~ Mandag d. 21. Marts 2005 ~ Kl. 18.02 ~ Emil Is Back In Buisness ~


 Der er bare sket så mange ting idag, f.eks. har jeg været til Dyrlægen med min Skildpadde Emil, og han blev erklæret rask, og det er jo bare vidunderligt. Han havde nemlig en urinvejsinfektion, som jeg har behandler ham for i 2 mdr. ca. Jeg var til dyrlægen med ham i Januar måned, og der fik jeg noget creme agtigt noget, som jeg kunne smøre på hans salat, og som han så skulle spise den lille luns salat inden han måtte få sin rigtigt dosis mad. Så det har jeg så fodret ham med, og han har ikke været lige glad for det hver dag, så nogle dage har han slet ikke ville spise noget, og det var jo ikke så godt. Men altså, har givet ham en hel tube nu, og var så til dyrlægen med ham i dag. Og det gik glimrende, dyrlægen sagde at han så fin ud, og klart var i bedring, og hans ”hårdhed” på maven var blevet klart bedre, og hans næb var vokset gevaldigt, og hans højre ben som ikke kunne ”skubbes” ind i skjoldet det var også fint nu.

 Egentligt havde dyrlægen sagt at hvis det stadig gik dårligt med ham når vi kom igen til Marts, så skulle han sprøjte noget igennem ham ligesom, for at rense ud indeni ham, men det behøvedes slet ikke nu. Så det var jo bare super. Fordi DÈT Havde jeg virkelig frygtet, fordi jeg var bange for at han skulle dø af det 😦 Men altså, alt er okay, og Emil har det godt igen 🙂 Jubiiihuu!

 Ud over det så har jeg lavet en del i dag, men vil lige starte hvor jeg slap i fredags først. Jeg fik ordnet afløbet – og så alligevel ikke, men fik da vandet ud derinde fra, og så knækkede min svupper selvføli, så nu skal jeg ned og købe en ny en af dagene, fordi det stopper sku nok til snart igen 😦 Men nu løber det da ud, og det er et fremskidt!

 Om eftermiddagen lå jeg bare og læste i min bog ”Pusle” som var ret god, den kan du finde en boganmeldelse på her på siden. Senere på aftenen så vi ”Scenen er din” og det var ret godt, fordi det var delfinale 🙂

 Lørdag vågnede jeg egentligt først til ”Mads og Monopolet” på P3, men faldt i søvn igen lidt senere, og sov helt til kl. 13!!!! What – tænkte jeg også bare da jeg stod op, der var den halve dag gået *G* Gik ind og stenede lidt TV ”Købt eller solgt”, ”Ryd op i dit liv”, Hjælp vi har børn” og ”Bom Bom” som alt sammen var skønt nok at se.

 Om aftenen så vi ”Pay It Forward” som bare er en genial film med Kevin Spacey – som også bare er en genial skuespiller, og denne rolle spiller han specielt godt. Det var  CyberRaga som anbefalede mig den i sin tid, og nu kom den så igen på TV, så måtte jeg bare optage den for at gemme den 🙂 Kan varmt anbefales.

 Om natten da jeg skulle sove havde jeg det bare virkeligt ad helvedes til, det var som om jeg havde totalt meget kvalme og vand i munden, og derfor lå jeg med en ekstra dyne under hovedet, så jeg ligesom lå med hovedet oppe, alt andet var pinfuldt. Men faldt da i søvn til sidst….!

 Om søndagen sov jeg igen længe, og det brød jeg mig ikke om, da jeg gerne ville have haft noget ud af dagen. Læste ”Pusle” færdig, og lavede så den omtalte boganmeldelse.

 Og om aftenen havde Kim og jeg bestilt billetter i Biffen til ”Der Undergang” om Hitler´s sidste 12 dage. Den var bare totalt genial, men også ret barsk må jeg sige. Altså du ville kunne høre en knappenål falde til jorden hvis det var, folk sagde ikke en lyd, ingen grinte (der var nu heller ikke spor at grine af) ingen raslede med slikposer eller noget som helst. Folk tog filmen gravalvorligt, og det gjorde vi skam også!!! Jeg laver nok en anmeldelse på den på et tidspunkt.

