅBLØS til at serve. Men altså det skulle vi så lære mere om gangen efter. Men vi spillede da i en time til 1½ og det var ret så godt, og vi kampsvedte, så vi fik godt med motion også 🙂

 Så kørte vi hjem og fik noget frokost mellem 12-15 og så skulle vi op og have ”livsmod og livsglæde” kl. 15-17, og det var også ganske godt, dog var der ikke så meget den første gang, der skulle vi nok mere lære de andre at kende, de 3 andre på holdet tror jeg har gået der før, men Kim og jeg var nye. Men altså, det gik meget godt, og vi fik meget ud af det 🙂

 På vejen hjem kørte vi på Café og hyggede os der, der kunne man sidde ude og nyde det gode vejr, og det var ret godt 🙂

 Om aftenen var vi så til Generalforsamling, og PUHA det var bare langsommeligt, men altså det gik da, og vi fik vedtaget at vi IKKE skulle have altaner bla. og det var vi ret glade for, fordi vi ville ikke få nogen, og det skulle vi alligevel stige 200 kr. i husleje for, det synes jeg var urimeligt, når de som FIK en altan kun skulle gi 300 kr. mere i husleje, men altså, vi fik det nedstemt, og det var fint nok…! Ellers var den også en udmærket generalforsamling.

 Tirsdag skulle jeg så ud til hudlægen igen, og da jeg kom derud, skulle jeg ligge på en briks, fordi sidste gang var jeg næsten ved at besvime af det hun skar mig med, så jeg fik lov at ligge ned denne gang, og det var så fint nok. Hun sprøjtede bedøvelsesmidlet ind i mig, og så skulle jeg ligge der en ½ time, hvilket jeg synes var omsonst, da jeg jo først  havde slået ud sidst efter 2 døgn, og DET kunne jeg jo ligesom ikke ligge der og vente på, men jeg skulle ligge der og heldigvis havde jeg lige lånt en bog om kronprinsesse Mary på biblo, og den fik jeg så læst en hel del i der 🙂 Men jeg slog selvfølgelig ikke ud, heller ikke efterfølgende da jeg kom hjem. Så mit spor slutter nok her, og tjah, jeg finder nok aldrig ud af hvad der skete dengang da jeg fik det knopper nu tilbage i februar måned vidst nok.

 Da jeg kom hjem læste jeg bogen om Mary færdig, den var kun på 140 sider, og ganske letlæselig, så den kan jeg godt anbefale andre at læse 🙂

 Onsdag var jeg så på arbejde igen jeg havde sovet godt om natten fordi jeg var faldet i søvn uden min truxal og derfor var vågnet allerede kl. 8 ca. og det var jo vidunderligt at være udhvilet når jeg nu skulle på arbejde, så jeg mødte tidligt derude 10.45 var jeg der med bussen, og gik derud og hørte lydbånd imens, var startet på ”Familien Gregersen” som var ret god. Der var nok at lave derude, så jeg blev der til 15 ca. og så kørte jeg med bussen hjem igen, og fik rigtigt gået meget den dag *S*

 Om aftenen fik jeg lagt de nyeste 3D kort ud på siden og sådan, så en fra min Mors arbejde kunne se dem online også *S*

 Torsdag skulle jeg så have været hos hudlægen igen, men der havde været rod med mine tider, og derfor havde jeg fået et afbudstid kl. 9 torsdag morgen, og det var jo vildt at tro jeg kunne komme op til det, så jeg sad helt beløjet om morgenen og valgte at ligge mig ned og sove videre, jeg havde det virkelig elendigt nemlig. Så sov også til kl. 11, så kl. 8 var slet ikke realistisk at komme op for mig…! Så nu håber jeg bare at de også ser mig som afsluttet derude, fordi jeg slog jo netop ikke ud eller noget, så nu må jeg se det som en afsluttet sag, og ligge det bag mig igen…!

 Torsdag var jeg hos Tina igen inden hun gik på ferie, og det gik ret godt også. Så var jeg på biblo og hente bøger om kongelige, da jeg faktisk var blevet lidt bidt at af læse den bog om Mary 🙂 Jeg fandt bla. en om Alexandra som var ret interessant at læse.

 Fredag skulle jeg så starte i skole, ugen før havde jeg jo ikke kunne være der pga. hudlægen, men altså de havde så startet på at se ”Åndernes Hus” og den så vi så næsten helt færdig denne gang, og talte også en del om den, så den skal vi diskutere færdig næste gang, og det glæder jeg mig allerede til, fordi jeg nyder virkelig det hold, vi ar kun 3 ud over mig, og det er meget passende vil jeg sige 🙂

 Lørdag startede jeg så på ”Da Vinci Mysteriet” som Laura havde anbefalet mig, og den var bare super god, jeg havde jo købt den for nyligt, og jeg fik så læst en hulens masse i den om lørdagen og nåede ret langt ind i bogen, hvor den var rigtig spændende 🙂 Det var ganske godt hun anbefalede mig den, fordi den er så god og interessant at læse, også selvom at meget af den er fiktiv. Men meget af det er altså også sandheder, men det er lidt svært synes jeg at gennemskue hvad der er hvad?!

 Senere var Kim og jeg på Café igen, men de var ret uvenlige dernede fordi de havde travlt, så egentligt havde jeg mest lyst til at gå igen, men det gjorde vi dog ikke :-/

 Søndag var vi så ude hos mine forældre, og min far er tilfældigvis også i gang med den bog, da han har læst en masse om Tempelridderne og sådan, og det har lidt at gøre med denne bog også, så han havde bedt mig om at optage noget på discovery, og det så vi så sammen, men det var ikke super godt synes han, og jeg forstod egentlig ikke så meget af det, men vi snakkede en del om det bagefter og far ville læse noget mere i bogen, han skulle bare lige læse en anden færdig først 🙂 Glæder mig meget til at diskutere bogen med ham eller Laura, eller en anden som har læst den, fordi jeg har så mange spørgsmål!

 Men mor og jeg lavede også lidt 3D kort, og så gik vi en lang tur oppe i Roskilde sammen og fik en is, og gik 3 km, det var ret så hyggeligt også selvom at det var lidt koldt, men altså vi gik og så begyndte det først at regne da vi nåede bilen igen, så vi var ret så heldige 🙂

 Mandag vågnede jeg tidligt, jeg havde fundet du af at hvis jeg tog mine sovepiller allerede kl. 20 sammen med min alm. Medicin, og så sov ved 10 tiden, så kunne jeg stå tidligere op næsten morgen, nogle gange kl. 7 eller 8, så det vil jeg gøre fremover 🙂 Vi skulle jo op og til badminton, og vi cyklede derop og der var vel 1½ km derop, det var ret så hyggeligt at være der og vi fik godt med motion. Så kørte vi hjem, og handlede ind på vejen i Super Best. Og så lå jeg og læste lidt inden vi skulle på skole kl. 15, og det gik bare rigtigt godt, fordi der var flere udfordringer denne gang, og vi fik snakket en masse 🙂

 Hele aftenen brugte jeg igen på at læse, jeg må bare blive færdig med denne bog, da den bare er SÅ Spændende synes jeg. Det mysterium skal bare opklares synes jeg *S*

 I dag skal jeg op til Jakob og have justeret min medicin, lidt ned i Zeldox går jeg ud fra, og lidt op i Truxal, så det bliver godt nok vil jeg tro.

 Nu vil jeg sætte mig lidt ud i haven og nyde solskinsvejret, og så køre derop og på biblo kl. 14.

 Knus fra Henriette

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

