Hverdagen

~ Torsdag d. 3. Marts 2005 ~ Kl. 14.19 ~ Opråb til alle de nye der læser min dagbog ~


Jeg vil lige komme med et lille opråb til alle jer nye der læser min dagbog, om I ikke vil være sød at skrive noget i min kommentar *Smiler* Fordi jeg tror at der er flere der læser med, end jer faste som altid skriver noget, og I er selvføli stadig mere end hjertelig velkomne til at skrive i min kommentar *Smiler Sødt – Elsker nemlig kommentarer*

Efter jeg havde skrevet i fredags, så hoppede jeg bare ind på #depression.dk Chatten og hyggede mig gevaldigt, der var endnu engang godt gang i den 🙂 Senere hoppede jeg i seng og hørte på mit lydbånd ”Med et barns øjne”.

Lørdag kiggede min kære Farmor forbi, hun skulle lære mig en ny hækleopskrift, og det gik bare over alt forventning, også selvom at hun havde lidt problemer med at læse hvad opskriften gik ud på *Griner* Men altså, det lykkedes til sidst 🙂 Og jeg har masse produceret opskriften siden lørdag i sidste uge *S*

Vi hyggede os ellers rigtigt min Farmor og jeg, det er så sjældent vi ses, og det var bare så dejligt hun kiggede forbi mig 😉

Inden hun kom nåede jeg lige at læse ”Djævlen & Frøken Prym” færdig, så den er der boganmeldelse på. Til aftensmad spiste vi Pariser bøffer, det havde jeg drømt om at få om natten nemlig, og det smagte bare super godt. Senere så vi ”Dyreprogram” & ”Aha”, jeg fik det lidt skidt, og måtte droppe at komme ind på chatten igen, så jeg gik bare i seng endnu engang med angst.

Lørdag sad vi begge bare og hørte lydbånd, Kim er startet på den bog jeg gav ham til jul  – på lydbånd, det er en biografi over John Lennons Liv – han siger den vidst er ret god *S*

Lene skrev om jeg ville med på loftet og sortere loppemarkeds ting, og det ville jeg mægtigt gerne, så vi gik derop da hun kom hjem inde fra byen af. Det var bare så skønt at få ryddet op i det hele, det er der ingen tvivl om, det var så irriterende at det hele bare roede deroppe, og nu fylder det hele 14 foldekasser af middel størrelse, i stedet for alle de tunge flyttekasser som vejer et halvt ton. Dem har jeg foldet ud og stillet på loftet også, så det er bare super dejligt 🙂 Nu er der langt mere orden deroppe 🙂 Tusind tak for hjælpen Lene 🙂

Lene var med ind og sludre lidt, og senere på aftenen fik jeg det skidt igen, og gik tidligt i seng og hørte videre på mit lydbånd!

Mandag vågnede jeg så allerede kl. 6, men var vidst også gået i seng kl. 21 ca. så det var naturligt nok jeg vågnede så tidligt, jeg brugte formiddagen på at hækle lidt mens jeg hørte lydbånd. Senere på dagen tog Kim og jeg til Frederiksberg Centeret og hyggede os, vi fik købt en masse ting derinde. Bla. skulle vi kigge efter min fars gave, han skal have høretelefoner af os, og dem skal vi ud og købe sammen med ham i morgen, så han selv kan kigge på dem 🙂

Ud over det fik jeg købt Schindlers liste i dobbelt DVD udgave for 80 kr. så nu sælger jeg den gamle jeg havde som enkelt DVD, en bog af Dr. Phil – Aldrig mere vægtproblemer for 300 kr. det trængte jeg bare til at få den bog, fordi jeg har læst nogle af de andre, og de er utroligt gode. Så købte jeg en skidttæller som jeg glæder mig meget til at komme til at prøve, skal bare lige have sat den op og sådan 🙂 Den kostede 150 kr. ved ikke om jeg blev taget ved næsen, men jeg synes det var en okay pris!

Da vi kom hjem, satte vi Schindlers Liste på DVDén, og den var bare super god, jeg havde haft lånt den på biblo, men altså den var god at gense, dog lidt svær at holde rede på med alle de navne, og da jeg senere på dagen startede på lydbåndet (ja, for en gangs skyld kunne jeg ikke vente med at se filmen til jeg havde læst/hørt bogen – hehe) så droppede jeg lydbåndet igen, fordi der var så mange navne?! Men måske jeg overmander mig selv, og ser om jeg kan klare at høre det alligevel på et senere tidspunkt. Men den film er der også anmeldelse på, og ligeledes på ”Med et barns øjne”.

