~ Fredag d. 25. Februar 2005 ~ Kl. 21.13 ~


 Bagud igen, men det er jo ikke noget nyt 😦 Men nu vil jeg lige opdatere, mens jeg lige har tiden til det. Har lavet super meget nyt på hjemmesiden i dag, mange småting her og der, så tjek opslagstavlen, det er nemmere end jeg fortæller det hele her også *Smiler*

 Efter jeg havde skrevet i lørdags, brugte jeg dagen på at høre ”Dit barn er mit” færdigt, og lave boganmeldelse på den. Jeg så også filmen, men da den var alt for forvirrende at beskrive i forhold til bogen, da personerne ikke hedder det samme i filmatiseringen, så opgav jeg, især fordi jeg ikke havde coveret til at se hvad folk hed osv. Så i må nøjes med boganmeldelsen, filmen var også lidt en skuffelse i forhold til bogen, men sådan er det jo tit desværre, man føler altid man får mange flere tanker med i bogen – kender i ikke det?

 Om aftenen så vi ”Dyreprogram” & ”Aha” inde på Kims computer, og bagefter så Vi en film, mens vi hyggede inde på chatten, det var ægte råhygge 🙂

 Om lørdagen sov vi længe, og så tog vi ud til Kims forældre og var der hele eftermiddagen, det var bare super hyggeligt – det er det nu altid at være derude 🙂 Kims far kørte os hjem, havde nogle ting til Kim nemlig, så det var super, mens vi var derude hyggede jeg mig bare og Kims mor og jeg strikkede begge to, super nice 🙂

 Mandag havde jeg lægesamtale hos Jakob, men desværre gik jeg forgæves derop kl. 11, og ventede i en halv time helt til 11.15 men da Jakob ikke kaldte mig ind, så tjekkede jeg lige op på tiden, som viste sig at Tina desværre havde givet mig forkert – det var først kl. 13 jeg skulle være der, så jeg traskede ned i byen og handlede ind i stedet for. Jeg skulle først til fotohandleren, fordi Kim havde solgt to af sine malerier til Australiafan, Jungle og Glass for 800 kr. samlet, og Kim ville gerne have minder om dem, så jeg kørte ned to fotoforhandleren og fik lavet to kopier lamineret og det hele, så vi ligesom havde et minde om malerierne 🙂 Så det er bare super, og jeg ved at Australiafan har modtaget dem med posten, og han blev super glad for dem – så det er jo bare dejligt, det er nemlig første gang Kim sælger nogle af hans malerier 🙂 Jubiihu 🙂

 Så handlede jeg ind, Kørte hjem og lavede frokost, og så kørte jeg op til Jakob kl. 13 igen 🙂 Og det gik faktisk rigtigt godt oppe hos ham, vi fik talt om mit problem med sovepillerne, og at jeg især godt kunne tænke mig at trappe ud af Nitrazepam – med henblik på at jeg jo gerne vil blive gravid om et års tid, og Nitrazepam må man ikke være på, og jeg ved min krop er meget afhængig af det stof. Så vi lavede en nedtrapningsplan, med en kvart pille mindre hver måned, så om fire måneder burde jeg være ude af dem, med mindre jeg får voldsomme abstinenser af at undvære dem.

 For at det også skulle gå lettere, steg jeg til 200mg Truxal i stedet for 100mg som jeg ellers så flot havde holdt mig nede på nu i 14 dage ca. Men Jakobs plan var faktisk at jeg med tiden skulle helt op på 600mg Truxal i døgnet, og så sløjfe min Zeldox helt, dvs. de 600mg Truxal skal udligne 160mg Zeldox, hvilket jeg synes lyder meget rimeligt, han slog det i hvert fald op i sine bøger 🙂

 Og Truxal er også godt, da det er et gammeldags præparat som gør at jeg godt må blive gravid på det, og så kan det få mig til at stoppe på mine bivirkningspiler Akineton, og mine beroligende Oxazepam, og ligeså med mine sovepiller Nitrazapam, så 4 præparater kan det erstatte, og så er det endda vildt billigt, hvis jeg nu risikere at jeg selv skulle betale min medicin, 100mg´s Truxal af 100 stk. det kostede 133 kr. da jeg var nede og hente dem, så det er jo røvbilligt, i forhold til at jeg for 4 mdr. siden hentede Zeldox og alt min anden medicin for lidt over 20.000 kr. Det er lidt vildt at sammenligne ikke sandt?

 Så det når jeg så er stabil ovre på Truxal, vi Jakob føre mig over på et gammeldags præparat af anti-depressivt, der får jeg Efexor lige nu, og det må jeg heller ikke blive gravid på.

 Jakob var først lidt skeptisk over alt det med et blive gravid og være psykisk syg og sådan, men altså han forstod godt min ”trang” til at blive mor, også selvom at der med Kims og mine gener er nok 15 % risiko for at få et barn som også bliver psykisk syg, men jeg er og bliver optimist, jeg VIL ha et barn, koste hvad det koste vil – sådan ser jeg på det, og det ved jeg at Kim heldigvis også gør 🙂

 Da jeg kom hjem hørte jeg lydbånd – begyndte på ”Anne Franks Dagbog” og så læste jeg også lidt i min bog ”Djævlen og Frk. Prym” som også er ret god, endnu en af Paulo Coelho´s bøger, den er ret god, men anderledes end de andre bøger, men den fik jeg lige læst 70 sider i – og fik ret godt fat i handlingen 🙂

 Så fik jeg også set en film kl. 15 på Kanal5 – som handlede om et forældremyndighedssag – den var ret god.