 Kæmpede så med at falde tidligt i seng i går – fordi jeg skulle op senest kl. 9, fordi vi skulle være på kommunen kl. 10. Jeg skulle nemlig op til en sagsbehandler og ha lavet min resourceprofil (for 2. gang) Anne har nemlig interwievet mig til den en gang, men den blev åbenbart ikke til noget. Så derfor skulle jeg op til en som hed Louise i dag og få lavet en, og jeg havde så taget Kim med derop for at have en med mig.

 Hun var nu sød nok, men hun skulle desværre ikke være min nye sagsbehandler, jeg ville nemlig godt have haft en ny en, da Anne har været sygemeldt siden Oktober eller sådan noget sidste år, og derfor sker der jo ligesom ikke noget i min pensionssag. Men altså, hende her skulle så lave resourseprofilen, og så hentede hun en som måske ville tage min sag i stedet for Anne, og hun virkede også flink nok. Hun ville i hvert fald lige behandle vores medicinbevillinger, og det var jeg ret glad for, fordi det hastede en del. Jeg håber sådan vi får en medicinbevilling hver – fordi vi har slet ikke råd til at betale vores egen medicin selv, men lad os nu se hvad tiden bringer! Men alt i alt synes jeg det gik godt deroppe.

 Så kørte jeg ned og handlede ind, og så kørte jeg hjem og spiste frokost – lækker sund frokost, fordi NU VIL JEG TABE MIG!!!! Så har kun spist sundt i dag. Fik tomatsalat og en mad til. Og har spist frugt til eftermiddag, og Fisk ala Ming til aftensmad (opskriften forfindes under DDV) Jeg fik jo også lige en opsagt fra en kær læser Rikke i min tagwall, om jeg ikke snart skulle opdatere det der vægt skema, og JO – det skal jeg nok gøre. Men ak, når vægten kun går den forkerte vej, er man ikke så opsat på det længere 😦 Men jeg vil starte på det igen nu 🙂

 Nå men så var 13-14 var jeg oppe hos Tina, det gik også fint nok, fortalte hende om hvordan det var gået hos sagsbehandleren, og det var hun mægtigt glad for at høre at jeg havde været deroppe, fordi hun var syg i sidste uge, så havde ikke nået at fortælle hende at jeg havde fået brev fra dem. Og så talte vi om at det var for dårligt at kommunen ikke ville betale vores ophold på ”Lilleskolen for voksne” som kostede 750+450 kr. for 3 kurser til mig og 2 kurser til Kim. Men hende den nye sagde bare ”Vi betaler slet ikke til den skole længere”!!! Nå, men det har de altså gjort engang. Men altså det gør de så åbenbart ikke længere, og jeg kan sku ikke helt finde ud af om vi har råd selv eller ej? Men Tina og jeg talte om at vi evt. også kunne starte hos Idrætsforeningen Kæmperne hvor det kun koster 250 kr. for et halvt år pr. person, og der må man vidst gå til lige så meget som man vil?!? Det vil jeg i hvert fald lige undersøge i morgen, hvor jeg bare skal være herhjemme…! Fordi det er jo en del billigere!

 Så kom min far kl. 15.30, og vi skulle ud med Emil til dyrlægen, Kim troede jo også at Emil var i fare for at dø – så han kæmpede med at få sine pakker pakket, og så tog vi alle 3 derud, men der var jo ingen fare på færde, som jeg skrev tidligere.

Så fandt vi endda et posthus på vejen hjem, så vi kunne komme af med Kims 3 store pakker 🙂

 Så kørte Far os hjem, og jeg har så lige lavet mad, og set Rundfunk og Reallife.log 🙂 Nu vil jeg bare slappe af resten af aftenen, fordi det har sku været en hård dag, men som jeg klarede rigtig godt 🙂

 Knus fra Henriette

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