Det var jo også lige værd at nævne at min KÆRE VENINDE CYBERRAGA fylde 30 år i mandags, ikke at forglemme det, desværre fik jeg ikke skrevet dagbog den dag og fejret hende herinde, men det vil jeg så rode bod på nu, og ønske hende RIGTIGT HJERTELIGT TILLYKKE 🙂 Vi glæder os meget til at vi har fået lov at komme og fejre hende sammen med hendes familie på lørdag *Smiler Sødt*

Tirsdag skulle jeg op til Tina, og det gik igen fint nok – vi hyggesnakkede om en masse gode emner, bla. om min vægt, Kims Skizotypi, om arbejdet og om medicinændringen og det gik godt i det hele taget, hvilket hun jo bare var glad for at høre 🙂

Så startede jeg på ”Jeg husker Anne Frank” som en af dem der skjulte hende Miep Gies har skrevet, og den er faktisk ret god. Så det er bare skønt. Fordi jeg skulle bruge resten af dagen på at vaske tøj, havde en kæmpe bunke oppe i lejligheden, og ville gerne have det hele vasket, og det klarede jeg så på 3 timer, mens jeg hørte lydbånd imens jeg ordnede alt tøjet, det var super godt at jeg kunne lytte til lydbånd imens, det gjorde at det ikke var så kedeligt *G*

Om aftenen så jeg ”Ryd op i dit liv” & ”Arven” den sidste var lidt kedeligt, men så er den serie også slut. Så brugte jeg resten af aftenen med at chatte med en ny chatven Kasper, som var rigtig rar at snakke med 🙂 Så alt i alt en god dag, med masser af energi, fordi jeg nåede også at lave Gisou til aftensmad, som var et helt revet hvidkål og 1½ kg. Revet gulerod, det tog også tid at lave, men jeg klarede det hele i et smuttag *G*

Onsdag skulle jeg på arb. havde en totalt weird drøm inden jeg vågnede helt, at jeg lå og ikke kunne bevæge mig, så jeg måtte ligge og skrige i drømmen på Kim, og så kom han også hen til mig, men kom til i stedet for at ligesom kvæle mig, fordi han kom til at læne sig for meget ind over mig, det var ret så ubehageligt :-/ Men altså efter jeg havde ligget og åbnet øjnene lidt, fandt jeg ud af at det blot var en underlig drøm og ikke virkelighed.

Jeg kom altså lidt for sent op, så nåede først den bus 11.14, men det var også fint nok, fordi jeg jo ikke havde travlt med at komme hjem så blev der bare lidt længere. Jeg arb. Frem til kl. 15.45, så gik jeg ned mod bussen. Der var ikke så meget at lave, kun en enkel stak indbetalinger, og lidt ny registreringer at øremærker. Så jeg brugte tiden til at pakke en del mapper til katte i nyt hjem, og det blev Lena vidst også rigtigt glad for at jeg gad lave 🙂

Men da jeg gik ned mod bussen frøs jeg ad helvedes til, og var der selvføli 10 min. Før bussen skulle komme 16.18, og så var den yderligere 10 min. For sinket – så jeg var godt gennemkold da den endelig kom. Men altså så kørte den mig jo også helt hjem, hvilket var rart nok, fordi togene gik ad helvedes til da jeg kom til Flintholm, så jeg var ret heldig at min buse ”kun” var 10 min. Forsinket, mange havde stået utalligt længe og venter på deres tog som ikke kom!

Om aftenen voice chattede jeg med Maite, det var rigtigt rart 🙂 Vi chattede langt hen over Rabatten, så det nåede jeg ikke at se, men det var også lige meget, det vigtigste var jo jeg hyggede mig 🙂

Så fik jeg set et nyt dokumentar program, Børn forfra mener jeg det hed, det var nu ret godt. Og så gik jeg ind og chattede frem til kl. 23, hvor jeg så gik i seng og hørte lydbånd 🙂

 Sov dejligt længe i dag helt til kl. 10.30 hvor Kim så var stået op og taget på arbejde, så jeg har bare råhygget mig herhjemme i dag, og set ”Dansen med Regitze” som jeg har lånt af CyberRaga´s mor og som jeg derfor gerne vil aflevere tilbage på lørdag når vi ses der 🙂

 Men altså nu vil jeg smutte for denne gang – i denne weekend skal vi så ud til CyberRaga om lørdagen, og min Farfars fødselsdag fredag er rykket midlertidigt til søndag, da min kære Farmor ligger med influenza siden i går. Men altså, jeg håber vi kan komme derud på søndag så i stedet for, glæder mig til at se dem alle igen nemlig *Smiler*

 Knuzzer fra Henriette

Skriv et svar