 Jeg fik desværre angst da jeg skulle sove, det var ret så ubehageligt, men Kim hjalp mig og masserede min kæbe og så gik det over igen, det er skønt når han gør det, fordi det løsner ligesom mine luftveje, så jeg bedre kan trække vejret 🙂

 Tirsdag skulle jeg op til Tina, det var dejligt at se hende igen, det var også 3 uger siden sidst, men jeg havde nu klaret mig ret godt, fordi jeg har mere tænkt på knopper end på at være psykisk syg, så det var jo godt nok, fordi hun havde holdt vinterferie, så det var barsk at hun ikke var der så jeg bare kunne ringe eller noget.

 Efter Tina tog jeg ud til CyberRaga og lavede 3D kort sammen med hende, det var super nice at være derude, og vi hyggede os som sædvanligt – det er altid skønt at være ude hos hende, og vi fik Knor koppen og fik lavet en hulens masse kort – så det var bare kanon – Love you sweety 🙂

 Om aftenen kørte jeg hjem og lavede forårsruller, ja nem mad, men Kim skulle være sammen med Janusz så han var ikke hjemme, så jeg lavede mad til mig selv, og gad ikke så meget da jeg kom sent hjem fra CyberRaga *S*

 Onsdag så jeg en film fra morgenstunden af, en sag om en rugemor der fik 2 børn i stedet for et, og det ville adoptivforældrene ikke have, så de ville bortadoptere det ene, så den biologiske mor, kæmpede for at får forældremyndigheden over begge børn, og vandt – så den endte godt.

 Så skulle jeg jo som tidl. Skrevet op til hudlægen igen onsdag, og det gik da okay, men jeg hørte ikke noget nyt, de havde fået svar fra prøven af den knop de havde taget i min arm, men altså det eneste de kunne sige var at det nok var noget medicin jeg var slået ud af, men da jeg sagde at jeg ikke havde fået noget nyt siden November ca. så mente lægen ikke dat var muligt alligevel, så den prøve sagde heller ikke noget. Så jeg mister snart håbet om at de nogensinde vil finde ud af hvad der har skyldes de knopper. Men altså – jeg skal derop igen om 14 dage, og der håber jeg at knopperne er helt væk – men de er blevet meget bedre og mindre og færre i løbet af den foregående uge, så det er jo bare super. Og jeg er i gang med at trappe ud af pillerne, så det er bare super 🙂

 Lene kom herned med det stempel jeg havde bestilt fra hendes arbejde, det var bare blevet super godt – jeg er utroligt glad for det – tusind tak Lene 🙂

 Senere så jeg ”Rabatten” og så læste jeg lidt videre i min bog.

 Torsdag sluttede jeg ”Anne Franks Dagbog” og dermed kunne jeg så sætte filmen på om eftermiddagen, og se dem, den varer 3 timer, så det brugte jeg næsten hele dagen på i går, bagefter lavede jeg anmeldelser af begge dele her på siden.

 Jeg blev kun afbrudt af at min kære mor ringede og sagde de var kommet godt igennem snedriverne på Fyn – de skulle på kroophold i tyskland i denne weekend nemlig, i anledning af at min mor og hendes gruppekammerat var færdig med studiet 🙂 Og så kom Niels vores overbo også lige ned et kvarters tid, men ellers så jeg bare film hele eftermiddagen.

 Om aftenen så jeg ”Sporløs” og ”Når storken svigter” og bagefter var det godt gang i den inde på #depression.dk Chatten der kommer mange nye derinde, og det er bare super dejligt, og alle os gamle er også gode til at tage imod de nye så de bliver der og kommer igen, det føler jeg i hvert fald *Smiler* Og det er jo bare skønt – fordi jeg elsker virkelig den chat *S*

 Jeg havde desværre svært ved at sove i nat – fordi jeg chattede til lidt over midnat – og lå og hørte bånd en hel time før jeg blev træt – og måtte derfor tage 4 oxazepam, men Jakob sagde at det også var lovligt somme tider, blot jeg ikke misbrugte det – så det beroligede mig lidt 🙂 Var gået i gang med et nyt lydbånd ”Set med et barns øjne” som også handler om Jøder og 2. verdenskrig, og den næste bog jeg vil høre er ”Schindlers Liste” som jeg også har på DVD som skal ses bagefter 🙂 Og så ligger Bridget Jones klar til mig, som nok er lidt mere opmuntrende end alt det om 2. Verdenskrig *S*

 Ellers har jeg bare lavet hjemmeside hele dagen, kun afbrudt af en kort handle ind tur 🙂 Så har jeg ligget og læst lidt – 60 sider mere i min bog, den er snart slut 🙂

 Nu vil jeg hoppe ind på chatten og hygge mig lidt derinde – take care til vi ses igen 🙂

/Henriette

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

